  • 341. Data: 2023-12-04 22:10:22
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiesz ile zajmuje zmontowanie do poszukiwań GOPR I Straży Pożarnej? Bo
    > ja wiem.

    Z ciekawości ile goprowców. Bo goprowców akurat nie znam, ale strażaków
    tak - kilka minut po dyspozycji są w wozie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 342. Data: 2023-12-04 22:41:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale próbowali czy nie próbowali, bo wiedzieli, że nie ustalą?

    Nie sądzę, by próbowali. Ja na podstawie materiałów prasowych wiem, że
    ne próbowali. Generalnie za mało czasu. Musiałby być niewyobrażalny
    fart, by odpowiedni sprzęt akurat tam był. Tego się z 3 godziny nie obgoni.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 343. Data: 2023-12-04 22:43:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 19:32, J.F pisze:
    > No ale one odzyskują przytomność same (często), ktos ich tam widział
    > bo karetkę wezwał itp
    Dokładnie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 344. Data: 2023-12-04 22:45:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:09, Shrek pisze:

    > Konkretnie o obrzęku spowodowanym masywnym krworokiem.

    Uraz albo tętniak - a;le nie jestem lekarzem. Tak czy siak liczyła się
    każda minuta.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 345. Data: 2023-12-04 22:46:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 19:29, J.F pisze:

    > Ale ustalisz czy uderzenie było, czy przyczyna raczej "wewnętrzna"

    Pewnie tak. Tylko, czy opublikują to.

    > Policja raczej nie wpadła. Moze prokurator, moze "kontrola", moze
    > policja w trybie ratowania d*.

    CZemu tak sądzisz?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 346. Data: 2023-12-04 22:56:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:52, J.F pisze:
    > Konsekwencje to jeszcze zobaczymy jakie będą.
    > Jak nie stara władza, to nowa policjantów ... zobaczymy, co im zrobi.

    Co ja odbieram jako sugestię, że należy ukarać policjanta bez względu na
    to, czy jest winny.

    > A wystarczyło namierzyc telefon.

    Wątpię.

    > No dobra - może by nie wystarczylo, ale wtedy byśćie mogli mówić
    > "niezwłocznie próbowalismy namierzyć telefon, ale się nie udało
    > odpowiednio precyzyjnie".

    I czasem traci się czas na takie nieistotne działania pod publikę. W tym
    konkretnym przypadku priorytetem bym uznał:

    1) komunikat w mediach - więcej ludzi będzie zwracać uwagę, bo może
    gdzieś krąży;
    2) monitoringi miejskie i sklepowe, o ile na trasie były;
    3) psa - ale ten musi dojechać.

    W między czasie montować grupę poszukiwawczą i można dane o telefonie -
    o ile jest w sieci, która to gromadzi na bieżąco, a jeśli nie, to
    wdrożyć bieżące monitorowanie - co tu by nic nie dało akurat. Rozpytywać
    znajomych, bo może coś wiedzą (wiem, że nie wiedzieli, ale oni nie
    wiedzieli). Gromadzić dane cybernetyczne - i tu już ne będę pisał jakie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 347. Data: 2023-12-04 22:59:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 18:19, Robert Wańkowski pisze:
    > Jeżeli dzwonię pod 112 i mówię, że córka przekazała, że źle się
    > czuje, nie wie gdzie jest, leży już na śniegu, nie odbiera już
    > telefonu i to zostaje zrozumiana tak jak przekazuję, to każdy się
    > zgodzie, że lokalizują telefon.
    > Jeżeli tego nie zrobili, to musieli mieć inne informacje.
    > Dla mnie to tak, jakby zadzwoniła i powiedziała, że lud się załamał
    > pod nią i ledwo się trzyma krawędzi, nie wie gdzie jest.

    Jestem dokładnie tego zdania. Tam coś nie zadziałało tak, jak powinno.
    Nie wiem czemu. Mogę się domyślać, ale możliwości jest kilka.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 348. Data: 2023-12-04 23:02:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:11, Shrek pisze:
    > Może od telefonu?

    Którego? Do wujka? Do kolegi wujka? Do jakiegoś przypadkowego policjanta
    z Komisariatu? Na 112 - jeśli w ogóle ostatecznie tam zadzwonili? Bo, ze
    pewnie od telefonu, to łatwo wymyślić. Problem, że nie wiemy, co oni tam
    robili.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 349. Data: 2023-12-04 23:03:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:24, Shrek pisze:
    > Zeznał że dzwonił na policję o 9.36 chyba.

    Ten znajomy, to policjant. To może i na Policję dzwonił. Po prostu
    brakuje nam wiedzy do oceny tego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 350. Data: 2023-12-04 23:07:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 18:39, J.F pisze:
    > Dziecko ci mówi, ze źle sie czuje, do tego stopnia, ze nie wie gdzie
    > jest w rodzinnym miescie, a tu "prosze czekac az ktos zejdzie".
    > Godzinę. Podobno.

    Stawiam. Tu poległa jakaś procedura. Chciałbym wiedzieć, co on
    powiedział dyżurnemu. Bo jak powiedział, ze rozmawiał z Kowalskim
    (policjantem), a on mu kazał przyjść i zawiadomić, to może dyżurny
    uznał, że tamten ocenił, że to nie jest pilne. Po prostu mi się w głowie
    nie mieści, że po takim komunikacie nie zaczęto działać, ale może jest
    coś, czego po prostu nie wiemy.
    --
    (~) Robert Tomasik