  • 11. Data: 2004-05-15 17:39:46
    Temat: Re: Polisa posagowa PZU jak walczyć? Proszę o rady:)
    Od: "Kaja" <j...@w...pl>

    Miałam bardzo podobną sytuację. Z tym , że u mnie polisa została załozona w
    1980r na 20 lat równiez i kwota, którą wyliczyło mi PZU po tych 20 latach
    wynosiła 1543 zł. A wg Polisy miała wynosić 50.000,- zł. W każdym razie
    zdawałam sobie sprawę, że wartość pieniądza uległa zmianie przez 20 lat i nie
    dostanę tyle, ale 1540 zł, to lekka przesada. Zrobiłam więc tak:
    po pierwsze zadzwoniłam do rzecznika praw ubezpieczonych w Warszawie, gdzie
    podpowiedzieli mi kolejnośc postepowania. Najpierw odwołałam się do przezesa
    PZU, nie kierownika danej placówki, tylko PREZESA. Skutek: podwyższenie polisy
    do 5.000 zł. Nadal mnie to nie satysfakcjonowało. W porozumieniu z adwokatem
    obliczyłam kwotę, którą moim zdaniem powinnam była dostać tj. ok.20.000 zł .
    Obliczenia zostały oparte na średnim wynagrodzeniu. Ale sąd powołał biegłego i
    biegła nieco inaczej wyliczyła sumę. Wyszło około 1.500 zł powyżej tej co
    oferowało PZU czyli ok. 6.500. Ponieważ jednak rozprawa ciągnęła się ok. 1,5
    roku, a ja wnioskowałam o odsetki ustawowe od dnia wniesienia sprawy do sądu,
    to te odsetki ( wówczas ok. 30%) sprawiły, że w sumie do wypłaty wyszło ok.
    9.000 zł.
    Tak to było u mnie. Nie odwoływałam się dalej

  • 12. Data: 2004-05-15 19:40:37
    Od: 007 <a...@N...gazeta.pl>

    Agent(ka) Kaja nadał(a) zaszyfrowaną depeszę:

    > wynosiła 1543 zł. A wg Polisy miała wynosić 50.000,- zł.

    porównujesz 1543 zł po denominacji do 50 000 zl przed denominacją? rotfl
    jeśli odnosisz się do tych 50 000, to PZU oferuje Ci 15 430 000 zł. i co?
    trochę Ci zawyżyli:)
    i nie pracuję dla PZU - tak tylko zaznaczam
    --
    ___ ___ ___
    | | |_ |
    | 0 | 0 |/ /
    |___|___|_/

  • 13. Data: 2004-05-15 20:42:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bob wrote:
    > wina lezy po stronie klienta, a nie PZU, nalezalo przyjać realny poziom
    > waloryzacji,
    > a nie smieszne 8,8%

    Bo oczywiście klient w 1983 miał ogromny wybór i możliwość negocjacji...
    Właśnie w takich sprawach stosuje się sądową waloryzację.
    A sprawy polis posagowych z początku lat 80-tych są oczywiste.

    KG

  • 14. Data: 2004-05-16 11:40:27
    Od: j...@w...pl

    > porównujesz 1543 zł po denominacji do 50 000 zl przed denominacją? rotfl
    > jeśli odnosisz się do tych 50 000, to PZU oferuje Ci 15 430 000 zł. i co?

    Niczego nie porównuję, ale za wartość polisy w 1980r mogłam kupić niezły
    samochód, a w 2000r mogłam sobie kupić chyba tylko jedno koło. Więc chyba nie
    ma w tym nic dziwnego że się odwołałam.

  • 15. Data: 2004-05-16 12:28:28
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

> [...]
    > samochód, a w 2000r mogłam sobie kupić chyba tylko jedno koło. Więc chyba

    tylko, ze tak mieli niestety wszyscy
    wez np. osoby, ktore mialy pelen wklad na mieszkanie (mogli kupic
    mieszkanie, ale go nie bylo)
    teraz w najlepszym wypadku otrzymaja premie od panstwa, ktora im wystarczy
    na kilka metrow kw.

    caly czas piszesz o sile nabywczej pieniadza, a nie o warunkach umowy, ktora
    byla podpisana...

  • 16. Data: 2004-05-16 14:10:00
    Od: "Kaja" <j...@w...pl>

> [...]
    > mieszkanie, ale go nie bylo)
    > teraz w najlepszym wypadku otrzymaja premie od panstwa, ktora im wystarczy

    Chwileczkę, ja nie filozofuję tylko podzieliłam się swoimi doświadczeniami. To
    o czym pisałam już BYŁO, to czas DOKONANY. I nie miałam wpływu na to co sąd
    orzeknie. W głębi duszy też nie uważam by wyliczenia tej akurat pani biegłej,
    która mnie się trafiła były słuszne, ale niestety nie miałam pieniędzy by
    walczyć dalej.

  • 17. Data: 2004-05-16 14:40:38
    Od: "Kaja" <j...@w...pl>

    > tylko, ze tak mieli niestety wszyscy
    > wez np. osoby, ktore mialy pelen wklad na mieszkanie (mogli kupic
    > mieszkanie, ale go nie bylo)

    Moment to znaczy że skoro tak mieli wszyscy to sugerujesz, ze popełniłam jakiś
    nietakt odwołując się i nie zgadzając z tym co mi narzucało PZU??????????

    > caly czas piszesz o sile nabywczej pieniadza, a nie o warunkach umowy, ktora
    > byla podpisana..

    Wiesz nie chce mi sie szukać tych wszystkich starych papierów aby się przekonać
    co tam pisało, bo nie wszystko już pamietam, ale raczej trudno się zgodzić
    bezkrytycznie z warunkami tamtej umowy, która miała zupełnie inny wydźwięk 20
    lat temu, a tym co teraz sie dzieje. Co prawda Pzu nie jest winne
    hiperinflacji, ale uważam że tego typu przedsiebiorstwo powinno brać pod uwagę
    tego typu zdarzenia i nie nabijać ludzi w butelkę oferując im 1500 zł z
    przeznaczeniem na "ułatwienie startu w dorosłe życie"- bo tak to dawniej było
    reklamowane.

  • 18. Data: 2004-05-16 17:23:08
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

    > Moment to znaczy że skoro tak mieli wszyscy to sugerujesz, ze popełniłam
    jakiś
    > nietakt odwołując się i nie zgadzając z tym co mi narzucało PZU??????????

    Oczywiscie, ze nie (skad taka mysl). Jezeli sie z czyms nie zgadzasz to
    zawsze
    mozesz sie odwolac.

> [...]
    > tego typu zdarzenia i nie nabijać ludzi w butelkę oferując im 1500 zł z
    > przeznaczeniem na "ułatwienie startu w dorosłe życie"- bo tak to dawniej

    Moze nie porównujmy czasów kiedyś i dziś, różnica jest niesamowita.
    Jednak, aby wszystko było git osoby, ktore podpisaly tego typu umowy
    powinny waloryzowac ubezpieczenie o faktyczny wskaznik inflacji
    (na poczatku lat 90-tych wynosil kilkaset %), a nie o wartosc ktora byla
    w umowie (na poczatku wątku 8,8%). Skoro osoba posiadająca polisę
    nie dokonywała waloryzacji składki (nie ma takiego obowiązku) to nie może
    teraz liczyć na to, iż kwota ktora otrzymają faktycznie ułatwi start w
    dorosle zycie,
    a nie bedzie tylko jakąś śmieszną namiastką.

    R.

    p.s.
    jak sie urodzilem rodzice załozyli mi książeczkę mieszkaniową z myślą o tym,
    że jak
    będę miał 18lat to będę sobie mógł kupić mieszkanie; na początku wpłacali
    tam
    relatywnie wysokie kwoty, ale w ostatnich latach były to jakieś grosze, gdyż
    oczywiste
    było, że za kasę z książeczki sobie mieszkania nie kupię i tak po 28latach
    oszczędzania
    otrzymałem ok. 6500zł co nijak mi na mieszkanie nie wystarczylo ;-(
    oczywiscie, aby otrzymac w/w kwote musialem najpierw mieszkanie nabyć...
    myslisz, ze na tyl liczylem ja i moi rodzice ?

  • 19. Data: 2004-05-16 17:45:50
    Od: "Kaja" <j...@w...pl>

    > powinny waloryzowac ubezpieczenie o faktyczny wskaznik inflacji

    Ha! No powinny. Ale tak się składa że ja to miałam całkiem fajną sytuację. Tzn.
    z 20 lat tylko 7 lat były płacone składki, a przez 13 lat, w zwiazku ze
    śmiercią ubezpieczonego, uposażony otrzymywał rentę, a obowiązek płacenia
    składki właściwie obciążało PZU. I co? W ostatnim roku płacenia renty pamiętam
    że wynosiła ona 60 zł KWARTALNIE. I samo PZU mimo że powinno- to sobie składek
    nie rewaloryzowało, a tym samym nie zadbało właściwie o moje pieniądze i moją
    przyszłość ( ha ha). Innymi słowy: dało plamę na całej linii.

> [...]
    >faktycznie ułatwi start w dorosle zycie,> a nie bedzie tylko jakąś śmieszną

    W odniesieniu do tego co napisałam wyżej, akurat ja miałam prawo oczekiwać, że
    pzu właściwie zadba o moje pieniądze, bo obowiązek płacenia składek spoczywał
    przez większość czasu właśnie na PZU.
    PZU wogóle jako firma ubezpieczeniowa była do bani. Co jest teraz to się nie
    wypowiadam. Mam polisę w CU i tam co roku mnie informują ile wynosi moje
    ubezpieczenie i jaką składkę mam płacic. Dają mi wybór, albo zwiekszam składkę
    i tym samym sumę ubezpieczenia, albo zostaję przy tym co już mam. Ale robią to.
    PZU w ciągu 20 lat przysłało tylko 1 pismo o zmianie polisy na bezskładkową (w
    związku ze śmiercią ubezpieczonego).

  • 20. Data: 2004-05-16 18:59:45
    Od: 007 <a...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > PZU w ciągu 20 lat przysłało tylko 1 pismo o zmianie polisy na bezskładkową (w

    PZU też tak robi. a to że była do bani to nie wina PZU tylko państwa,
    przecież wtedy był to _Państwowy_ Zakład Ubezpieczeń. nie odbieraj mnie
    jako jakiegoś obrońcę PZU, ale ja piszę o faktach. czy CPN (byłą zresztą)
    też chcesz winić za talony na paliwo, czy to jedna sprawka państwa? teraz
    jest inaczej bo się czasy zmieniły i nawet firmy z udziałem Skarbu Państwa
    muszą walczyć o klienta jak inne, ale 20 lat temu...
    --
    | | |_ |