  • 1. Data: 2007-09-19 19:29:58
    Temat: Ponowne wszczęcie egzekucji komorniczej
    Od: "Karol Poborski" <b...@n...pl>

    Witam,
    jakie warunki trzeba spełnić aby wnioskować do komornika o ponowne wszczęcie
    egzekucji? Pierwsza egzekucja została umorzona (w toku postępowania nie
    zdołano ustalić źródeł dochodu dłużnika).

    --
    pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2007-09-19 19:48:48
    Temat: Re: Ponowne wszczęcie egzekucji komorniczej
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Wystarczy złozyć tytuł wykonawczy + wniosek wierzyciela w terminie 10
    tal od zakonczenia ostatniej egzekucji= opłata.

    Obowiązkiem wierzyciela jest wskazanie majatku dłuznika z jakiego
    Komornik ma przeprowadzic egzekucję (nie dotycczy spraw z zakresu
    alimentacji).

    Osobiście polecam uzyskać informacje na temat majątku dłuznika, czy
    obecnie warto. Jesli tak to wskazac konkretnie majątek.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-09-19 20:03:03
    Od: "Karol Poborski" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Qbek" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    > Osobiście polecam uzyskać informacje na temat majątku dłuznika, czy
    > obecnie warto. Jesli tak to wskazac konkretnie majątek.

    A czy jeśli nie jestem w stanie wskazać majątku dłużnika (w zasadzie wiem,
    że nie dysponuje on żadnym majątkiem), to czy mogę wnioskować o ponowną
    egzekucję? Generalnie chodzi mi o przerwanie biegu przedawnienia.

    --
    pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2007-09-19 20:13:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol Poborski wrote:
> [...]
    > wiem, że nie dysponuje on żadnym majątkiem), to czy mogę wnioskować o
    > ponowną egzekucję? Generalnie chodzi mi o przerwanie biegu przedawnienia.

    tak.

  • 5. Data: 2007-09-20 07:03:13
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Poborski" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że nie dysponuje on żadnym majątkiem), to czy mogę wnioskować o ponowną
    > egzekucję? Generalnie chodzi mi o przerwanie biegu przedawnienia.

    witam

    złóż wniosek o zobowiązanie dłużnika do wyjawienia majątku w trybie
    art.913kpc i nast.; pytanie tylko czy ta czynność przerwie bieg
    przedawnienia - w mojej ocenie mając na uwadze art.123kc jest to czynnośc
    która przerwa poniewaz w mojej ocenie bezpośrednio zmierza do zaspokojenia,
    względnie dochodzenia roszczenia; jednakże w doktrynie znalazłem opinie
    odmienne - komentarz KPC Piaseckiego; nie wiem jak inni komentatorzy,
    jednakże zdanie ww. potwierdza M. Mrówczyński w swej publikacji "Wyjawienie
    majątku"; nie dotarłem na razie do orzecznictwa;
    w tej sytuacji by jednak się zabezpieczyć i formalnie doprowadzić do
    przerwania biegu przedawnienia, złóż wniosek o wszczęcie postępowania
    egzekucyjnego i wtedy, gdy ponownie komornik stwierdzi, że nie ma szans na
    egzekucje wierzytelności z majątku dłużnika, składasz wniosek z art.913kpc;
    możesz też od razu po złożeniu u komornika wniosku o egzekucje, jednocześnie
    złożyć do sądu wniosek z art.913kpc załączając uprzednio już wydane w
    pierwszej egzekucji prawomocne postanowienie komornika o jej umorzeniu z
    powodu jej bezskuteczności

    pzdr