  • 21. Data: 2017-11-14 16:51:37
    Temat: Re: Powiadomienie o popełnieniu przestepstwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-11-17 o 23:13, Sonn pisze:

    > To samo powiesz o ministrze sprawiedliwości, który jest równocześnie
    > prokuratorem generalnym?

    W głównych kwestiach tak. Różnica jest taka, że wpływające pismo
    przesłał by od razu do właściwej Prokuratury z poleceniami, a Minister
    Spraw Wewnętrznych raczej tego nie zrobi.

  • 22. Data: 2017-11-14 16:53:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-11-17 o 05:00, Budzik pisze:

    > Nie mozesz być az tak naiwny...
    > Jak minister (jakikolwiek) albo wrecz polityk (jakikolwiek) mowi ze
    > czegoś nie widział to w 99% przypadków oznacza ze nie chce tego
    > komentowac bo komentarz byłby dla niego niewygodny.

    Być może, ale czemu próbujesz na nim wymusić coś, do czego niema
    obowiązku i co - jak sam piszesz - mu nie pasuje?

  • 23. Data: 2017-11-14 17:23:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Być może, ale czemu próbujesz na nim wymusić coś, do czego niema
    > obowiązku i co - jak sam piszesz - mu nie pasuje?

    Bo jemu tak pasuje *politycznie* ?

    Jak prokuratura dostanie _formalne_ zawiadomienie (a na 99.9% takie
    dostanie do końca tygodnia) to zapewne część transparentów uzna za
    "niewystarczająco naruszające prawo", dla części nie ustali
    "właścicieli" transparentów ale wątpię by się całkowicie wykręciła od
    "ścignięcia" kogokolwiek bez wystawienia się na śmieszność.

    BTW jaka była skuteczności prokuratury w sprawie około marszowych
    naruszeń prawa w poprzednich latach i dlaczego za PiS prokuratura
    ma być skuteczniejsza niż za PO? Od Ziobry należy wymagać więcej
    niż od jakiegoś tam byle Seremeta? ;-)

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2017-11-14 18:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Być może, ale czemu próbujesz na nim wymusić coś, do czego niema
    > obowiązku i co - jak sam piszesz - mu nie pasuje?

    Ale w sensie ze komentarz czy ze zgłoszenie?
    Jezeli pytasz o komentarz to niestety tak to juz jest ze polityk powinien
    przedstawiac swoje stanowisko w roznych sprawach. A nie, ze jak mu
    niewygodnie to unika odpowiedzi. Taka praca...
    A ze sie tak nauczyli ze sciemniaja ze nie wiedza, nie widzieli, nie
    pamietaja... Cóz...
    Było ostatnio tego Jakubiaka z Kukiza posłuchac jak tłumaczył
    rasistowskie hasła. Zenada do kwadratu.
    A jezeli chodzi o zgłoszenie to cóz... Znow - taka praca. Ale zdaje sie
    ze temat juz sie wyjasnił bo juz wszyscy zauwazyli i sie dowiedzieli. I
    tylko ci co brneli to troche wyszli na... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 25. Data: 2017-11-14 19:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Bo jemu tak pasuje *politycznie* ?

    Ja mam w tym temacie takie same oczekiwania do wszystkich polityków - nie
    kłamac.

    Ale widze ze ostatnio słowo "politycznie" stało sie obelga wiec... co ja
    na to poradze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 26. Data: 2017-11-14 19:52:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-11-17 o 17:23, A. Filip pisze:

> [...]
    > naruszeń prawa w poprzednich latach i dlaczego za PiS prokuratura
    > ma być skuteczniejsza niż za PO? Od Ziobry należy wymagać więcej

    Mogą jeszcze uznać brak szkodliwości społecznej tego czynu :-) Przy czym
    to tylko taka sugestia, co mogą - bo ie będę zajmował stanowiska, co
    powinni, bo to nie moja sprawa.

  • 27. Data: 2017-11-14 20:10:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Mogą jeszcze uznać brak szkodliwości społecznej tego czynu :-) Przy czym
    > to tylko taka sugestia, co mogą - bo ie będę zajmował stanowiska, co
    > powinni, bo to nie moja sprawa.

    Ależ się nie krępuj. Ja tylko obstawiałem/ekstrapolowałem co
    prokuratura zrobi i daje sobie góra 70% szans na z grubsza trafne
    obstawienie.

    A _formalne_ doniesienie będzie bo za wiele jest stron którym polityczna
    gra tym pasuje. Może i robią z igły widły ale "duża igła" w tym jednak jest.
    Kaczyński zasugerował "możliwość" prowokacji. Prokuratorskie śledztwo
    to _też_ może sprawdzić przy okazji identyfikowania "właścicieli"
    transparentów czyli kandydatów na oskarżonego.

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2017-11-14 21:49:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Bo nie popiera. Czy to dowód na to, że były?

    Nie, no zaskakujesz mnie.
    Naprawdę myślisz, że minister zwołuje konferencję,
    żeby się odciąć i skomentowac fakty, których nie było?
    Idiota jakiś czy co?

    > Tym, że instytucja jest organem zatrudniającym ludzi. By skutecznie
    > powiadomić instytucje nie wystarczy powiedzieć któremukolwiek z jej
    > pracowników.

    Ale ja nie pytam o powiadomienie urzędowe, bo ja wiem jak się powiadamia
    urzędowo. Pytanie było o co innego,
    Minister jak nie jest w pracy to jest osobą fizyczną i
    jak np na spacerze dostanie w mordę, to będzie czekał aż go powiadomią,
    że został pobity czy zgłosi ten fakt na policję?
    Pobiją go nie jako ministra tylko jako spacerowicza.

    > Za raczej mało prawdopodobne uważam, by minister urzędowo uczestniczył w
    > marszu.

    A jeśli uczestniczył prywatnie i widział, to ma taki sam obowiązek jak ja
    Ja widziałem tylko w telewizji, ale w telewizji słyszałem też, że
    PSL czy jakaś inna partia nie miała wątpliwości i zgłosiła do prokuratury.

    Ja rozumiem, że minister może się wykręcać od komentowania,
    bo albo jeszcze nie wie co powiedzieć, bo nie skonsultował tego z
    nikim. Jednym słowem - mnie cała ta sytuacja ubawiła, bo pokazała
    jak bardzo niesamodzelni są ci wszyscy ministrowie.
    Nawet na proste pytanie: "Czy popiera Pan faszyzm?"
    nie potrafią odpowiedzieć wprost tak lub nie,
    bo boją się posądzenia o faszystowskie poglądy
    a z drugiej strony boją się samodzielnie odciąć od faszystów, bo może
    obojętność jest do czegoś prezesowi potrzebna i mógliby się narazić.

  • 29. Data: 2017-11-14 23:26:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-11-17 o 21:49, cef pisze:

    > Nie, no zaskakujesz mnie.
    > Naprawdę myślisz, że minister zwołuje konferencję,
    > żeby się odciąć i skomentowac fakty, których nie było?
    > Idiota jakiś czy co?

    Skąd taki wniosek? Minister konferencję prasował zwoływał nie po to się
    od czegoś odcinać zapewne. Ktoś z sali zapytał, to Minister się odciął i
    tyle. Czy z tego wynika, ze ów fakt miał miejsce, albo nie miał miejsca?

> [...]
    > że został pobity czy zgłosi ten fakt na policję?
    > Pobiją go nie jako ministra tylko jako spacerowicza.

    Nie mam zielonego pojęcia, co zrobi Pan Minister. I zupełnie nie
    rozumiem powodu, dla którego o pobiciu miałby być przez kogoś
    powiadamiany, skoro sam piszesz, że został pobity. Oczywiście nie można
    wykluczyć, że urżnie się w sztok i nie będzie wiedział, ze go biją, tym
    nie mniej to takie dość złożone założenie. No i po za tym po co miałby w
    takim stanie spacerować - choć nawet mądrym ludziom trafiają się głupoty.

    Chyba, że wydaje Ci się, że minister ma zdolność lewitowania i jako
    osoba fizyczna będzie w swoim ciele, zaś jako minister będzie w czwartym
    wymiarze, co spowoduje, że jednocześnie będzie i nie będzie na miejscu
    swojego własnego pobicia.

    Reasumując: p...lisz, że tak w prostych żołnierskich słowach podsumuję.

    > A jeśli uczestniczył prywatnie i widział, to ma taki sam obowiązek jak ja

    Bez wątpienia. Tylko, że społeczny obowiązek różni się od urzędowego
    jeszcze tym, że pozostawia margines na swoją własną ocenę. Minister jako
    osoba fizyczna może uznać, że nie będzie się pierdołami zajmował, bowiem
    mu szkoda czasu.

    > Ja widziałem tylko w telewizji, ale w telewizji słyszałem też, że
    > PSL czy jakaś inna partia nie miała wątpliwości i zgłosiła do prokuratury.

    To tym bardziej po co ma to robić pozostałe kilka tysięcy osób,które
    tamtędy przechodziły - w tym i Minister?

> [...]
    > nikim. Jednym słowem - mnie cała ta sytuacja ubawiła, bo pokazała
    > jak bardzo niesamodzelni są ci wszyscy ministrowie.

    Ale czy Minister ma obowiązek komentowania każdej bzdury?

> [...]
    > a z drugiej strony boją się samodzielnie odciąć od faszystów, bo może
    > obojętność jest do czegoś prezesowi potrzebna i mógliby się narazić.

    Do czego walnie przyczyniają się niestety osoby Twojego pokroju.
    Czepiasz się na siłę, choć gołym okiem widać, ze nie ma czego. Taki
    Minister zanim odpowie, to musi przemyśleć, do czego osoba Twojego
    pokroju tym razem sie do...li.

  • 30. Data: 2017-11-15 05:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > się od czegoś odcinać zapewne. Ktoś z sali zapytał, to Minister się
    > odciął i tyle. Czy z tego wynika, ze ów fakt miał miejsce, albo nie

    IMO nie odciał się a ubezpieczył.
    Odciecie wygladałoby zupełnie inaczej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,