  • 81. Data: 2023-12-01 22:49:53
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przede wszystkim Policja ma wiele zdarzeń jednocześnie. Możesz mieć
    > farta i kilka osób się zajmie Twoim. Możesz mieć pecha i po prostu nie
    > ma kto zejść i zapytać.

    Masz jakieś statystyki ile procent ma pecha?

    Poszukiwania inicjuje się na informację. Tu
    > telefon wystarczy, ale nie oczekujmy, że nagle tyraliera miasto będzie
    > czesać. Zaczyna się od sprawdzenia miejsc oczywistych - szpitale itd.
    > Już to pisałem.

    Albo sprawdzenia gdzie jest telefon. Przynajmniej tak by nakazywała
    logika. No ale...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2023-12-01 22:58:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 22:41, J.F pisze:

    > Duza w kwestii namierzania.

    Wyjaśnisz?

    > Jesli masz na mysli ze siec sama poda lokalizację to owszem.
    > Jakbys chciał sam namierzac radiowo, to nie tak łatwo, bo BTS kilka
    > komórek gada, albo i kilkaset.

    No i każda ma numer - wystarczy zapytać o konkretny to dostaniesz info
    do któych BTS jest zalogowana - to minimum, w pratyce dostajesz
    tianhulację do kilkudziesięciu / kilkuset metrów.

    > No ale jak wyłącze GPS to GPS Info cos poda?

    Racja - gsm info... Miałem kiedyś problem z telefonem że tracił zasięg,
    to sobie "debugowałem" gsm. Normalny program darmowo podjae do których
    BTSów jesteś zalogowany i orientacyjną pozycję. W DC to było... 20
    metrów, a był zalogowany w 4 BTSach.

    > Do GPS? obiornik jest w telefonie, czy podaje sieci swoją pozycję ...
    > dawniej nie podawał.

    No własnie do GPSa to nie wiem czy mają. do pozycji po BTS na 100%
    służby mają dostęp. Nie powiem skąd wiem;)

    > Jak tato pracuje, to mogla zadzwonic, ze się zle czuje i wraca do
    > domu. i mamy 50% typowych objawów wagarów.

    No ale nie wróciła... I policja o tym wiedziała.

    > Kiedy widać, ze sie chcialo, przyszli, piwnice chcieli przeszukiwac
    > ... działania pozorowane, bo sie nie chcialo poprosic o namierzenie
    > telefonu ...

    To albo się chciało, albo działania pozorowane - wybierz jedno:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2023-12-01 23:01:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 22:46, J.F pisze:

    > Dokładnie, SIM w telefonie był, ale sie nie chciało.
    > No chyba, ze o czyms nie wiemy ... moze telefon juz wyłączony był ...

    Z zeznań osoby która ją odnalazła wynika że ekran był włączony.

    > Jak to zwykle. Nastolatki same się znajdują. Zazwyczaj.

    Nastolatki się znajdują, motockle i samochody też się znajdują jak je
    własciciel odnajdzie. Może jednak nie takim głupim pomysłem jest żeby
    kulsony same sobie znajdowały emkę, skoro mają takie doświadczenie w
    szukaniu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2023-12-01 23:12:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 22:58:50 +0100, Shrek wrote:

    > Wyjaśnisz?

    Jak masz jeden nadajnik, to namierasz klasycznie (w miescie słabo
    działa).
    Jak masz wiele nadajnikow nadających rownoczesnie na tej samej
    czestotliwosci, to tak się nie uda.

    > No i każda ma numer - wystarczy zapytać o konkretny to dostaniesz info
    > do któych BTS jest zalogowana - to minimum, w pratyce dostajesz
    > tianhulację do kilkudziesięciu / kilkuset metrów.

    No ale to korzystasz z danych sieci.
    A jakbys tak nie chciał/nie mógł?
    Masz stacje pelengacyjne, i komórkę chcesz namierzyc..

    > Racja - gsm info...

    A to aplikacja jakaś czy co ?

> [...]
    > metrów, a był zalogowany w 4 BTSach.

    > No własnie do GPSa to nie wiem czy mają. do pozycji po BTS na 100%
    > służby mają dostęp. Nie powiem skąd wiem;)

    Mają, tego nikt neguje.
    Tylko mam nadzieję, ze byle szeregowy funkcjonariusz tak nie może
    sobie każdego namierzać.

    > No ale nie wróciła... I policja o tym wiedziała.

    No to jest na wagarach :-(

    > To albo się chciało, albo działania pozorowane - wybierz jedno:P

    d* w koncu ruszyli, więc się cos chciało.
    Ale IMO daleko niewłasciwe czynnosci robili.

    Pewnie się "oficerowi" co przyjmował zgłoszenie nie chciało pisac o
    namierzenie, ale patrol na "poszukiwania" mogł wysłać.

    J.

  • 85. Data: 2023-12-01 23:23:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 22:46, J.F pisze:
    > Dokładnie, SIM w telefonie był, ale sie nie chciało.
    > No chyba, ze o czyms nie wiemy ... moze telefon juz wyłączony był ...

    Nie, działał, nawet wygaszacz się nie włączył. Ten co ją znalazł mówił,
    że miała palec na wyświetlaczu i się nie wygasił.

    Robert

  • 86. Data: 2023-12-01 23:25:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 23:12, J.F pisze:

    > Jak masz jeden nadajnik, to namierasz klasycznie (w miescie słabo
    > działa).
    > Jak masz wiele nadajnikow nadających rownoczesnie na tej samej
    > czestotliwosci, to tak się nie uda.

    Uda się. W wersji minimum dostaniesz listę BTSów do których jest
    zalogowany dany telefon (to już dużo). W praktyce dostajesz lokalizację
    z dokładnością do kilkudziesięciu/set mettrów w mieście. W andrychowie
    w centrum są 3 BTSy, więc pewnie by z dokładnością do 100 metrów
    znalazł.Plus jeden patrol i max pół godziny byłaby znaleziona.

    > No ale to korzystasz z danych sieci.
    > A jakbys tak nie chciał/nie mógł?

    Przecież policja ma dokładnie dane z tych samych sieci...

    > A to aplikacja jakaś czy co ?

    Tak - jakaś darmowa ze standardowego sklepu...

    > Mają, tego nikt neguje.

    Więc mogą sobie namierzyć z dokładością do jakiś 100m w mieście.

    > Tylko mam nadzieję, ze byle szeregowy funkcjonariusz tak nie może
    > sobie każdego namierzać.

    Kazdy może i nie może. Policja jako organizacja może bez problemu. BTW -
    na "bębnie" sobie ludzi sprawdzają w terenie ot tak... Cepik,
    właścicieli, miejsce zameldowania info o poszukiwaniach, karaloność.
    Pewnie logowane kto sprawdza i tyle.

    > No to jest na wagarach :-(

    Tak średnio - gdyby była na waksach to nie dzwoniłaby do ojca.

    > d* w koncu ruszyli, więc się cos chciało.
    > Ale IMO daleko niewłasciwe czynnosci robili.

    Przecież pisałem - oni mnóstwo czynności przy moim moto robili
    pierwszego dnia, tylko... nikt go nie szukał:(

    > Pewnie się "oficerowi" co przyjmował zgłoszenie nie chciało pisac o
    > namierzenie, ale patrol na "poszukiwania" mogł wysłać.

    Coś w tym stylu...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2023-12-01 23:27:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 22:49:53 +0100, Shrek wrote:

    > Masz jakieś statystyki ile procent ma pecha?

    Kiedys przeciez ktos zejdzie.
    Chyba, ze sie obywatel odwróci i pójdzie tam gdzie jego miejsce...

    > Poszukiwania inicjuje się na informację. Tu
    >
    > Albo sprawdzenia gdzie jest telefon. Przynajmniej tak by nakazywała
    > logika. No ale...

    ale to jest zwykła logika, nie mundurowa.

    No ale czyz nie domagasz się, aby poł komisariatu twojego motorka po
    dzielnicy szukało?
    A jak sierżant zaczął systematycznie, to Ci sie nie podoba :-P

    J.

  • 88. Data: 2023-12-01 23:29:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 23:12, J.F pisze:
    > Pewnie się "oficerowi" co przyjmował zgłoszenie nie chciało pisac o
    > namierzenie
    Po tym co usłyszał? Niemożliwe.
    Albo to działa jak głuchy telefon. Dyżurny przyjął zareagował tak jak
    oczekujemy, ale on nie jest decyzyjny. Dzwoni wyżej jest też mało
    asertywny, ten następny ma już inny obraz sytuacji.

    Robert

  • 89. Data: 2023-12-01 23:29:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 22:46:35 +0100, Shrek wrote:

    > Mój motocykl nie był w żadnym wypadku wyjątkowy. Traktują tak niemal
    > każdego, dlatego w ciemno zapytałem czy jak robert się myli to bedzie
    > przepraszał i szczekał...

    > W sumie nie wiemy czy zmyślają... bo trafiają:P

    > W sumie dwie - te co zeznają zaanagażowani i tą krórą podała policja.
    > Mam dziwne przeczucie że wiem kto kłamie:P

    Alez cała masa była tych wersji.
    Wpisz sobie w google, przeczytaj, porównaj.

    Ale czasem jednak szukają.
    Tu widać ktos zlekceważył przesłanki.

    J.

  • 90. Data: 2023-12-01 23:34:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 22:41:59 +0100, Shrek wrote:

    > Obstawiamy czy nagranie z kulsonariatu się zachowało czy nastąpiły
    > niewytłumaczalne problemy techniczne? Jest szansa - wjechało BSW i
    > zmiana warty w rządzie...

    Ale chyba troche za wczesnie - rząd się jeszcze nie zmienił.

    Nie wiem, gdzie oni mają te kamery, jak jest w poczekalni i na
    korytarzu, to nie nagra tego co zgłaszał. Moze nie mają mikrofonów.
    A samego zgłaszania nie trzeba filmowac - wyciągnie policjant
    informacje, spisze, da do podpisu ...

    Przeciez sam niedawno zgłaszałes - kamera była ?

    J.