  • 1. Data: 2003-12-27 23:55:24
    Temat: Złamane prawa autorskie - określenie kwoty zadośćuczynienia
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    Jak i na jakiej podstawie wyliczyć kwotę zadośćuczynienia
    w przypadku zawinionego złamania praw autorskich?

    Pozdrawiam!
    Maciek

  • 2. Data: 2003-12-28 00:24:31
    Od: "psycomy" <a...@u...pl>

    Maciej Szylke:

    > Jak i na jakiej podstawie wyliczyć kwotę zadośćuczynienia
    > w przypadku zawinionego złamania praw autorskich?

    ocen wysilek jaki wlozyles w utworzenie dziela a potem odniesc to do szkody
    jaka Cie dotknela z powodu zlamania prawa autorskiego

    --
    psycomy

  • 3. Data: 2003-12-28 10:01:53
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > ocen wysilek jaki wlozyles w utworzenie dziela a potem
    > odniesc to do szkody jaka Cie dotknela z powodu zlamania
    > prawa autorskiego

    A coś bardziej namacalnego (konkretnego) dla sądu?

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2003-12-28 10:32:26
    Od: Marcin Ciecwierz <m...@b...pl>

    Maciej Szylke wrote:
    > A coś bardziej namacalnego (konkretnego) dla sądu?

    a ile gosciu zarobil na Twojej pracy? :)

  • 5. Data: 2003-12-28 10:42:00
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Maciej Szylke" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A coś bardziej namacalnego (konkretnego) dla sądu?
    Opinia rzeczoznawcy. Są, powołani jeszcze przez dawne MKiS i działają przy
    odpowiednich związkach twórczych (ocena "na koszt zainteresowanego"). Poza
    tym - sądy mają (miały, nie wiem czy nadal mają) listy swoich biegłych do
    wyceny dzieł, a co za tym idzie - do oceny wartości finansowej naruszenia
    praw autorskich (ocena "na koszt sądu").
    WSm

  • 6. Data: 2003-12-28 10:43:01
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

    Podmioty zrezszone w BSA (Microsoft itd itp) biora dwukrotna cene programu
    jesli piractwo bylo nieumyslne, a trzykrotna jesli umyslne.

    Radek.

  • 7. Data: 2003-12-28 13:43:49
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Jak i na jakiej podstawie wyliczyć kwotę zadośćuczynienia
    > w przypadku zawinionego złamania praw autorskich?

    Jesli masz na myśli wyrwanie od kogoś kasy za kradzież Twojej własności
    intelektualnej :) to nie zadośćuczynienie a odszkodowanie za utracone
    korzyści. Zadośćuczynienie dotyczy rekompensaty za doznaną krzywdę (np.: za
    obrazę). A podstawą jest KC. Ale najpierw musisz ocenić co zostało "złamane
    w prawach auorskich" na które się powołujesz.
    Możesz złożyć doniesienie do prokuratury o popełnieniu przestępstwa ->
    kradzież oraz złożyć wniosek o naprawienie szkody.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-12-28 15:03:14
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > a ile gosciu zarobil na Twojej pracy? :)

    A jak to sprawdzić?

  • 9. Data: 2003-12-28 15:04:04
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    Tak, ale składając pozew (cywilny) o zapłatę zadośćuczynienia
    muszę już wtedy podać konkretną kwotę...

  • 10. Data: 2003-12-28 15:05:42
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > Podmioty zrezszone w BSA (Microsoft itd itp) biora dwukrotna
    > cene programu jesli piractwo bylo nieumyslne, a trzykrotna
    > jesli umyslne.

    Dwukrotność i trzykrotność wynikają z Ustawy o ochronie praw
    autorskich i pokrewnych, więc zrzeszenie w BSA czy też nie
    niewiele zmienia. W przypadku programów, których cena rynkowa
    (czy też producencka) jest znana, problem byłby rozwiązany.
    Co jednak w wypadku pracy tak nie określonej?