  • 1. Data: 2008-09-12 12:13:11
    Temat: Postanowienie o bezskutecznej egzekucji - można ściągnąć od małżonka?
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    Witam,

    Mam dłużniczkę, nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym z lutego 2006 r.,
    tytuł egzekucyjny z kwietnia 2006 r. i postanowienie komornika o
    bezskutecznej egzekucji z czerwca 2007 r. Pomyślałem, że może warto ponownie
    upomnieć się o swoje pieniądze.

    Dłużniczka pracuje w tej chwili w sklepie jako sprzedawczyni, nie wiem czy
    legalnie, podobno u swojego męża (też nie jestem pewien czy to na pewno jej
    mąż i czy na pewno w ogóle jest zamężna). Nazwisko właściciela jest takie
    samo jak dłużniczki.

    Co mogę dalej zrobić? Czy mogę domagać się zapłaty długu od jej męża? Jak to
    zrobić?

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok

  • 2. Data: 2008-09-12 14:27:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    diok pisze:
> [...]
    > samo jak dłużniczki.
    >
    > Co mogę dalej zrobić? Czy mogę domagać się zapłaty długu od jej męża? Jak to

    Możesz co najwyżej poprosić sąd o nadanie klauzuli uprawniającej do
    egzekucji z majątku wspólnego małżonków. To trochę co innego niż
    egzekucja bezpośrednio od małżonka.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-09-12 16:43:55
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    Witaj Liwiuszu:-)
    Tak się zastanawiałem, czy przypadkiem to nie Ty znowu mi pierwszy
    pomożesz;-)

    > Możesz co najwyżej poprosić sąd o nadanie klauzuli uprawniającej do
    > egzekucji z majątku wspólnego małżonków. To trochę co innego niż egzekucja
    > bezpośrednio od małżonka.

    Czy jest do tego jakiś druk, tak jak w przypadku pozwu, druk "P"? Czy
    odręczne pismo procesowe?
    Jaka opłata?
    No i jak to napisać gdy nie jestem pewien czy dłużniczka w ogóle jest
    zamężna?

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok

  • 4. Data: 2008-09-14 18:35:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    diok pisze:

    > Czy jest do tego jakiś druk, tak jak w przypadku pozwu, druk "P"? Czy
    > odręczne pismo procesowe?

    Lepiej przeczytaj kiedy sąd może nadać klauzule wykonalności p-ko
    małżonkowi - art. 787 i 787 [1] kpc - i zapewne możesz zapomnieć o tym
    pomyśle.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 5. Data: 2008-09-15 08:11:44
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    > 787 [1] kpc

    No i świetnie. Dłużniczka miała sklep na siebie - działalność gospodarcza.
    Jeżeli ma mężą i jeżeli nie mają rozdzielności majątkowej to działalność
    jest wspólna? Dług powstał dlatego, że dłużniczka nie zapłaciła za towar
    który wzięła do tego sklepu.

    Teraz mąż ma sklep - działalność gospodarcza. Jeżeli naprawdę jest mężem i
    jeżeli nie mają rozdzielności majątkowej to jest to działalność wspólna?

    Można iść z tym do sądu? Jak? Jak sprawdzić czy są małżeństwem i czy nie
    mają rozdzielności majątkowej? Jak się do tego zabrać aby zająć np.
    ruchomości znajdujące się w sklepie męża?

    Pozdrawiam,
    diok