  • 1. Data: 2003-12-28 00:54:30
    Temat: TESTAMENT-otwarcie, dział spadku (pytania).
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

    Mam kilka pytań i liczę na fachową i rzeczową odp.
    - jest testament napisany odręcznie, w którym spadkodawca wydziedzicza
    spadkobierców ustawowych i powołuje do CAŁEGO spadku (bez gosp. roln.)
    jednego spadkobiercę.
    Chciałbym się dowiedzieć od czego zacząć (rzecz dzieję się w W-wie).
    1. rozumiem, że do Sądu Spadku wniosek o otwarcie testamentu, ale podczas
    rozprawy czy sąd będzie też powoływał "wydzidziczonych" spadkobierców?
    a)Jeżeli tak, to po co?
    b)Czy testament napisany odręcznie ( z zachowaniem wszelkich wymaganych
    form ) jest poddawany jakiejś "specjalistycznej" weryfikacji i ocenie
    wiarygodności - pytam, bo zazwyczaj spotykałem się z notarialnymi
    testamentami i wtedy było to bezsporne.
    c)Kogo podać za uczestników post. czy wystarczy tylko wnioskodawca, czy
    on=uczestnik post.
    d)będą jakieś "zapewnienia"-czego będą dotyczyły?
    e)czy jest istotne, że "ustawowi" nie przebywają pod znanym mi adresem, czy
    jak wydziedziczeni-to nieistotne?
    2. po "otwarciu" uzyskam jakieś pisemko, że jest "otwarty" i ogłoszony, tak?
    Co będzie w nim zawarte.
    3. wiem, że będzie mi to pisemko potrzebne do wnioskowania o stwierdzenie
    nabycia spadku...czy może niekoniecznie?
    a)co w takim wniosku o nabycie napisać?, że wnioskuję o o stwierdzenie, że
    spadek po....nabył w całości....na podst. test. własnoręcznego z dnia...itd.
    w całości-to mniej więcej wiem, ale czy też opisywać, że byli spadkobiercy
    ustawowi, ale wydziedziczeni i dlaczego, kogo podać za uczestników
    postępowania ( czy ich również)?
    Jak to długo może trwać, zaznaczam, że to W-wa, (Sąd chyba na Lipowej). Jak
    długo "otwarcie" (od złożenia wniosku) i jak długo od złożenia wniosku o
    "nabycie"? Czy można obydwa wnioski złożyć za jednym razem (otwarcie i
    nabycie) i czy może być jedna sprawa?

    Dzięki za odpowiedź-jak ktoś odpowie na wszystko, to jest MISTRZEM.
    Pozdrawiam Marcin