  • 131. Data: 2019-02-17 13:09:04
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 12:56:06 +0100, Shrek napisał(a):

    > Pisałeś wczesniej o powołaniu CBA w kontekście zasługi kaczyńskich. Ja

    Nie - walka z korupcją zasługą Kaczynskich.
    CBA to tylko jeden z przejawow.

    > tu widze po prostu skutek wejścia do unii, co skutkowało chociażby
    > dostosowaniem naszego prawodawstwa i że tak powiem "przenikaniem"
    > wzorców z zachodu. Zasługi kaczyńskich w tym nie widzę, choćby dlatego,
    > że się to czasowo nie spina.

    To jak pisalem - unijne prawo CBA nie wymaga ... bo chyba w innych
    krajach nie ma.
    Unijne prawo wymagalo przetargow na zamowienia publiczne, i to
    niewatpliwie czesc korupcji "biznesowej" ukrócilo, a wprowadzono
    jeszcze przed 2004r.

    Ale zeby kazalo czesciej kontrolowac drogowke ?

    > Się tak dopytaujesz - przecież piszę, że sytuacja fikcyjna i mnie tam
    > nie było. Widocznie się nie bał;)

    Sytuacja fikcyjna ma cos dowodzic, niezle :-)

    Takie rzeczy nadal sie zdarzaja, ale czy tak kazdy moze ...

    > No i sam widzisz, że nic by mu nie dało czy by mnie znał czy nie.

    Ale to jest przypadek jeden na tysiac, albo i rzadziej.
    I mozna sie tlumaczyc, ze byl tu wczoraj, tylko dowodu zapomnial :-)

    A jak przyjedzie obcy czlowiek i mowi ze ma taka mala potrzebe, to sie
    moze okazac ze to przypadek jeden na dwa :-)

    > Zresztą nie bój żaby - kaczyński brzydzi się kombinatorstwem (co z
    > resztą widać po taśmach - bez sądu nic nie zapłaci;) ale może na to
    > przymknąć oko, jakby mu to zwalczanie kombinatorstwa zaczęło bokiem w
    > wyborach wychodzić. Dlatego niezależnie od tego co mówi śmieci będą
    > segregowane na te do lasu i te do pieca, filtry będą wycinane, a
    > samochody będą przechodzić przeglądy, bo tak sobie życzą jego wyborcy.

    Kwestia skali. Moze np 2% wyborcow ma wyciete filtry, a 6% chce
    czystego powietrza.

    > Chyba, ze będzie już taka dyktatura, że wybory będzie się fałszowało bez
    > krępacji, albo będzie bez wyborów.

    Zobaczymy jak wyjdzie PO - pomysl szerokiej koalicji od SLD do PSL
    moze sie sprawdzic ... na 4 lata :-)

    J.

  • 132. Data: 2019-02-17 13:20:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:05:21 +0100, Shrek napisał(a):

    > Proszę:
    >
    > http://www.info.policja.pl/inf/organizacja/zarobki-p
    olicjantow/164134,Zarobki-policjantow-2018-r.html

    > 2 grupa zaszeregowania 3024 netto. To jest odpowiednik 4246 brutto,
    > czyli prawie dokładnie mediana. Z tym, że cały czas pamiętaj o 20 latach
    > emerytury gratis.

    Ja tam raczej mysle, ze trzeba rodzine utrzymac, kredyt na mieszkanie
    splacic ... no i pilnowac sie, zeby nie wyp* przed emerytura :-)

    Ale 3000 to nie tak malo, i jak widac rosnie.

    Zas emerytura ... te 60% to znow nie tak duzo, wiec trzeba do innej
    pracy. Ale jakiej, biorac pod uwage posiadane kwalifikacje ?

    Zalozyc agencje ochrony czy szkole ochroniarzy ?

    Bo np zalozyc warsztat samochodowy ... czy mozna bylo z policyjnej
    pensji odlozyc ?

    > Robert wydaje się być zaangażowany w swoje poglądy. Na tym polega
    > problem, że spora część policjantów to prawdziwe true kulsony.

    Ale nie wiadomo, ktory lepszy na sluzbie :-)

    J.

  • 133. Data: 2019-02-17 13:29:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2019 o 13:09, J.F. pisze:

    > Nie - walka z korupcją zasługą Kaczynskich.
    > CBA to tylko jeden z przejawow.

    Jeszcze raz piszę - to się nie spina czasowo - odwrócenie trendu to rok
    przed kaczyńskimi. Potem, żeby coś zadziałało to tez musi trochę wody
    upłynąć. Nie zgadza się gdzieś tak o 2 lata. To że kaczki głośno
    dzióbkami kłapały nie oznacza to że coś w tej sprawie realnie zrobiły.
    Może wsród lekarzy, ale to mimochodem, bo zero miał do lekarzy ale, więc
    robił co mógł, żeby im dosrać.
> [...]
    > Unijne prawo wymagalo przetargow na zamowienia publiczne, i to
    > niewatpliwie czesc korupcji "biznesowej" ukrócilo, a wprowadzono

    Potem do każdego projektu unia się dokładała i trzeba było rozliczyć...
    Ponadto to nei tylko kwestia prawa, ale również czegopś co nazwałbym
    "kulturą społeczną". Takie rzeczy się zmieniają. Kodeks cywilny pochodzi
    z głębokiej komuny i w sumie fundamentalnych zmian nie przechodził, a
    jednak wszystko nim regulowane wygląda teraz inaczej. Podobnie PoRD -
    niby się nie zmienił, a jednak kultura jazdy inna niż w latach 90 - to
    nie jest zasługa polityków, a po prostu zmiana mentalności ludzi i co za
    tym idzie akceptacji społecznej lub jej braku dla pewnych zachowań.

    > Sytuacja fikcyjna ma cos dowodzic, niezle :-)

    Piwo bezalkoholowe "Bosman";)

    > Kwestia skali. Moze np 2% wyborcow ma wyciete filtry, a 6% chce
    > czystego powietrza.

    Zakład, że realnie nic z filtrami i przechodzeniem przez przeglądy
    trupów nic nie zrobią?

    Shrek

  • 134. Data: 2019-02-17 13:38:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2019 o 13:20, J.F. pisze:

    > Ja tam raczej mysle, ze trzeba rodzine utrzymac, kredyt na mieszkanie
    > splacic ... no i pilnowac sie, zeby nie wyp* przed emerytura :-)

    A inni to nie muszą?

    > Ale 3000 to nie tak malo, i jak widac rosnie.

    No właśnie do czwórki na rękę (z jakimiś tam dodatkami) każdy powinien
    dobić. z tego wychodzi jakieś 2400 emerytury gratis przez 20 lat po 25
    latach pracy. Więc jakby tą gratisową emeryturę wliczyć do pensji to
    wychodzi gdzieś tak +2000 na miesiąc to daje 5000 netto/miesiąc- dalej
    uważasz, że kiepsko?

    > Zas emerytura ... te 60% to znow nie tak duzo, wiec trzeba do innej
    > pracy.

    2400 netto to kiepsko po 25 latach pracy - czyli w okoliczach 45 roku
    życia? Weź sprawdź ile wynosi średnia emerytura i ile mediana po 45
    latach pracy.

    > Ale nie wiadomo, ktory lepszy na sluzbie :-)

    Wiadomo, z tym że nie wiadomo czy pytasz z punktu widzenia obywatela czy
    przełożonego;)

    Shrek

  • 135. Data: 2019-02-17 13:59:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:29:10 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > upłynąć. Nie zgadza się gdzieś tak o 2 lata. To że kaczki głośno
    > dzióbkami kłapały nie oznacza to że coś w tej sprawie realnie zrobiły.

    No coz, moge nie pamietac dat dokladnie, ale wydaje mi sie, ze kojarze
    te nagonke w mediach, i jak sie drogowka zaczela bac.
    Ale do drogowki mialem szczescie, rzadko mnie zatrzymywali, to moze
    byc rozjazd.

    > Może wsród lekarzy, ale to mimochodem, bo zero miał do lekarzy ale, więc
    > robił co mógł, żeby im dosrać.

    No, tu daty sa na twoja korzysc, bo ojciec Ziobry zmarl w lipcu 2006,
    a G. aresztowali w lutym 2007.
    Sprawa G. wydaje sie byc przypadkowa, ale znow - medialny sukces i
    lekarze zaczeli sie nerwowo rozgladac :-)

    > Potem do każdego projektu unia się dokładała i trzeba było rozliczyć...

    No to sie rozliczalo - sa faktury, ceny zgodne z oferta, ilosci moze
    nieco zawyzone, ale w granicach bledu, tylko troche trudniej te 10%
    wygospodarowac. Szczegolnie jak zagraniczne firmy skladaja oferty i
    nie doliczaja :-)

    Potem dopiero moze byc okazja, jak urzednicy odmawiaja zaplaty, bo
    ciagle jakiegos papierka brakuje :-)

    > Ponadto to nei tylko kwestia prawa, ale również czegopś co nazwałbym
    > "kulturą społeczną". Takie rzeczy się zmieniają. Kodeks cywilny pochodzi
    > z głębokiej komuny i w sumie fundamentalnych zmian nie przechodził, a

    Ja tam mam wrazenie ze pochodzi z 19 wieku, przynajmniej wiele
    zapisow.

> [...]
    > nie jest zasługa polityków, a po prostu zmiana mentalności ludzi i co za
    > tym idzie akceptacji społecznej lub jej braku dla pewnych zachowań.

    Albo wzrostu ilosci samochodow, troche wymuszonej przez to zmiany
    zachowan, troche szerszego zrozumienia sytuacji na drodze ... i moze
    jeszcze troche szkolenia, choc tu akurat moglo najmniej zmian zajsc.

    > Zakład, że realnie nic z filtrami i przechodzeniem przez przeglądy
    > trupów nic nie zrobią?

    Mozemy sie zalozyc o jakas niewielka butelke, bo tak znow calkiem
    przekonany ze maja wole wprowadzic to nie jestem.

    Plany byly ambitne, 5000 zl kary, ale sejm odrzucil.

    Co nazwiemy "realne"?
    Odpowiedni punkt do obowiazkowych badan moga dopisac, ale to ponoc
    trudno wykryc.

    A jak gazety opisza pierwsze przypadki tych, co musieli lawety wzywac,
    bo im diagnosci dowodu nie oddali? Albo diagnostow, co sie dali zlapac
    na prowokacje auta bez filtra ?

    Albo wprowadza zakaz wycinania i beda scigac tych, co oferuja takie
    uslugi ?

    J.

  • 136. Data: 2019-02-17 14:24:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2019 o 13:59, J.F. pisze:

> [...]
    > te nagonke w mediach, i jak sie drogowka zaczela bac.
    > Ale do drogowki mialem szczescie, rzadko mnie zatrzymywali, to moze

    Dlatego, że ja też nie mam pamięci, to poszukałem w internecie. Można
    mieć wątpliwości co do metodyki tego indeksu, ale to i tak o dwa rzędy
    wielkości lepiej niż nasze osobiste odczucia, zwłaszcza, że obaj byliśmy
    zatrzymywani rzadko i łapówek z zasady nie dajemy (bo zakładam, że ty
    też nie;).

    > No, tu daty sa na twoja korzysc, bo ojciec Ziobry zmarl w lipcu 2006,
    > a G. aresztowali w lutym 2007.
    > Sprawa G. wydaje sie byc przypadkowa

    Wydaje mi się, ze osobiste zaangażowanie ziobry świadczy o tym, że do
    przypadkowości jej daleko.

    > ale znow - medialny sukces i
    > lekarze zaczeli sie nerwowo rozgladac :-)

    Jak już pisałem - rzeczywiście - wśród lekarzy mimochodem mogli wpłynąć
    na spadek korupcji. Natomiast z pewnością wpłynęli na stan polskiej
    transplantologii.

> [...]
    > nieco zawyzone, ale w granicach bledu, tylko troche trudniej te 10%
    > wygospodarowac. Szczegolnie jak zagraniczne firmy skladaja oferty i

    No widzisz - trudniej zakombinować. Choć z drugiej strony kasa z unii
    rozszerzała pulę.

    > Ja tam mam wrazenie ze pochodzi z 19 wieku, przynajmniej wiele
    > zapisow.

    A wcześniej z prawa rzymskiego. No przecież, że komuchy tego same nie
    wymyśliły. Tym niemniej KC zasadniczych zmian od początku ustawy w tym
    kształcie nie przechodził, a jednak sprawy przez niego regulowane
    wyglądają obecnie zupełnie inaczej. Więc po prostu chciałem napisać, że
    nie tylko o prawodawstwo chodzi. Pewne rzeczy same ewolują. Akcesja do
    unii z pewnością była dużym impulsem do takiej samoistnej ewolucji.
    Również w kwestii korupcji.
    > Albo wzrostu ilosci samochodow, troche wymuszonej przez to zmiany
    > zachowan, troche szerszego zrozumienia sytuacji na drodze ... i moze
    > jeszcze troche szkolenia, choc tu akurat moglo najmniej zmian zajsc.

    O tym właśnie piszę.

    > Mozemy sie zalozyc o jakas niewielka butelke, bo tak znow calkiem
    > przekonany ze maja wole wprowadzic to nie jestem.

    No dobra - jak będziemy pamiętać, to to za rok zastanowimy się, czy coś
    się realnie zmieniło i ktoś komuś butelkę w graniczach 50 PLN na 21
    marca (żeby łatwo zapamiętać) prześle. Chyba że bedziesz w DC to daj
    znać, bo ty chyba z pyrlandii? To się do knajpy przejdziemy.

    > Co nazwiemy "realne"?
    > Odpowiedni punkt do obowiazkowych badan moga dopisac, ale to ponoc
    > trudno wykryc.

    Realnie to wtedy kiedy zaczną masowo odrzucać na przeglądach., albo
    ściągać z drogi. Znasz kogoś, kto ma wycięty - ja tak? Jak na przyszłą
    wiosne dalej będzie miał wycięty i jeżdził po drogach publicznych to
    znaczy, ze realnie nic się nie zmieniło.

    > A jak gazety opisza pierwsze przypadki tych, co musieli lawety wzywac,
    > bo im diagnosci dowodu nie oddali? Albo diagnostow, co sie dali zlapac
    > na prowokacje auta bez filtra ?

    Jak więcej niż 100 to ok;)

    > Albo wprowadza zakaz wycinania i beda scigac tych, co oferuja takie
    > uslugi ?

    Bez jaj;)

    Shrek

  • 137. Data: 2019-02-17 14:56:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:38:42 +0100, Shrek napisał(a):

    > A inni to nie muszą?

    Musza, ale mozesz mu powiedziec - za glupi jestes, zeby utrzymywac.

    A policjant co - a ukrasc, czy dorobic ? :-)

> [...]
    > latach pracy. Więc jakby tą gratisową emeryturę wliczyć do pensji to
    > wychodzi gdzieś tak +2000 na miesiąc to daje 5000 netto/miesiąc- dalej

    Za pozno.

    > 2400 netto to kiepsko po 25 latach pracy - czyli w okoliczach 45 roku
    > życia? Weź sprawdź ile wynosi średnia emerytura i ile mediana po 45
    > latach pracy.

    Ja tam raczej licze, ze nie oplaca mu sie odchodzic, wiec bedzie dalej
    pracowal. Emerytura bedzie rosla, ale nie bedziesz mogl zarzucic, ze
    to po 25 latach pracy.

    Tak czy inaczej - policjant po tych 25 latach raczej musi dalej
    pracowac.

    J.

  • 138. Data: 2019-02-17 15:06:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2019 o 14:56, J.F. pisze:

    > Musza, ale mozesz mu powiedziec - za glupi jestes, zeby utrzymywac.

    A policjanci to jakoś słyną z inteligencji?

    > Za pozno.

    Dobra - to niech dostają medianę +25% ale bez wcześniejszej emerytury -
    kulsony na pewno cię poprą;)

    > Ja tam raczej licze, ze nie oplaca mu sie odchodzic, wiec bedzie dalej
    > pracowal. Emerytura bedzie rosla, ale nie bedziesz mogl zarzucic, ze
    > to po 25 latach pracy.

    Sprawdzam - tak jak powyżej.

    Shrek

  • 139. Data: 2019-02-17 17:04:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.02.2019 o 12:35, J.F. pisze:

    > Tak mi sie wydaje, ze Maiami tez bedzie drogie.
    > Ale emeryci ponoc lubia Floryde - tanio, cieplo ...

    ta, i na Marsa mogą se polecieć, powrót gratis:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 140. Data: 2019-02-17 19:56:54
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-17 o 21:24, J.F. pisze:
    > Tylko czy my chcemy miec w policji "staruszkow".

    Wyobrażasz sobie 35 letniego staruszka na emeryturze? Ja nie.

    --
    animka