  • 81. Data: 2022-11-17 00:57:57
    Temat: Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > policja, potem jacyś radiomaryjni, policja i gapie, więc w sumie
    > wychodziło, że bąki broniły kościoła przed rydzykami a żeby się nie
    > pobili to ich pilnowała policja;)
    >
    > Natomiast ogólnie to dość nieprzyjemnie wyglądało, bo krakowskim łaziły
    > w kolumnach czwórkami jak w wojsku dość specyficzni młodziency, a pałac
    > namiestnikowski zmienił się w pałac za blachą (postawili blaszany płot)
    > i naziołków generalnie było więcej niż policja, bo ta się skupiła na
    > julkach i pałacu. Jak ktoś trochę na historii uważał to miał smutne

    Na szczęscie nadal nie jest to zjawisko ani na jotę powszechne. Nb. jak
    zniknie pisofinansowanie to pewnie nastąpi gwałtowna redukcja również
    takich łonabi-paramilitarnych bojówek.

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2022-11-17 01:00:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.11.2022 o 10:15, Kviat pisze:

    > Wręcz przeciwnie. Z placówki szkolnej zrobiono miejsce kultu.

    Szkoła powinna być przybytkiem nauki, a wiedza z wiarą nie idą w parze.
    Są to stany świadomości wprost przeciwne.

    > W szkole powinno się nauczać o religiach, że takie zjawiska na świecie
    > istniały i istnieją, a nie religii.

    Dokładnie tak, nauczać a nie indoktrynować.
    Oceniać można wiedzę, a nie wiarę.
    Nie powinno być na świadectwie szkolnym oceny z religijności, wyrobionej
    uczestnictwem w obrzędach, czy służeniem (wszelakim służeniem) osobom
    duchownym.
    Stelmachowski arbitralnie wprowadził wiarę do szkół. Nie powinno jej tam
    być, najwyższy czas wiarę ze szkół wyprowadzić.

    --
    -
    Akarm