  • 61. Data: 2009-10-05 08:47:00
    Temat: Re: Poratujcie...byc moze NTG
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    news:haacau$70j$1@news.onet.pl...

    > Niech po prostu dorosnie i po krzyku.

    albo zostanie szefem...

    Picasso

  • 62. Data: 2009-10-05 09:37:28
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > coz. na kazde miejsce takiego co 'nie przychodzi' znajduja sie ludzie,
    > ktorzy przyjda- i zrobia to (tj. prace) czesto lepiej niz miejscowi.
    > tylko nazwiska maja takie, kurde, niebrytyjskie

    Tych juz coraz mniej. Problem w tym, ze "przyjezdni" przybywaja z krajow
    trzeciego swiata w ktorych systemy neoliberalne tworza armie zniewolonych -
    po przyjezdzie do kraju, gdzie jest prawdziwa wolnosc, ludzie ci nadal maja
    nawyki ze swoich rodzimych krajow, dlaego sa chenie przyjmowani do pracy, bo
    nauczeni sa robic za grosze i sie nic nie odezwac i byc za to wdziecznym.
    Sadzisz, ze to dobrze swiadczy o tych ludziach?

    > niestety, ale panstwo na to pozwala (wielkie dzieki socjalizmowi)

    Normalnie nie moge... w UK socjlaizm? To co bylo za PRL-u? W USA jest bardzo
    podbnie jak w UK tam tez swocjalizm? A moze w UK czy w USA jest po prostu
    normalnie! Moze to w Polsce, Hondurasie, Slawadorze jest cos nie tak?

    > chyba lekko przesadzasz?

    W czym?
    Jakie ma zadanie "wilczy bilet"?
    Przymusic pracownika, by byly ulegly i nie podskaiwal za wysoko. Bo inaczej
    wilczy bilet i panstwach dyktatorskich pracy juz nie dostanie, zostanie
    napietnowany. W wolnym kraju robisz co robisz bo ci wolno.
    Czy nadal przesadzam?
    Pomysl tylko, czego pracownik boi sie najbardziejn w pracy w Polsce poza
    zwolnieniem?

    > no. nie ma to jak polegac pozniej na takich pracownikach

    Jakos UK stoi znacznie wyzej od Polski z "wilczymi biletami", czy to malo?
    Jaki moze byc wiekszy dowod nad wyzszoscia tego systemu nad innym?

    > ja bym cos innego napisal, ale powstrzymam sie...

    Jak tam chcesz, ale zanim cos napiszesz przynajmnie postaraj sie pewne
    sprawy zrozumiec.
    Wiekszosc ludz\i jask czegos nie rozumie nazywa to debilizmem...
    I powiem ci jedno, ja tez taki bylem! Ulegly, wdzieczny, na polecenia szefa
    reagoalem natychmiast... najwieksza zmora bylo zwolnienie z wilczym biletem
    (prawie takie dostalem raz - tylko dlatego, bym sie sam zwolnil inaczej mi
    dorobia ideologie - fakt autentyczny, tak zalatwiano zwolniena grupowe bez
    odszkodowan... tak wiec naprawde ja bylem taki sam jak wiekszos z was... az
    do czasu kiedy zrozumialem o co biega, teraz mam mala firme, oraz psywny
    dochod, nie miliony, ale tez nie do pogardzenia, pracuje ok 4 godzin
    tygodniow bo tykle mi wystarczy, reszte czasu mam wylacznie dla siebie i
    rodziny jak juz pisalem dzis pieniadze pracuja na mnie nie ja na nie i
    polecam kazdemu to zrozumiec)

  • 63. Data: 2009-10-06 12:45:48
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "pmlb" <p...@d...com> wrote in message
    > Nie nie moze, wg. ciebie bo pracodawca nie pozwoli i sie nie zapytala wczesniej
    > laskawie pracodawcy o zezwolenie? Ludzie co z wami, wy juz sami chcecie byc
    > niewolnikami...

    ona podpisala umowe wg ktorej zobowiazuje sie pracowac za okreslona kase,
    gdyby pracodawca przestal placic to tez pisalbys takie brednie o tym ze
    jest on wolny i ma prawo to robic np. samotnie wychowujacej matce z 5
    dzieci? ma wyraznie napisane co i kiedy moze, oraz ile wolnych dni jej
    przysluguje w ciagu roku, chce cos zmienic? musza sie zgodzic obie strony

    > Ja mam sie kogos pytac o zezwolenie?! Niezle, a ponoc w Polsce jest wolnosc.... Jak

    > widac troche inaczej ja pojmujemy, dla mnie wolnosc to JA, dla was wolnosc to
    > zadowolny pracodawca. Wspolczuje.

    as ty glupi jest, jest wolnosc - pracowac nie trzeba, moze sie zwolnic i
    robic co chce, ale jak dlugo chce dostawac kase za swoja prace to musi ja
    wykonywac

    jeszcze czegos nie rozumiesz?

  • 64. Data: 2009-10-06 12:58:58
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "pmlb" <p...@d...com> wrote in message
> [...]

    > idziesz, jestes wolnym czlowiekiem, nie kontem w banku czy wlasnoscia pracodawcy.

    zapomiales dodac drobnego szczegolu - takie rzeczy to moze w okolicach
    unskilled czy semiskilled, a i tam przy bezrobociu w okolicach 8% nad
    porzuceniem pracy wypadaloby sie juz zastanowic

    proponuje jednak dowiedziec sie jak to wyglada w miejscu gdzie pracownika
    nie mozna z dnia na dzien zastapic byle kim z ulicy

    > "wilcze bilety" czy straszenie porzyceniem pracy to glownie w krajach.. bez urazy -

    > trzeciego swiata... Gdzie pracownik ma byc podlegly i taki ma zostac! UNIZONY,
    > WDZIECZNY I NA KAZDY ROZKAZ.

    bo niestety w krajach przesadnie usocjalizowanych jest tak ze jak ktos jest
    zbyt leniwy zeby pracowac to dostaje kase za nicnierobienie w przeciwienstwie
    do krajow normalnych w ktorych ludzie szanuja siebie, swoje slowo i umieja
    byc na tyle odpowiedzialni zeby nie pasozytowac na reszcie spoleczenstwa
    z powodu swego widzimisie

    > W Uk tego nie ma. Tu pracownik nawet ci nie powie "pocaluj mnie w dupe". Po prostu
    > nie przyjdzie.

    jezeli ktos jest zbyt niedojrzaly zeby umiec zaangazowac sie w swoja prace,
    dogadac z pracodawca a jedyne co umie to sie obrazic, to fakt niewiele ma
    wyjsc, jednak spora czesc ludzi robi tez inne rzeczy niz proste prace fizyczne
    i przy zmianie pracy opinia od poprzedniego pracodawcy gra istotna role

  • 65. Data: 2009-10-06 21:27:33
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > ona podpisala umowe wg ktorej zobowiazuje sie pracowac za okreslona kase,

    OK, wiec za czas kiedy nie pracuje, pracodawca jej nie placi - proste?

> [...]
    > dzieci? ma wyraznie napisane co i kiedy moze, oraz ile wolnych dni jej
    > przysluguje w ciagu roku, chce cos zmienic? musza sie zgodzic obie strony

    Alez pracodawcy absolutnie nic nie grozi! Moze wstrzymac platnosci,
    wyjechac, nawet nie wydac swiadectwa pracy bo wlasnie jest na polrocznych
    wakacjach w paryzu.

> [...]
    > robic co chce, ale jak dlugo chce dostawac kase za swoja prace to musi ja

    No to wlasnie to napisalem! Czytac nie umiesz?
    Miwi taka sierotka do pracodawcy: sluchaj jade do paryza w swieta i mnie nie
    bedzie w pracy - koniec kropka.

  • 66. Data: 2009-10-06 21:37:41
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > zapomiales dodac drobnego szczegolu - takie rzeczy to moze w okolicach
    > unskilled czy semiskilled, a i tam przy bezrobociu w okolicach 8% nad
    > porzuceniem pracy wypadaloby sie juz zastanowic

    Nie, W Uk jest kompletnie inne podejscie do pracy. W Uk pracodawca ma
    znacznie wiecej szacunku do pracownika. Pracownik jest w zasadzie na
    znacznie wyzszej pozycji, bo to pracownik decyduje czy pracowac czy nie...
    pracodawca nie ma wyboru! Jesli bedzie wybrzydzac w pracownikach sam bedzie
    musial to zrobic.
    W UK nie ma czegos takiego jak porzucenie pracy.

    > proponuje jednak dowiedziec sie jak to wyglada w miejscu gdzie pracownika
    > nie mozna z dnia na dzien zastapic byle kim z ulicy

    I co z tego? Firma albo szybko znajduje zastepstwo w agencjach
    specjalizujacych sie w znajdowaniu pracownikow tymczasowych "na juz" albo
    jesli jest to niezbedne do dzialania firmy, firma ma dzien czy dwa przerwy,
    jaki pracodawca taka firma. Sa firmy w UK ktore notorycznie szukaja
    pracownikow, non stop.
    A sa firmy w ktorych pracownicy pracuja "wieki".

> [...]
    > byc na tyle odpowiedzialni zeby nie pasozytowac na reszcie spoleczenstwa

    Co to znaczy kraj normalny? Czy krtaj normalby to praca ponad 45 godzin
    tygodniowo z wyplata niewystarczajaca na utrzymanie rodziny? Czy tak wyglada
    kraj normalny?

> [...]
    > fizyczne
    > i przy zmianie pracy opinia od poprzedniego pracodawcy gra istotna role

    W Polsce! W UK to opinie dostaje pracodawca!
    Jesli pracownicy odchodza od jakiegos pracowdawcy to wierz mi, ale bedzie
    miec problem by znalesc dobrych pracownikow na stale, bo skoro odchodza to
    jaka krazy o nim opinia? W Polsce jest to postawione na glowie. Gdzie to
    pracownik dostaje metke wg. widzi mi sie pracodawcy.
    Teraz rozumiesz dlaczego w UK nie ma pojecia "porzucenie pracy"?

  • 67. Data: 2009-10-06 22:16:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-10-2009 o 23:37:41 pmlb <p...@d...com> napisał(a):

    > W UK nie ma czegos takiego jak porzucenie pracy.

    Polityczna poprawność zbiera swoje żniwa

    --
    Tomek

  • 68. Data: 2009-10-06 22:23:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.u1ef5obrl60ql1@tmr.mshome.net Tomek <t...@o...pl>
    pisze:

    > Polityczna poprawność zbiera swoje żniwa
    W Polsce też nie ma czegoś takiego jak porzucenia pracy.
    Gadasz z idiotą, który na niczym się nie zna i pieprzy kompletne głupoty.

    --
    Jotte

  • 69. Data: 2009-10-07 06:36:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    pmlb pisze:

    > Alez pracodawcy absolutnie nic nie grozi! Moze wstrzymac platnosci,
    > wyjechac, nawet nie wydac swiadectwa pracy bo wlasnie jest na
    > polrocznych wakacjach w paryzu.

    Cóż, masz pojęcie o czym piszesz?

    > Miwi taka sierotka do pracodawcy: sluchaj jade do paryza w swieta i mnie
    > nie bedzie w pracy - koniec kropka.

    Nie masz. :(

    --
    spp