  • 1. Data: 2007-09-19 11:47:40
    Temat: umowa najmu a zakup domu na licytacji??
    Od: "SCI 012" <s...@i...pl>

    Witam wszystkich mam takie pytanie jak wyglada sprawa zakupu nieruchomosci
    na licytacji komorniczej w przypadku gdy dluznik zawarl umowe najmu domu na
    okres od 2005r-2019r ?? czy w razie wygrania licytacji nowy nabywca kupuje
    dom wraz z "nowym lokatorem-najemcą" czy mozna taka umowe anulowac? (w
    umowie najmu jest ustalona kwota za wynajem nieruchomosci 500zl za m-ac,i
    czas do kiedy obowiazuje tj.do 2019r i wszelkie zmiany umowy moga odbyc sie
    tylko w formie pisemnej pomiedzy wynajmujacym a najemcą)
    Prosze o pomoc czy warto zakupic taki dom czy lepiej se dac spokoj bo
    np.moze byc problem z pozbyciem sie najemcy.
    pozd dany

  • 2. Data: 2007-09-19 12:13:53
    Temat: Re: umowa najmu a zakup domu na licytacji??
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SCI 012" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prosze o pomoc czy warto zakupic taki dom czy lepiej se dac spokoj bo
    > np.moze byc problem z pozbyciem sie najemcy.

    witam!

    art.1002 kodeksu postępowania cywilnego - z chwilą uprawomocnienia się
    postanowienia o przysądzeniu własności nabywca wstępuje w prawa i obowiązku
    dłużnika wynikające ze stosunku najmu i dzierżawy, stosownie do przepisów
    prawa normujących te stosunki w wypadku zbycia rzeczy wynajętej lub
    wydzierżawionej;
    przepis ten ma zastosowanie w czasie licytacji nieruchomości dłużnika w
    postępowaniu egzekucyjnym - czyli tzw. licytacja komornicza, jak to
    nazwałeś; gdy zgłosisz sie do licytacji i nabędziesz te nieruchomość,
    komornik wyda postanowienie o przysądzeniu tej nieruchomości na twoja rzecz;
    gdy juz się postanowienie to uprawomocni - patrz art.1002kpc

    decyzja o tym, czy chcesz w taki "układ" wejść, nalezy do ciebie; pamiętaj
    jednak, że wówczas wypowiedzieć najem lokali mieszkalnego będziesz mógł
    jedynie na warunkach określonych w art.11 ustawy o ochronie praw lokatorów
    (...) - zapoznaj się z tym przepisem, tam bowiem są wskazane enumeratywnie
    przypadki, w jakich właściciel może wypowiedzieć najem najemcy lokalu
    mieszkalnego

    pzdr

  • 3. Data: 2007-09-19 13:10:53
    Od: "SCI 012" <s...@i...pl>

> [...]
    > (...) - zapoznaj się z tym przepisem, tam bowiem są wskazane enumeratywnie
    > przypadki, w jakich właściciel może wypowiedzieć najem najemcy lokalu

    Witam dziekuje za dosc szybką odp Krzysiu to z tego wynika ze w przypadku
    licytacji nieruchomosci dluznika taka umowa najmu to skuteczny sposob
    zabezpieczenia sie przed utrata domu ..(bo kto kupi taki dom majac
    "na karku" wspollokatora-najemce w tym przypadku) bo droga sadowa to jak
    droga przez meke ktora moze trwac nawet kilka ladnych lat..
    pozd dany