  • 1. Data: 2005-01-12 15:59:25
    Temat: Wczesniejsza emerytura
    Od: "M.P" <s...@w...pl>

    Zwracam ise z prośbą o możliwie wyczerpujacą odpowiedź w sprawie przejścia
    na wczesniejszą emeryturę.

    data urodzenia 31-01-1948 - 57 lat

    lata pracy:

    29 lat 8 miesięcy - składkowe
    7 miesięcy nieskładkowe
    w tym 17 lat w warunkach szkodliwych

    renta 28-06-1997 do 08 - 2005

    jeżeli bedzie to niemożliwe to prosze o stosowne pokierowanie mnie w celu
    uzyskania ospowiedzi na w/w pytanie (nie miejscowy ZUS)

  • 2. Data: 2005-01-12 16:28:02
    Temat: Re: Wczesniejsza emerytura
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "M.P" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    celu
    > uzyskania ospowiedzi na w/w pytanie (nie miejscowy ZUS)

    Podaj płeć oraz czy ostatnim Twoim zatrudnieniem była umowa o pracę.
    Jeżeli było zatrudnienie na umowę cywilnoprawną, to podaj okresy
    zatrudnienia na umowę o pracę i okresy umowy zlecenia (lub prowadzenia
    działalności gospodarczej) z ostatnich 2-3 lat okresów składkowych i
    nieskładkowych. Znaczenie może mieć również stopień niezdolności do
    pracy, będący podstawą pobierania renty.
    Bez tych danych nie można udzielić odpowiedzi.
    Najlepiej jednak pytać w oddziale ZUS, gdzie pobierasz rentę, tam jest
    komplet dokumentów.

    wa

  • 3. Data: 2005-01-12 16:36:03
    Od: "M.P" <s...@w...pl>

    Płec mężczyzna.

    Od 86 roku umowa stała na czas nieokreslony najpierw jako mechanik póxniej
    kierowca. zatrudnienie do 96 roku.

    Przejście na rente grupy 1 w 96 po 2 latach zmiana grupy na 2.

  • 4. Data: 2005-01-12 17:10:03
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    póxniej
    > kierowca. zatrudnienie do 96 roku.
    >
    > Przejście na rente grupy 1 w 96 po 2 latach zmiana grupy na 2.

    Emerytura wcześniejsza dla mężczyzny może być przyznana po osiągnięciu
    60 lat i spełnieniu innych warunków (np. całkowita niezdolność do
    pracy).
    W tej chwili pozostaje ubieganie się o rentę z tytułu niezdolności do
    pracy, złożenie wniosku w ZUS chyba na 3 miesiące przed upływem okresu
    pobierania aktualnej renty przyznanej okresowo.
    Pełne informacje w ZUS.

    wa