    From: "Ajron" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Praca na "czarno".
    Date: Wed, 12 Jan 2005 17:50:27 +0100

    "Znajomy" zaproponowal wykonanie pewnego zlecenia na rzecz pewnej
    instytucji, ktora zlecila wykonanie tego zlecenia temu "znajomemu" (cena
    rynkowa tego zlecenia ok. 3000 zl). Ustalilismy cene i do roboty...
    Zaproponowane bylo z mojej strony, aby spisac "umowe o dzielo", niestety dla
    mnie, "znajomy" zwlekal z tym... tlumaczac, ze w sumie sprawa jest rozwojowa
    i caly czas dochodzi cos nowego do zrobienia, takze pod koniec wykonywania
    mojej pracy jak bedzie wiadomo dokladnie co zrobilem, to spiszemy stosowna
    umowe.
    Pod koniec wykonywania tego zlecenia, bylo jasne, ze raczej zadnej umowy nie
    dostane, a i okazalo sie, ze i na zaplate
    za to zlecenie musze troche poczekac...
    Przerwalem wykonywanie tego zlecenia praktycznie juz na samym koncu,
    domagajac sie umowy lub zaplaty za wykonana do tej pory prace.
    Niestety, stanard... zero umowy zero zaplaty i jeszcze na dodatek
    postraszono mnie... policja (myslac pewnie, ze sie wystrasze i "dam sobie
    spokuj"). Wiem, ze ten "znajomy" za moja prace zainkasowal 4 razy wiecej niz
    cena rynkowa, ale to juz nie moja sprawa... ta instytucja dla ktorej ta
    praca byla wykonywana oczywiscie moze poswiadczyc, ze ta praca byla
    wykonywana przeze mnie.
    Moze, ktos sie orientuje na jakie paragrafy moglym sie powolywac, zadajac
    zaplaty za wykonana prace i ewentualnie w jaki sposob moge dochodzic swoich
    praw ? Jak sformulowac ewentualny pozew ?