  • 11. Data: 2019-08-14 10:31:38
    Temat: Re: Posłowie chcą zniesienia obowiązku jazdy w dzień z włączonymi światłami
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście, że są.
    Może spytaj np. staruszki zbliżające się do pasów.
    Inna sprawa, że mnie halogenowe nie denerwowały (może dlatego, że wszystkie miały
    podobną jasność i barwę?), a późniejsze ksenony i
    dzisiejsze LED-owe potrafią denerwować (np. głupie kształty lądującego UFO).

    -----

  • 12. Data: 2019-08-14 11:12:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-14, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Oczywiście, że są.
    > Może spytaj np. staruszki zbliżające się do pasów.

    Ile wypadków jest przy wyjeździe z podporządkowanej, czy w innej
    sytuacji konieczności ustąpienia pierwszeństwa? Wszędzie tam, czym
    bardziej ktoś widoczny, tym lepiej bo regułą nie jest aby wyłuskać z
    tłumu innych oświetlonych albo nieoświetlonych, a zobaczyć każdego.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2019-08-14 15:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-08-14, p...@g...com

    >Póki miałem w motorze gówniane, standardowe żarówki, nie było
    >dosłownie
    >tygodnia, aby ktoś się na mnie nie próbował władowywać, mimo, że nie
    >był
    >to wcale az taki mały berbeć a kasetony sięgały tez na boki. Po
    >zmianie
    >na HIDy problem zniknał.

    Ale one powinny miec podobne parametry fotometryczne w "strefie
    wysokiej".
    Zeby nie oslepiac innych.

    Chyba ze ma dlugich jezdziles, albo miales za wysoko ustawione, albo
    wstawiles HID do reflektora od zarowek, pieprzyc prawidlowe
    oswietlenie.

    No, jest jeszcze kwestia ze ta "żóła biel żarowek" moze być gorzej
    zauwazalna niz "biel ksenonowa".

    J.

  • 14. Data: 2019-08-14 16:55:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > oswietlenie.
    >
    > No, jest jeszcze kwestia ze ta "żóła biel żarowek" moze być gorzej

    No właśnie. Jak masz samochód z tradycyjnymi żarówkami i samochód
    podobnej klasy i budowy z HIDami tak od 5000k w górę to róznica jest
    przecież często szokująca, a oba mają homologacje. Kwestia percepcji MZ
    źródła świała, bo skuteczność oświetlania to może być inna bajka.

    W tej chwili w nowym motorze mam już fabryczne białe LEDy i też się nikt
    nie wp...la, ale może kultura jazdy wzrosła w międzyczasie :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-08-14 17:25:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-08-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >MZ
    >źródła świała, bo skuteczność oświetlania to może być inna bajka.

    IMO to jeszcze od pogody i pory dnia zalezy, czasem i ta "ksenonowa
    biel" blednie.

    >W tej chwili w nowym motorze mam już fabryczne białe LEDy i też się
    >nikt
    >nie wp...la, ale może kultura jazdy wzrosła w międzyczasie :)

    Moze wzrosla.
    A moze oslepiaja jak dlugie, nie jak mijania - choc fabryczne nie
    powinny :-)

    Chyba ze "inteligentne LED" i wyłączaja te sektory, gdzie jadących z
    przeciwka by oslepialy ..

    J.

  • 16. Data: 2019-08-14 19:26:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 10:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Może spytaj np. staruszki zbliżające się do pasów.

    Spytaj kierowcę który musi tą staruszkę/pieszego _rowerzystę_ zobaczyć w
    natłoku świateł...
    Tu logika wymięka a bierze górę ułomność ludzkiego mózgu.

  • 17. Data: 2019-08-15 05:54:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > biel" blednie.

    > Moze wzrosla.
    > A moze oslepiaja jak dlugie, nie jak mijania - choc fabryczne nie

    Typowy scenariusz wp..ania się w moim grajdole na motor wygląda tak, że
    jadę jednym pasem, a obok ktoś z grubsza na mojej wysokości zmienia pas
    na mój. Nie specjalnie jest więc jak oslepiać jak długimi.

    --
    Marcin