  • 21. Data: 2022-11-09 05:56:54
    Temat: Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem. nigdy takiego nie widziałem.

    https://www.google.com/search?q=pomnik+dzier%C5%BCy%
    C5%84skiego&client=firefox-b-d&sxsrf=ALiCzsa3VQhkLLa
    bjC-NH_-k6OOV3o_ZWQ:1667969699340&tbm=isch&source=iu
    &ictx=1&vet=1&fir=81qj9GxwRVN4jM%252C8JEo3eTNuNOFUM%
    252C%252Fg%252F121fqnr4%253BlKBYzY-8QlQAhM%252CaNynu
    HwJm_4pkM%252C_%253B80RLhOmZth_mRM%252C8JEo3eTNuNOFU
    M%252C_%253BMHPmGGcPTp_--M%252CaNynuHwJm_4pkM%252C_%
    253BjcEJ3cO1Lt9odM%252CHUwsziAQXJRMBM%252C_%253BUTgX
    woMJ1zETwM%252CfrBq-xujXNVSPM%252C_%253BlxFtCn78s7k2
    XM%252CxOIxDhWtANfhlM%252C_%253BR7KrA7sHXB0KqM%252CE
    HanPgNl1uZjyM%252C_%253B-pSNqIpcgUd9JM%252C2DAE0O01U
    llijM%252C_&usg=AI4_-kTWt9Rk_VyFK1jBJNgd-LRE2e46sw&s
    a=X&ved=2ahUKEwiwiLOrp6D7AhXhQeUKHXnHDCUQ_B16BAhVEAE
    #imgrc=lKBYzY-8QlQAhM

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2022-11-09 06:01:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 3/4 z nich jest głośnych bo obecna władza, podobnie jak komunistyczne,
    > pielęgnuje wchodzących w dupę oportunistów. Jak nie będą mieli w tym
    > żadnego interesu to się okaże, że zwisa i powiewa.

    Raczej odwrotnie - to obecna władza włazi w dupę kościołowi a nie na odwrót.

    > MZ nic się nie stanie. Jak zmieni się władza, ktoś-tam pewnie maźnie na
    > początku jakimś sprejem, zmyje się bez medialnej dramy i będzie spokój.
    > Z pomnikami jako takimi mało kto walczy. To zawsze jest walka z władzą,
    > która je wystawia i/lub uświęca. Osierocony pomnik nie będzie budził takich
    > emocji.

    Pożyjemy zobaczymy. Ten pomnik postawiono zdecydowanie przeciw
    mieszkańcom i myślę, że zostanie to zapamiętane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2022-11-09 06:18:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie wiem. nigdy takiego nie widziałem.

    Pomnik Dzierżyńskiego z Placu (Bankowego) Dzierżyńskiego w Warszawie
    "rozleciał się" w trakcie demontażu [AFAIR są z tego filmiki].
    Jakoś nie pamiętam czy firma "przemieszczająca" zapłaciła odszkodowanie.

    Zaś wracając do tej kwestii: Ktoś chciał od "trzech aktywistów z
    Warszawy na występach w Trójmieście" *finansowego* odszkodowania?
    Absolutne minimum po linii " *nieplanowane* wydatki".

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2022-11-09 06:34:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2022 o 06:18, A. Filip pisze:

    > Zaś wracając do tej kwestii: Ktoś chciał od "trzech aktywistów z
    > Warszawy na występach w Trójmieście" *finansowego* odszkodowania?
    > Absolutne minimum po linii " *nieplanowane* wydatki".

    Nikt od nich niczego tak naprawdę nie chciał, bo zrobili robotę którą
    powinna być wykonana przez samorząd;) Tak naprawdę wszyscy byli
    zadowoleni, że znalazł się ktoś odważny:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2022-11-09 07:37:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nikt od nich niczego tak naprawdę nie chciał, bo zrobili robotę którą
    > powinna być wykonana przez samorząd;) Tak naprawdę wszyscy byli
    > zadowoleni, że znalazł się ktoś odważny:P

    *Nikt niczego* ? Leczysz się już na nogi bo na głowę na późno?

    Jankowscy miał chociażby rodzinę (siostry). Miał towarzyszy z
    Solidarności którzy stanęli za nim twardo murem (za jego życia) jak był
    oskarżany o pedofilie *za rządów SLD*, łącznie z dziennikarzami z GW
    którzy walnęli *wtedy* tytuł "Pomówienia ...". GW dziennikarze nie mają
    zupełnie żadnego interesu w odbijaniu sugestii że "minęli się z prawdą",
    że "interes dzieci" nie był *wtedy* dla GW redakcji najważniejszy
    gdy stanęła (w tytule) w obronie wtedy swojego solidarucha?

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2022-11-09 12:18:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Nov 2022 01:09:23 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wiem. nigdy takiego nie widziałem.

    Usunieto, ale po 1989. Oficjalnie, w atmosferze powszechnej
    szczesliwosci.

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,164950,25417
    584,30-lat-temu-rozebrano-pomnik-feliksa-dzierzynski
    ego-a-co-sie.html
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_W%C5%82odzimier
    za_Lenina_w_Nowej_Hucie

    Dzierzynskiemu zabrano tez ulice i place w wielu miastach.

    I dopiero druga, niedawna dekomunizacja w/g PiS wzbudzila jakies
    protesty - bo ludzie malo kojarzyli dotkniete osoby.

    Usuwano tez pomniki poniemieckie

    http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.elem
    ent.baztech-e1735668-2d6c-4d7c-99eb-b80df84229b5/c/M
    ajczykJ_PominikiPrzestrzeni-1.pdf

    P.S. A tu nówka sztuka
    https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/122706/Wro
    claw-Na-Rynku-obalono-pomnik-Feliksa-Dzierzynskiego

  • 27. Data: 2022-11-09 12:23:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Nie wiem. nigdy takiego nie widziałem.

    A ten widziales?
    https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/nowy-sacz/now
    y-sacz-pomnik-armii-czerwonej-bedzie-przeniesiony/

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,16915022,w
    -nowym-saczu-ida-z-mlotami-na-pomnik-armii-czerwonej
    .html

    Po ktorej stronie stales ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2022-11-09 12:26:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Nov 2022 23:50:49 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Konceptu znieważenia pomnika nie do końca rozumiem, ale co do meritum,
    > to w tekście było podkreślone, że raz, nie uszkodzono pomnika, dwa, że
    > wzięto pod uwagę zdanie jednego z fundatorów, iż obecnie, wiedząc co
    > wie, raczej by nie fundował.

    a) jednego ... a co z resztą?
    b) ufundowal, podarowal ... i juz nie jest jego?

    Ewentualnie mozna na bezczelnego - odstawic fundatorowi pod dom, i
    niech sobie robi co chce. Tylko fundatorow bylo wielu :-)

    A przeniesc mozna?

    J.

  • 29. Data: 2022-11-09 13:35:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Raczej odwrotnie - to obecna władza włazi w dupę kościołowi a nie na odwrót.

    Nie ważne kto komu włazi w dupę, ważne, że musi być taka dupa, w którą
    niektórym warto właźić.

    Ale czy za tym pójdą jakieś czyny?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2022-11-09 17:52:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2022 o 07:37, A. Filip pisze:

    > *Nikt niczego* ? Leczysz się już na nogi bo na głowę na późno?

    Dobra - powiedzmy, że ci w których gestii należało czy pomnik ma dalej stać.

    > Jankowscy miał chociażby rodzinę (siostry). Miał towarzyszy z
    > Solidarności którzy stanęli za nim twardo murem (za jego życia) jak był
    > oskarżany o pedofilie *za rządów SLD*

    A potem gówno wpadło w wentylator.

> [...]
    > że "interes dzieci" nie był *wtedy* dla GW redakcji najważniejszy
    > gdy stanęła (w tytule) w obronie wtedy swojego solidarucha?

    A co mnie to obchodzi. To że gazeta (być może, bo nawet mi się
    weryfikować nie chce) miała coś za uszami nic nie zmienia w kwestii, że
    wszyscy (decyzyjni) byli zadowoleni, że problem się rozwiązał sam i nikt
    ich tak naprawdę nie chciał ścigać (zapewne nawet naczelnik, bo inaczej
    zmusiłby zerowca, żeby im uprzykrzał życie).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!