    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Policja z kamerami
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <q44q9d$mhf$2@node2.news.atman.pl>
    <5c668a85$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <q46u4o$jhl$3@node2.news.atman.pl>
    <5c66feaf$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <q46vq9$lkp$1@node2.news.atman.pl>
    <135g2gohtoyxp.o1ci5ue4bp5v$.dlg@40tude.net>
    <q48e2u$cq7$3@node1.news.atman.pl>
    <12ht2i0htdbim$.rq3xzwhrt7qh$.dlg@40tude.net>
    <q4bi4l$7o6$4@node1.news.atman.pl>
    <f...@4...net>
    <q4bk2l$7o6$6@node1.news.atman.pl>
    Date: Sun, 17 Feb 2019 13:59:00 +0100

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:29:10 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jeszcze raz piszę - to się nie spina czasowo - odwrócenie trendu to rok
    > przed kaczyńskimi. Potem, żeby coś zadziałało to tez musi trochę wody
    > upłynąć. Nie zgadza się gdzieś tak o 2 lata. To że kaczki głośno
    > dzióbkami kłapały nie oznacza to że coś w tej sprawie realnie zrobiły.

    No coz, moge nie pamietac dat dokladnie, ale wydaje mi sie, ze kojarze
    te nagonke w mediach, i jak sie drogowka zaczela bac.
    Ale do drogowki mialem szczescie, rzadko mnie zatrzymywali, to moze
    byc rozjazd.

    > Może wsród lekarzy, ale to mimochodem, bo zero miał do lekarzy ale, więc
    > robił co mógł, żeby im dosrać.

    No, tu daty sa na twoja korzysc, bo ojciec Ziobry zmarl w lipcu 2006,
    a G. aresztowali w lutym 2007.
    Sprawa G. wydaje sie byc przypadkowa, ale znow - medialny sukces i
    lekarze zaczeli sie nerwowo rozgladac :-)

    > Potem do każdego projektu unia się dokładała i trzeba było rozliczyć...

    No to sie rozliczalo - sa faktury, ceny zgodne z oferta, ilosci moze
    nieco zawyzone, ale w granicach bledu, tylko troche trudniej te 10%
    wygospodarowac. Szczegolnie jak zagraniczne firmy skladaja oferty i
    nie doliczaja :-)

    Potem dopiero moze byc okazja, jak urzednicy odmawiaja zaplaty, bo
    ciagle jakiegos papierka brakuje :-)

    > Ponadto to nei tylko kwestia prawa, ale również czegopś co nazwałbym
    > "kulturą społeczną". Takie rzeczy się zmieniają. Kodeks cywilny pochodzi
    > z głębokiej komuny i w sumie fundamentalnych zmian nie przechodził, a

    Ja tam mam wrazenie ze pochodzi z 19 wieku, przynajmniej wiele
    zapisow.

    > jednak wszystko nim regulowane wygląda teraz inaczej. Podobnie PoRD -
    > niby się nie zmienił, a jednak kultura jazdy inna niż w latach 90 - to
    > nie jest zasługa polityków, a po prostu zmiana mentalności ludzi i co za
    > tym idzie akceptacji społecznej lub jej braku dla pewnych zachowań.

    Albo wzrostu ilosci samochodow, troche wymuszonej przez to zmiany
    zachowan, troche szerszego zrozumienia sytuacji na drodze ... i moze
    jeszcze troche szkolenia, choc tu akurat moglo najmniej zmian zajsc.

    > Zakład, że realnie nic z filtrami i przechodzeniem przez przeglądy
    > trupów nic nie zrobią?

    Mozemy sie zalozyc o jakas niewielka butelke, bo tak znow calkiem
    przekonany ze maja wole wprowadzic to nie jestem.

    Plany byly ambitne, 5000 zl kary, ale sejm odrzucil.

    Co nazwiemy "realne"?
    Odpowiedni punkt do obowiazkowych badan moga dopisac, ale to ponoc
    trudno wykryc.

    A jak gazety opisza pierwsze przypadki tych, co musieli lawety wzywac,
    bo im diagnosci dowodu nie oddali? Albo diagnostow, co sie dali zlapac
    na prowokacje auta bez filtra ?

    Albo wprowadza zakaz wycinania i beda scigac tych, co oferuja takie
    uslugi ?

    J.