  • 11. Data: 2009-11-21 11:51:37
    Temat: Re: Pozdrawiam sądowe mendy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BK b...@g...com ...

    > Tak ale niestety nawet wyborcza w kwestii relacji spraw sadowych nie
    > jest nawet w malym stopniu wiarygodna. Dziennikarze, ktorzy pisza o
    > sprawach sadowych nie sa zainteresownai prawda, nie maja elementarnej
    > wiedzy na temat prawa procesowego - im chodzi jedynie o emocje/
    > sensacje. IMO na tej grupie mozna sie opierac na wyroku/uzasadnieniu/
    > czasopismach fachowych - wyborcza/fakt/gala/twoj styl z prawem nie
    > maja nic wspolnego.

    rozumiem, ze zdecydowanie lepiej, zamiast opisywac, kto wg nich jest winny,
    powinni napisac artykuł w ktorym na 4 stronach zapisanych maczkiem beda
    udowadniac dlaczego w danej sprawie nie ma zastosowania artykuł nr.
    4354365656546KP itd...?

  • 12. Data: 2009-11-21 11:51:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale musicie przyznac, ze opieranie sie na relacji skazanych w gazecie
    > wyborczej to moze jednak lekka przesada.
    >
    > Nie wiem czy sa winni czy tez nie - ale ja bym sie wstrzymal od
    > zalamywania rak i wyzywania sedziego tylko dlatego, ze 17 letni
    > oskarzony chlopak cos powiedzial dziennikarzowi wyborczej.
    >
    > Serio juz nikt nie ma zadnej racjonalnej rezerwy do tego co pisza
    > dziennikarze? ;)

    mnie w tej sprawie ocs innego wydaje sie conajmniej dziwne:
    jak mozna w sprawie o kradziez buta i komórki siedziec bez wyroku rok w
    areszcie?
    Czy to jest jakis zart? Przeciez taka sprawa powinna trwac góra dwa
    miesiace. A i to wydaje sie bardzo długo.

    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

  • 13. Data: 2009-11-21 12:10:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BK pisze:

    > Tylko biorac pod uwage zrodlo informacji moze sie okazac, ze nie
    > mercedesy rozdaja - a kradna rowery.
    >
    > Zdarzylo sie nie raz, nie dwa.
    >
    > Dlatego mnie dziwi, ze ktos jeszcze ma ochote linczowac sedziego na
    > podstawie relacji oskarzonego opisanej w wyborczej.

    Powiedzmy, że byłbym zupełnie niezaskoczony, gdyby ta relacja była w
    pełni rzetelna. Miałem "przyjemność" poznać takich sędziów.

    > Pomylki sadowe sie zdarzaja, zdarzaja sie bledne wyroki i zdarzaja sie
    > niekompeteni sedziowie - to nie ulega watpliwosci.

    A także skorumpowani.

  • 14. Data: 2009-11-21 12:13:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > mnie w tej sprawie ocs innego wydaje sie conajmniej dziwne:
    > jak mozna w sprawie o kradziez buta i komórki siedziec bez wyroku rok w
    > areszcie?

    Uwaga formalna: rozbój z użyciem niebezpiecznego narzędzia, nie kradzież.

    > Czy to jest jakis zart? Przeciez taka sprawa powinna trwac góra dwa
    > miesiace. A i to wydaje sie bardzo długo.

    Zarządzili areszt, żeby pokazać siłę i sprawność "wymiaru". A potem
    sędzia olał rzeczywistość i naciągał wyrok żeby tylko nie było afery z
    aresztowaniem kogoś potem uniewinnionego.

  • 15. Data: 2009-11-21 14:10:21
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > A także skorumpowani.

    Warto sprecyzować, bo Trollson niegdyś udowaniał, że sędzia karny nieobiektywny
    dla oskarżonego po prostu nie może być skorumpowany (bo niby prokurator musiałby
    skorumpować pieniędzmi). Kierowanie pojęcia korupcji tylko na tory łapówkarstwa
    jest dość wygodnym unikiem.

    Otóż sędzia karny może być skorumpowany i zazwyczaj właśnie tak jest. Nie jest
    skorumpowany pieniędzmi (choć także bywa przez różne legalne i nielegalne
    zależności finansowe), ale jest skorumpowany przez stosunki towarzyskie. Taki
    sędzia sam się korumpuje, powoduje swoją zawisłość przez faworyzowanie
    prokuratury jako mu bliższej. Kwalifikowanie przez sporą część prawników
    prokuratury jako części wymiaru sprawiedliwości już całkowicie powoduje, że ten
    wymiar sprawiedliwości ma kształt stalinowski:
    - prokurator wespół z sędzią przeciwko oskarżonemu
    - oskarżenie jakoby wymierzało sprawiedliwość (a nie po prostu oskarżało,
    rzetelnie lub nierzetelnie)

    mi

  • 16. Data: 2009-11-21 14:30:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Zarządzili areszt, żeby pokazać siłę i sprawność "wymiaru". A potem
    > sędzia olał rzeczywistość i naciągał wyrok żeby tylko nie było afery z
    > aresztowaniem kogoś potem uniewinnionego.

    dokładnie tak to wyglada, jezeli wierzyc opisowi.

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 17. Data: 2009-11-21 15:25:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On 21 Lis, 15:10, "mi" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > - prokurator wespół z sędzią przeciwko oskarżonemu
    > - oskarżenie jakoby wymierzało sprawiedliwość (a nie po prostu oskarżało,

    Tylko tak powie kazdy oskarzony ;) 90% prokuratorow powie, ze
    sedziowie sa leniwi i nieduoczeni, a policjanci glupi. 90% policjantow
    powie, ze sedziowie tylko filozofuja i nie maja kontaktu z
    rzeczywistoscia, a prokuratorzy to lenie i gamonie. 90% adwokatow
    powie, ze prokuratorzy to niedouczone urzedasy, a sedziowie naduzywaja
    swojej pozycji... a sedziowie powiedza o wszystkich, ze to nieuki i
    gamonie itp. itd.

    a prawda jest gdzies po srodku - jesli chodzi o sedziow sa i tacy
    przychylni prokuraturze, sa i tacy, ktorzy czerpia przyjemnosc z
    pastwienia sie nad prokuratorem ;)

  • 18. Data: 2009-11-21 15:44:27
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > powie, ze prokuratorzy to niedouczone urzedasy, a sedziowie naduzywaja
    > swojej pozycji... a sedziowie powiedza o wszystkich, ze to nieuki i

    Wisi mi co powiedzą o sobie nawzajem. Niech się kontrolują i patrzą sobie na
    ręce, wszak mają za to płacone. Nie podoba się to won. Od fuszerek wcale
    praworządność się nie poprawi a pogorszyć się może. Osobiście na moje obecne
    lekceważenie prawa największy wpływ mieli sędziowie, co jest jakimś kuriozum.

    > a prawda jest gdzies po srodku - jesli chodzi o sedziow sa i tacy
    > przychylni prokuraturze, sa i tacy

    Nie, prawda nie leży pośrodku. Wymiar sprawiedliwości świadczy usługi na rzecz
    społeczeństwa i to w stosunku do niego ma wykonywać należycie pracę. Wisi mi co
    powie na sędziego policjant, wisi mi co powie na policjanta sędzia.

    Nie mówimy o subtelnościach, przeoczeniu drobiazgu czy jednostkowej pomyłce
    tylko aroganckim lekceważeniu podstawowych praw oskarżonego. Więc nie jest to
    jakaś mała pomyłka tylko seria pomyłek, i to raczej dużych pomyłek. Jeśli
    przyjmiesz, że taka seria pomyłek sędziego jest (jedną) pomyłką to masz rację.
    Taki sędzia jest jedną wielką pomyłką.

    > ktorzy czerpia przyjemnosc z
    > pastwienia sie nad prokuratorem ;)

    Mam nadzieję, że są tacy i będą robić porządek we własnym środowisku (zarówno
    sędziowskim jak i prawniczym). Wszak prokurator nie jest na procesie
    charytatywnie a wykonuje swoją pracę. Oskarżony może być głupi, prokurator
    powinien za głupotę lub niekompetencję wylecieć na zbity pysk z zawodu a na
    procesie potraktowany adekwatnie.

    mi

  • 19. Data: 2009-11-21 16:38:21
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zarządzili areszt, żeby pokazać siłę i sprawność "wymiaru". A potem
    > sędzia olał rzeczywistość i naciągał wyrok żeby tylko nie było afery z
    > aresztowaniem kogoś potem uniewinnionego.

    nie byloby afery. Oni tylko rok siedzieli.

    Malutka afera byla jak koles bez wyroku siedzial 2 lata

    Icek

  • 20. Data: 2009-11-21 18:35:42
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message news:he941v$2n6$1@node1.news.atman.pl...
    > nie byloby afery. Oni tylko rok siedzieli.
    > Malutka afera byla jak koles bez wyroku siedzial 2 lata

    to juz lepiej sie z miejsca przyznac i liczyc ze sie nie zalapie na odsiadke
    z braku miejsc :D