  • 11. Data: 2022-11-08 14:16:16
    Temat: Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Nov 2022 17:34:35 +0100, Shrek wrote:

    > No i git! Skoro znieważenie pomnika jest przestępstwem umyślnym, to
    > trudno - skoro nie da się na podstawie nagrania zabicia przez kulsonów
    > stachowiaka przypisać choćby _nieumyślnego_ spowodowania śmierci
    > kulsonom, to mamy tego konsekwencje. Co prawda się nagrało, że
    > znieważyli pomnik, ale nie da się przypisać znieważenia pomnika - ot
    > taki urok prawa, że można w chuja lecieć;)

    Taki urok od dawna, bo nie laczylbym sprawy wroclawskiej z gdanska.
    inne tematy, inni sedziowe, inne srodowiska, ten sam spor polityczny.

    Tylko nie calkiem rozumiem - sad uniewinnil od zarzutu zniszczenia
    pomnika, opierajac sie na tych oponach.
    Opon imo malo, a pomnik chyba ciezki - no ale obalili i nie
    uszkodzili, to mozna uznac ze nie chcieli zniszczyc i nie zniszczyli.
    Figury nie zniszczyli, bo pomnik jakby obalony.

    o zniewazeniu nic nie widzę, ale widac obalenie pomnika nie zniewasza,
    trzeba ubrac w koszulke z napisem Konstytucja.

    > Choć moim prywatnym zdaniem nie da się znieważyć czegoś co na powagę nie
    > zasługuje - jak wyniesiesz na przykład śmieci na śmietnik to przecież
    > nie jest znieważenie ani śmieci ani śmietnika;)

    No ale mamy pomnik znanej osoby.
    Sąd uznal, ze ks Jankowski na powagę nie zasługuje?
    Czemu nie, mozna i tak - ale jakze to - bez procesu, bez wyroku,
    na podstawie plotek jakis ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-11-08 15:20:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    nO WŁASNIE NIE UZURPUJA.
    pODKRESLAJA SŁABOŚCI CZŁOWIEKA.

    -----

  • 13. Data: 2022-11-08 17:17:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tyle, że to obecna władza wprowadziła właśnie taki dziwny sposób z
    > rozwalaniem pomników.

    Obecna, znaczy która?

    > Wcześniej tego nie było, albo ja jakoś tego nie
    > zapamiętałem - może nie rzucało się tak w oczy.

    A jak myślisz, co się stało z pomnikami dzierżyńskiego czy marchlewskiego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-11-08 17:26:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 12:57, J.F pisze:

    > Na razie komendanci dostali wysokie nagrody, a szeregowi symboliczne.
    > Moze byc problem z chetnymi do pilnowania :-)

    Dopóki będzie rozkaz to "chętni" się znajdą. Co najwyżej na interwencje
    zabraknie.

    > A wybory beda, i nowa wladza przestanie chronic stare miejsca :-)

    No właśnie o tym mówię. Poligon nie będzie tam wiecznie. Teren wróci do
    miasta.

    > Gdzie bys nie przeniosl, to moga wysprejowac :-(

    Niby tak, ale jakoś ten na powązkach stoi i nikomu nie wadzi. Groby
    różnych kanalii tam są i jednak jakoś nikt z nich skejpraku nie robi,
    więc jednak trochę wiary w ludzi...

    > Chyba, ze na jakis scisle strzezony teren ... moze na Nowogrodzka,
    > moze prezesowi do ogrodka ... a w sumie i na obecnym placu w miare
    > pasuje.

    Za wysokie - pewnie w plan zagospodarowania się nie wpiszą:P Myślałem
    żeby koło grobu papcia chmiela postawić, ale nie ma miejsca.

    Swoją drogą jak wpiszesz schody smoleńskie to w obrazach powiązanych
    wyskakują jakieś dechy - jak to mówił sznuk - nie wiem, choć się domyślam;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2022-11-08 17:29:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Nov 2022 12:55:44 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Tyle, że to obecna władza wprowadziła właśnie taki dziwny sposób z
    > rozwalaniem pomników. Wcześniej tego nie było, albo ja jakoś tego nie
    > zapamiętałem - może nie rzucało się tak w oczy.

    Stare pomniki zwalili Niemcy, albo Rosjanie/Sowieci, jak nowa władza
    pomnik ustawiła to jej pasował od poczatku do konca, tzn do 1989.

    Choc sprawdzilbym, czy po 1955 nie zdemontowano jakiegos pomnika
    Stalina. Ale to chyba po cichu, a my na pewno nie pamietamy.

    Stalinogród przemianowano z powrotem, patrona PKN dało sie jakos
    dyskretnie zasłonic, pomnika nie zdązyli postawic.

    Ale w Pradze
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Stalina_w_Pradz

    ukonczony w 1955, zburzony w 1962.

> [...]
    > wzbudzających kontrowersje. A jak się już postawi, to je chronić prawem,
    > by nie prowadzić w tej sferze do swoistej anarchii. Oni "nam", a my "im"
    > powywalamy pomniki. Do czego to mądrego doprowadzi?
    >
    > Nie zapominajmy, że pomnik przeważnie bywa dziełem sztuki. Kij z osobą /
    > wydarzeniem, które upamiętnia. Zupełnie nie rozumiem, czemu w
    > postępowaniu nie zwrócono uwagi na ten aspekt. Mamy art. 32.2 Ustawy
    > Prawo Autorskie określający procedurę niszczenia dzieła w rodzaju
    > pomnika. Niszczenie go bez zgody właściciela, to uszkodzenie mienia i

    No ale nie zniszczono. Zdaniem sądu.
    I pomnik jest, jak autor chce, to niech sie dogada z kims i postawi
    sobie w ogródku :-)

    > dziwne dla mnie jest poprzestanie na zbadaniu, czy doszło do znieważenia
    > pomnika, gdy doszło do zbiegu z przestępstwem uszkodzenia mienia. Ale
    > ufam, że były ku temu jakieś powody.

    Sąd wyraznie nie chcial ich ukarac. Widac mial ku temu powody.

    Moze dla dobra policjantow - zrobia kiedys pomnik Igora Stachowiaka,
    albo choc tablice pamiatkową, i co zrobic z Policjantami, ktorzy
    zniszczą tę tablice? :-P

    P.S. Komisariat na Trzemeskiej idzie do rozbiorki, bedzie nowy.

    J.

  • 16. Data: 2022-11-08 17:30:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 13:04, Akarm pisze:

    > Tradycja: kiedyś pilnowali pomnika Lenina.

    A co się stało z tym pomnikiem - zepsuli czy poszedł do jakiegoś muzeum
    (najlepiej z rowerem, butami i dedykacją;))

    Dobra - doczytałem - lenin pojechał do muzeum osobiliwości w szwecji. W
    sumie... może będą zainteresowani resztą;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2022-11-08 17:38:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 14:16, J.F pisze:

    > Taki urok od dawna, bo nie laczylbym sprawy wroclawskiej z gdanska.
    > inne tematy, inni sedziowe, inne srodowiska, ten sam spor polityczny.

    Ale ja ich nie łącze w ten sposób wcale. Zwracam tylko uwagę, że zasada
    prawna "to zamiar czyni czyn"w przestępstwach umyślnych (pewnie się
    jakoś mądrze nazywa po łacinie) do takich rzeczy prowadzi. Koń jaki jest
    każdy widzi, sprawca mówi on chciał nie konia tylko jednorożca i kop się
    z koniem, kiedy prawo mówi że mimo że wszyscy wiedzą że koń, to jednak
    kurwa nie do końca, bo jeden mówi że on widział jednorożca;)

    > No ale mamy pomnik znanej osoby.
    > Sąd uznal, ze ks Jankowski na powagę nie zasługuje?

    Raczej że jego "powaga" jest dyskusyjna i wolno o tym dyskutować.

    > Czemu nie, mozna i tak - ale jakze to - bez procesu, bez wyroku,
    > na podstawie plotek jakis ? :-)

    Bo to jest powaga szredingera - dopiero sąd ustala;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2022-11-09 00:25:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ja obstawiam, że ze względu na skalę i dość wkurwiający sposób dyskusji
    > ze strony turbokatoli jednak trochę tego poleci.

    3/4 z nich jest głośnych bo obecna władza, podobnie jak komunistyczne,
    pielęgnuje wchodzących w dupę oportunistów. Jak nie będą mieli w tym
    żadnego interesu to się okaże, że zwisa i powiewa.

> [...]
    > stolicy... trzeba pamiętać, że przynajmniej w teori to jest pomnik
    > rónież pozostałych 95 ofiar. Chyba najlepiej na powązki przenieść... ale

    MZ nic się nie stanie. Jak zmieni się władza, ktoś-tam pewnie maźnie na
    początku jakimś sprejem, zmyje się bez medialnej dramy i będzie spokój.
    Z pomnikami jako takimi mało kto walczy. To zawsze jest walka z władzą,
    która je wystawia i/lub uświęca. Osierocony pomnik nie będzie budził takich
    emocji.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2022-11-09 00:50:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > by nie prowadzić w tej sferze do swoistej anarchii. Oni "nam", a my "im"
    > powywalamy pomniki. Do czego to mądrego doprowadzi?

    Konceptu znieważenia pomnika nie do końca rozumiem, ale co do meritum,
    to w tekście było podkreślone, że raz, nie uszkodzono pomnika, dwa, że
    wzięto pod uwagę zdanie jednego z fundatorów, iż obecnie, wiedząc co
    wie, raczej by nie fundował.

    https://tvn24.pl/pomorze/gdansk-przewrocony-pomnik-p
    ralata-jankowskiego-sad-prawomocnie-uniewinnil-trzec
    h-mezczyzn-6205996
    "W uzasadnieniu sędzia Czaja zwróciła również uwagę na zeznania
    oskarżyciela posiłkowego posła Jerzego Borowczaka, który był jednym ze
    współfinansujących powstanie pomnika. W trakcie zeznań Borowczak miał
    czuć się pokrzywdzony jedynie w sensie materialnym i gdyby "dysponował
    informacjami dotyczącymi jego sylwetki (Henryka Jankowskiego - red.), to
    jego decyzja dotycząca współfinansowania pomnika nie byłaby aż tak
    oczywista" - stwierdziła sędzia."

    Ale zasadniczo zgadzam się, że lepiej byłoby nie działać tu samowolnie i
    jak już protestować to możnaby pewnie inaczej.

> [...]
    > postępowaniu nie zwrócono uwagi na ten aspekt. Mamy art. 32.2 Ustawy
    > Prawo Autorskie określający procedurę niszczenia dzieła w rodzaju

    No ale tu wyraźnie nie podjęto decyzji o zniszczeniu, a wręcz chciano
    tego uniknąć, więc ww. nie ma zastosowania. Swoją drogą tak patrząc na
    konstrukcję 32.2, to jak ja ten pomnik przeniosę najpierw do
    niepublicznego magazynu to trochę wychodzi, że mogę go sobie już
    zniszczyć (będąc właścicielem) i mieć gdzieś autora.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2022-11-09 01:09:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 17:17, Shrek pisze:

    > A jak myślisz, co się stało z pomnikami dzierżyńskiego czy marchlewskiego?

    Nie wiem. nigdy takiego nie widziałem.

    --
    Robert Tomasik