  • 1. Data: 2002-05-05 06:50:20
    Temat: Posądzenie o kradzież
    Od: "michał" <k...@p...onet.pl>

    Witajcie
    Zostałem posądzony o kradzież pieniędzy z domu rodziców.
    Co mogę zrobić żeby mnie nie posądzali, niewiem, zadfzwonic na policje zeby
    zdjęli odciski palcow? czy może jakiś inny sposdób.
    Jeżeli już będzie stwierdzone że to nie ja to czy mogę ich do sądu albo coś
    takiego o odszkodowannie za fałszywe posądzenie??
    pozdr Micnhał

  • 2. Data: 2002-05-05 21:04:26
    Temat: Re: Posądzenie o kradzież
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michał" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    coś
    > takiego o odszkodowannie za fałszywe posądzenie??

    Nie istnieje instytucja "postępowania w sprawie niepopełnienia
    przestępstwa". Nie da się czegos takiego ustalić - najwyżej w normalnym
    postępowaniu okazuję się, że przestępstwa nie popełniono i sie je umarza.
    Ale tu chyba fakt zaistnienia kradzieży jest bezsporny.
    Czy fakt kradzieży został zgłoszony na Policje? Jeśli nie, to pozostaje
    prawo cywilne i ochrona dóbr osobistych, ale trzeba byłoby udowodnic jakąś
    szkodę. Jeżeli tylko Cie posądzaja i nic poza tym, to raczej będzie z tym
    słabo ( każdy może sobie posądzać kogo chce o co chce). Jeśli zgłosili, to
    może coś z przestępstw przeciwko wymiarowi sprawiedliwości - art 234 - 238
    kk, ale musieliby działać świadomie, a chyba wierzą w to, że to Ty ukradłeś.
    Generalnie na pierwszy rzut oka "nie mamy sprawy". Sorki.

    Depi.