  • 1. Data: 2003-12-28 10:54:37
    Temat: Polska krajem bezprawia
    Od: "Miroslaw Oles" <b...@e...pl>

    Witam. Ostatno rozmawiałem z pewną osobą znajaca prawo Polskie. I Się
    przekonałem że policja w Polsce ma wszelkie prawa (nie musi miec nakazu aby
    wejsc do domu wystarczy ze ma legitymacje). Tak samo jesli cie sąsiad
    zakabluje ze jechałeś autem po wypiciu alkocholu (policja cie nie złapie)
    tylko przyjedzie wtedy do domu i cie skontroluje alkomatem to masz juz
    przewalone. Jak tak moze być. Przeciez na teren posesji powinno być tak ze
    jesli niema nakazu sędziego czy prokuratury to nie powinien miec wstepu na
    teren posesji pod możliwoscia nawet obezwładnienia bronia palną lub
    czymkolwiek. Przeciez to przesada aby policja miala taka wladze. Ostatn
    takze słyszałem o tym ze złodziej zosta poszczelony podczas próby włamania
    (znalazł sie w stanie krytycznym) i teraz ten co go poszczelił siedzi. Jak
    tak unas moze byc?? Przeciez nasze prawo jest chore. Jesli sie myle
    wyprowadzcie mnie z błedu bo mam wrazenie ze zyjemy w pogłupiałym kraju
    gdzie kilku ludzi sieidz na stołkach i se mysli ze moze wszytko. Powoli
    zastnanawiam sie juz nad wyprowadzeniem z tego kraju do jakiegos normalnego
    gdzie człowiek ma swoje prawa a Policja nie moze se wchodzic gdzie im sie
    podoba bez uzasadnienia.

  • 2. Data: 2003-12-28 11:06:20
    Temat: Re: Polska krajem bezprawia
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    > za dużo filmów...

    widze ze kolejny straceniec, ktory twierdzi ze w naszym kraju wszystko jest
    ok... :/

    pozdrawiam
    nome

  • 3. Data: 2003-12-28 11:08:24
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Miroslaw Oles wrote:

> [...]
    > gdzie człowiek ma swoje prawa a Policja nie moze se wchodzic gdzie im sie

    za dużo filmów...

    KG

  • 4. Data: 2003-12-28 11:09:45
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    Użytkownik "Miroslaw Oles" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Ostatno rozmawiałem .........../ciach/

    > Ostatnio takze słyszałem ... /ciach/

    zamiast tylko "rozmawiac" i "sluchac" zacznij jeszcze myslec. moze i nasze
    prawo nie jest zbyt pro obywatelskie ale nie mozna doprowadzic do sytuacji
    aby policja musiala Cie prosic bys wpuscil ich do domu.

    Policja powinna miec duze uprawnienia /moim zdaniem wieksze niz ma/ ale pod
    warunkiem ,ze w policji beda pracowac wlasciwi ludzie.

    pozdr
    Lukasz

  • 5. Data: 2003-12-28 11:22:17
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    > Policja powinna miec duze uprawnienia /moim zdaniem wieksze niz ma/ ale
    pod
    > warunkiem ,ze w policji beda pracowac wlasciwi ludzie.

    ale w wiekszej mierze nie pracują...

    pozdrawiam
    nome

  • 6. Data: 2003-12-28 11:45:05
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > pod
    >
    > ale w wiekszej mierze nie pracują...

    no niestety tak... albo ida na latwizne
    ale ja wychodze z zalozenia ,ze jak obywatel cos przeskrobie to powinien
    srac w portki a jak jest w porzasiu to powinien czuc sie nietykalny.. a w
    tej chwili jest tak ,ze uczciwy sie boi a bandzior ma policje w nosie

  • 7. Data: 2003-12-28 11:45:42
    Od: Poke <p...@o...pl>

    In article <bsmef3$9ki$1@topaz.icpnet.pl>, n...@p...wp.pl says...
    W watku <bsmef3$9ki$1@topaz.icpnet.pl>, n...@p...wp.pl piszesz...
    |pod
    |
    |ale w wiekszej mierze nie pracuj?...
    |
    |pozdrawiam
    |nome

    To sie zatrudnij w Policji, bedziesz "one and only".

    --
    Greetings / Pozdrowienia,
    Poke

  • 8. Data: 2003-12-28 12:30:54
    Od: Lobo <c...@w...pl>

    Użytkownik Lookasik napisał:

> [...]
    >
    > Policja powinna miec duze uprawnienia /moim zdaniem wieksze niz ma/ ale pod
    > warunkiem ,ze w policji beda pracowac wlasciwi ludzie.

    Nie zgodze sie z Toba. Uzaleznianie prawa od czynnika ludzkigo jest
    bledem. Prawo powinno byc niejako niezalezne od ludzi i nawet jak beda
    to niewlasciwi ludzie, to zycie powinno ich weryfikowac i pozbywac sie.

    Pozdrawiam
    Lobo
    cortyg(at)wp.pl

  • 9. Data: 2003-12-28 13:00:42
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Lookasik <l...@o...wytnijto.pl> wrote:

    > zamiast tylko "rozmawiac" i "sluchac" zacznij jeszcze myslec. moze i
    > nasze prawo nie jest zbyt pro obywatelskie ale nie mozna doprowadzic
    > do sytuacji aby policja musiala Cie prosic bys wpuscil ich do domu.

    No wlasnie tak byc powinno, za wyjatkiem sadowego lub
    prokuratorskiego nakazu przeszukania oraz _NIELICZNYCH_, enumeratywnie
    wyliczonych przypadkow gdy jest mozliwe wejscie na legitymacje. Moze nasze
    prawo nie jest takie zle [bo np: trudno czekiwac by policja zatrzymala sie
    przed granica posesji scigajac uciekajacego przestepce przylapanego na
    goracym uczynku], natomiast praktyka jest fatalna. Chcialbym uniknac klotni
    politycznych, ale
    trudno nie powiedziec ze to w duzej czesci pozostalosc nawykow z PRL
    [=panstwa policyjnego, gdzie milcjant mogla wszystko. "Milicyjny wymiar
    sprawiedliwosci" w postaci kolegium dokonal zywota dopiero calkiem
    niedawno].
    W sieci temat przeszukan i wejscia na legitymacje by ostatnio zywo
    dyskutowany w sprawach kontroli legalnosci posiadanego oprogramowania przez
    zwyklych szaraczkow - czesc przeszukan dokonano na podstawie nakazu
    prokuratorskiego, czesc na legitymacje co uwazam za karygodne nagiecie
    prawa - jesli taka sytuacje uznac za "wypadkech nie cierpiacy zwłoki,
    jeżeli postanowienie sadu lub prokuratora nie mogło zostać wydane..."
    to jest to rownoznaczne z faktem ze przy takiej wykladni policja moze wejsc
    do _ZAWSZE I DO KAZDEGO_ mieszkania z byle powodu - trudno mi wymyslic
    przyklad ktory wobec powyzszegni nie bylby "nie cierpiacym zwloki".

    > Policja powinna miec duze uprawnienia /moim zdaniem wieksze niz ma/
    > ale pod warunkiem ,ze w policji beda pracowac wlasciwi ludzie.

    Tia, polecalbym Ci przyjrzenie sie histori fizlozofii - _KAZDA_
    doktryna idealna, opierajaca sie na zalozeniu wyjatkowych wlasciwosci
    pewnych grup ludzi konczyla sie jednym wielkim bezprawiem, a czesto
    i rzezia :/
    Nietety praktyka [zawodowa a nie osobista] wykazuje ze w policji poza
    wyjatkami pracuja ludzie, ktorzy nigdy nie powinni tam trafic. Juz sama
    znajomoc procedury karnej, ktora powinna byc abecadlem kazdego policjanta
    jest zatrwazajaca. Nie wykluczam ze gdzie indziej jest lepiej, ale zdazylem
    bardzo zrazic sie przypadkami naduzywania uprawnien i stanowska :/

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 10. Data: 2003-12-28 13:23:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    aby
    > wejsc do domu wystarczy ze ma legitymacje).

    A jakby Cię napadli i widział byś, ze sprawca z Twoim portfelem wszedł do
    pewnego domu, a Policjant by Cię poinformował, że przeszukanie zrobią, ale
    za tydzień, jak sąd zezwoli, to byłbyś zadowolony?

> [...]
    złapie)
    > tylko przyjedzie wtedy do domu i cie skontroluje alkomatem to masz juz

    A to skąd? No chyba, że sąsiad zezna, że widział jak jechałeś. Wówczas
    prawdziwość jego zweryfikuje sąd.

> [...]
    na
    > teren posesji pod możliwoscia nawet obezwładnienia bronia palną lub

    A listonosze będą jeździć czołgiem. Też mają mundur, więc może się ktoś
    pomylić.

    > Przeciez to przesada aby policja miala taka wladze.

    Niewinnym to nie przeszkadza. :-))

    > Ostatn
    > takze słyszałem o tym ze złodziej zosta poszczelony podczas próby
    włamania
    > (znalazł sie w stanie krytycznym) i teraz ten co go poszczelił siedzi.

    Nie wiem o czym słyszałeś. Ale z reguły są to przekłamania mediów
    szukających na siłę sensacji. Oni trochę wyolbrzymiają problemy. Załóżmy,
    że włamywacz się włamuje. A ty wychylasz się z okna, i zamiast wezwać go
    do położenia się na ziemi walisz od razu kilka pocisków w niego. Czy
    uważasz, że to jest prawidłowe? Oczywiście, jak włamywacz wezwany do
    zaprzestania rzuci się na Ciebie, albo będzie szedł w Twoją stronę, to
    strzał przejdzie. Ale jak ten niedoszły włamywacz ma kilka dziur w
    plecach,. to raczej trudno to pod obronę konieczną podciągnąć.

    > Jak
    > tak unas moze byc?? Przeciez nasze prawo jest chore.

    Jak się ogląda telewizję albo czyta gazetę, to jeszcze trzeba się trochę
    zastanowić. Ja nie twierdzę, że w Polsce mamy idealne prawo i idealną
    Policję. Z tym, że niestety prawdziwy obraz jest silnie wypatrzony przez
    media.

    > Jesli sie myle
    > wyprowadzcie mnie z błedu bo mam wrazenie ze zyjemy w pogłupiałym kraju
    > gdzie kilku ludzi sieidz na stołkach i se mysli ze moze wszytko.

    Moim zdaniem problem polega na tym, że prawo stanowią osoby, które często
    już obowiązujących przepisów nawet pobieżnie nie znają. W konsekwencji
    zmieniają coś może i w dobrej wierze bez świadomości, że to wywraca kilka
    innych ustaw.

    Najlepiej jest tam, gdzie nas nie ma.