  • 11. Data: 2017-11-13 10:13:16
    Temat: Re: Powiadomienie o popełnieniu przestepstwa
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-13 o 09:54, Wojtek pisze:

    > Wszyscy mamy obowiązek społeczny powiadomić o przestępstwie. Niektórzy
    > funkcjonariusze mają obowiązek karny.

    Ale to chyba tylko wybranych przestępstw dotyczy i akurat te z art 256kk
    do tej grupy nie należą. ( w sensie, że nie zgłoszenie jest karalne)
    Poza tym ktoś może nie odbierać czegoś jako rasim czy faszyzm - kwestia
    wrażliwości. Ale jak już się samemu komentuje, że napisy były faszystowskie,
    tzn, że się zauważa temat i nie reaguje stosownie, to nie wygląda dla
    mnie wiarygodnie.

    > Nie sądzę by na podstawie plotek ktoś musiał powiadamiać o
    > przestępstwie. Jeśli ja Ci powiem, że Kowalski dzisiaj zabił Maliniaka -
    > to co z tym zrobisz? Polecisz z tym na policję?

    Dopóki są to plotki, to nie, ale jak przestają być plotkami, bo minister
    na konferencji
    opisuje, że Kowalski zabił Maliniaka, ale młotkiem i to szybkim ruchem,
    więc nie bolało, to już mógłby zgłosić skoro ma taką większą pewność, że
    wie nawet w jaki sposób to się stało.

  • 12. Data: 2017-11-13 14:20:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Nov 2017 10:06:27 +0100, cef napisał(a):

    > Ale jak problem widzę raczej w tym, że minister oświadcza,
    > że sprawę zna (nie wiem skąd - bo to inny minister ), że z ich treścią
    > rzad się nie identyfikuje i ich nie popiera czyli wydaje jakieś
    > stanowisko, że napisy są złe faszystowskie i rasistowskie, ale
    > jednocześnie znając temat

    Rząd się nie identyfikuje i nie popiera, ale nie widzi powodu do niepokoju,
    tym bardziej że rozpala go aryjska młodzież dziarsko maszerująca ulicami,
    dlatego czuwa nad nią troskliwe oko Misiewicza Spraw Wewnętrznych i
    Administracji, żeby totalna opozycja nie zrobiła krzywdy wrażliwym
    młodzieńcom.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 13. Data: 2017-11-13 14:33:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-13 o 14:20, Olin pisze:

> [...]
    > dlatego czuwa nad nią troskliwe oko Misiewicza Spraw Wewnętrznych i
    > Administracji, żeby totalna opozycja nie zrobiła krzywdy wrażliwym

    :-D

    --
    animka

  • 14. Data: 2017-11-13 14:49:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 12 Nov 2017 22:59:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Minister nie jest urzędem, tylko osobą fizyczną. Jak dziennikarz napisze
    > zawiadomienie i się pod nim podpisze, to Minister się dopiero wówczas
    > dowie.

    Minister może się dowiedzieć z najbardziej wiarygodnego źródła, jakim jest
    bezsprzecznie wicemisiewicz sprawiedliwości Patryk Jaki, który na Twitterze
    polubił post: ,,Ani jednej unijnej szmaty, że o pedalskiej tęczy nie
    wspomnę. Brawo Wy!". Wprawdzie potem się tłumaczył, że to był ,,błąd i
    przypadek", ale przecie trudno nabrać się na byle jakie plewy.

  • 15. Data: 2017-11-13 23:13:25
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Odwieczny problem. Funkcjonariusz publiczny nie jest organem samym w
    > sobie. Gdyby Ministra powiadomiono o tym fakcie w sposób urzędowy, to
    > miałby obowiązek zareagować, ale trudno reagować na każde mniej lub
    > bardziej niemądre "przebąknięcie" o możliwym popełnieniu przestępstwa.
    > To by paraliżowało pracę organu.
    >
    > Dziennikarz jak każdy inny, ma prawo w tej sprawie złożyć zawiadomienie
    > o przestępstwie. Ba, masz i Ty to prawo powołując się wypowiedź
    > dziennikarz. Czemu domagasz się działania od Pana Ministra, który tego
    > po prostu nie widział.

    To samo powiesz o ministrze sprawiedliwości, który jest równocześnie
    prokuratorem generalnym?

    --
    Sonn

  • 16. Data: 2017-11-14 05:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Czemu domagasz się działania od Pana Ministra, który tego
    > po prostu nie widział.

    Nie mozesz być az tak naiwny...
    Jak minister (jakikolwiek) albo wrecz polityk (jakikolwiek) mowi ze
    czegoś nie widział to w 99% przypadków oznacza ze nie chce tego
    komentowac bo komentarz byłby dla niego niewygodny.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 17. Data: 2017-11-14 11:58:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    W dniu Sun, 12 Nov 2017 16:07:38 +0100, użytkownik cef napisał:

> [...]
    > zrobić?
    > Zlecić wyjaśnienie, samemu zgłosić popełnienie przestępstwa czy też może

    Od razu przypomina się afera Rywina. Podobno jeszcze przed artykułem w GW
    wiedzieli o niej wszyscy ówcześni ministrowie. Łącznie z ministrem
    sprawiedliwości. I nikt nie miał żadnych nieprzyjemności z powodu
    niezgłoszenia.

  • 18. Data: 2017-11-14 12:25:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >wiedzieli o niej wszyscy ówcześni ministrowie. Łącznie z ministrem
    >sprawiedliwości. I nikt nie miał żadnych nieprzyjemności z powodu

    Ale juz chyba stosowne sluzby sie nia zajmowaly.
    Bo to zdaje sie bylo tak, ze Rywin to Michnika, Michnik do ktoregos
    polityka dyskretnie, tenze do ABW czy innego stosownego organu, a
    artykul dlugo pozniej.

    J.

  • 19. Data: 2017-11-14 12:42:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 11:58, jureq pisze:

> [...]
    > wiedzieli o niej wszyscy ówcześni ministrowie. Łącznie z ministrem
    > sprawiedliwości. I nikt nie miał żadnych nieprzyjemności z powodu

    Wszyscy myśleli, że skoro temat taki już znany wszystkim,
    to pewnie ktoś już zgłosił. :-)

  • 20. Data: 2017-11-14 16:48:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-11-17 o 06:52, cef pisze:

    > To dziwne, że potem minister też papla na konferencji
    > prasowej, że rząd nie popiera tych haseł.

    Bo nie popiera. Czy to dowód na to, że były?

    > Czyli rząd jako instytucja wie, że popełniono przestępstwo
    > (skoro sam o nim papla) ale nic nie robi?

    Po pierwsze nie rząd, tylko minister. Po drugie nie wie, tylko słyzał i
    to z mało wiarygodnego źródła. Po trzecie nikt nie stwierdził,że hasła
    naruszają jakieś prawo póki co.

    > Banialuki są banialukami, a to akurat są fakty.

    Może akurat tak, ale jak się wypisuje bzdury latami, tonie można się
    dziwić, ze jak się raz na czas coś mądrego napisze, to nikt nie chce
    wierzyć. Sami dziennikarze na to pracują.

    > Ja pytałem czym się różni mój status dotyczący obowiązku powiadamiania
    > (czyli społeczny obowiązek) od statusu instytucji państwowej.

    Tym, że instytucja jest organem zatrudniającym ludzi. By skutecznie
    powiadomić instytucje nie wystarczy powiedzieć któremukolwiek z jej
    pracowników.

    > Jeśli minister na konferencji prasowej oświadcza, że nie popiera,
    > to znaczy, że widział i zna te hasła.

    Bo słyszał o nich i też ich nie popiera, co nie znaczy, że w ogóle tam
    były. Po za tym nie popiera ich jako minister, czy jako polityk? Bo tu
    jest dualizm.

    > Jeśli widział i wie i ma obowiązek powiadomić, to dlaczego tego nie robi?

    Za raczej mało prawdopodobne uważam, by minister urzędowo uczestniczył w
    marszu.

    > Czy jeśli ktoś powiadomi sam urząd, że przstępstwo miało miejsce, to urząd
    > musi zgłosić?

    Urząd - tak. Zajrzyj do KPA w jakiej formie składa się takie
    zawiadomienie. Na pewno mówienie urzędnikowi czegoś podczas spotkani z
    dziennikarzami nie jest właściwą formą.

    > Chodzi mi o sytuację kiedy organ czy instytucja się o czymś dowie-
    > na co musiałby urzędowo zareagować a nie mam ochoty.

    Jeśli złożą takie zawiadomienie do Ministra, to on uzna się za
    niewłaściwego i przekaże Prokuraturze. Tyle jego. Tego nawet Minister do
    ręki nie weźmie.