  • 1. Data: 2005-01-12 16:50:27
    Temat: Praca na "czarno".
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    "Znajomy" zaproponowal wykonanie pewnego zlecenia na rzecz pewnej
    instytucji, ktora zlecila wykonanie tego zlecenia temu "znajomemu" (cena
    rynkowa tego zlecenia ok. 3000 zl). Ustalilismy cene i do roboty...
    Zaproponowane bylo z mojej strony, aby spisac "umowe o dzielo", niestety dla
    mnie, "znajomy" zwlekal z tym... tlumaczac, ze w sumie sprawa jest rozwojowa
    i caly czas dochodzi cos nowego do zrobienia, takze pod koniec wykonywania
    mojej pracy jak bedzie wiadomo dokladnie co zrobilem, to spiszemy stosowna
    umowe.
    Pod koniec wykonywania tego zlecenia, bylo jasne, ze raczej zadnej umowy nie
    dostane, a i okazalo sie, ze i na zaplate
    za to zlecenie musze troche poczekac...
    Przerwalem wykonywanie tego zlecenia praktycznie juz na samym koncu,
    domagajac sie umowy lub zaplaty za wykonana do tej pory prace.
    Niestety, stanard... zero umowy zero zaplaty i jeszcze na dodatek
    postraszono mnie... policja (myslac pewnie, ze sie wystrasze i "dam sobie
    spokuj"). Wiem, ze ten "znajomy" za moja prace zainkasowal 4 razy wiecej niz
    cena rynkowa, ale to juz nie moja sprawa... ta instytucja dla ktorej ta
    praca byla wykonywana oczywiscie moze poswiadczyc, ze ta praca byla
    wykonywana przeze mnie.
    Moze, ktos sie orientuje na jakie paragrafy moglym sie powolywac, zadajac
    zaplaty za wykonana prace i ewentualnie w jaki sposob moge dochodzic swoich
    praw ? Jak sformulowac ewentualny pozew ?

  • 2. Data: 2005-01-12 17:21:21
    Temat: Re: Praca na "czarno".
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    swoich
    > praw ? Jak sformulowac ewentualny pozew ?

    US twym przyjacielem. Tez ich postrasz, dam glowe ze przestana Cie zlewac.
    Ale wczesniej zadzwon, albo idz osobiscie(z dyktafonem) i postaraj sie tak
    porpo9wadzic rozmowe
    by wynikalo z niej ze tam pracowales.

    P.

  • 3. Data: 2005-01-12 17:34:59
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > US twym przyjacielem.

    A co do tego moze miec US ?

    Ajron.

  • 4. Data: 2005-01-12 18:39:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A co do tego moze miec US ?

    a to nie wiesz ze od umow zlecenia i o dzielo placi sie podatek?

    P.

  • 5. Data: 2005-01-12 18:57:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajron" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    Rzuć okiem na art. 219 kk. Z tego co piszesz, to chyba firmą nie jest. A do
    ubezpieczenia społecznego też Cię nie zgłoszono.

  • 6. Data: 2005-01-12 19:41:59
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > a to nie wiesz ze od umow zlecenia i o dzielo placi sie podatek?

    To wiem, tylko ze nie bylo zadnej pisemnej umowy ze mna... i tu tkwi
    problem...
    Ten kto inkasowal pieniadze za moja prace, oczywiscie faktury wystawil,
    takze "papierkowo" pewnie jest ok, co do US.

    Ajron

  • 7. Data: 2005-01-12 19:52:58
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    > Użytkownik "Ajron" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Rzuć okiem na art. 219 kk. Z tego co piszesz, to chyba firmą nie jest. A
    > do
    > ubezpieczenia społecznego też Cię nie zgłoszono.

    Jest firma, a nawet Spolka Cywilna (przynajmniej byla w tym czasie kiedy
    wykonywalem ta prace). Wystawiala faktury za moja prace.

    Ajron.

  • 8. Data: 2005-01-13 07:11:22
    Od: "Tomasz Ciesielski - ITQ DESIGN BOSS" <h...@w...pl>

    Mozesz sie pozegnac z kasa. Zadne przepisy ci nei pomoga jak nei masz nic na
    swistku!! Jestem pewien ze napewno sie juz zdazyli zabezpieczyć a podobnych
    sytuacji mieli juz sporo!

    PS: Podziekuj koledze! Wykonal kawal dobrego przekretu !!

  • 9. Data: 2005-01-13 10:04:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To wiem, tylko ze nie bylo zadnej pisemnej umowy ze mna... i tu tkwi
    > problem...

    i dlatego nalezy sprytnie poprowazdic rozmowe z dyktafonem tak by wymusic
    przyznanie sie.

    > Ten kto inkasowal pieniadze za moja prace, oczywiscie faktury wystawil,
    > takze "papierkowo" pewnie jest ok, co do US.

    jak wyzej i pozniej lojalnie uprzedz firme a jak nic nie da to do US

    P.

  • 10. Data: 2005-01-13 17:53:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest firma, a nawet Spolka Cywilna (przynajmniej byla w tym czasie kiedy
    > wykonywalem ta prace). Wystawiala faktury za moja prace.

    Źle napisałem. Moja wina. Ty nie byłeś firmą. Jak Ty nie byłeś firmą, to on
    miał obowiązek zgłosić Cię do ubezpieczenia społecznego.