  • 21. Data: 2018-01-26 23:21:02
    Temat: Re: Policja umarza, bo nie wykrywa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błądzisz.

    Ty bładzisz. Nie jestem pierwszą ani ostatnią osobą, która mówi ci, że
    coś z twoją logiką jest nie tak.

    > Lepiej im nie podpowiadaj,

    Już wpadli. Powyższy wątek jest tego przykładem. Prokuratura realizuje
    polityczne zamówienia. Za chwilę sądy.

    Shrek

  • 22. Data: 2018-01-26 23:56:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Jeden z ciekawszych kazusów z prawa. W pokoju jest trzech mężczyzn.
    > Jeden z nich ginie uduszony. Przyznają się dwaj pozostali. Nie możesz
    > skazać żadnego z nich za zabójstwo,. bo zabić mógł tylko jeden.

    Że jak? Przecież skazuje się n-osób za pojedyńcze zabójstwo. Jeden z
    tej dwójki, mógł zdjąć spodnie czy koszulę i udusili trzeciego
    zaciskając węzły z obu stron.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2018-01-27 00:23:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-18 o 23:56, Marcin Debowski pisze:

    > Że jak? Przecież skazuje się n-osób za pojedyńcze zabójstwo. Jeden z
    > tej dwójki, mógł zdjąć spodnie czy koszulę i udusili trzeciego
    > zaciskając węzły z obu stron.

    Jeśli sposób działania umożliwia działanie dwóch,to oczywiście wspólnie
    i w porozumieniu. A jeśli powiedzmy, ze wykluczymy, że dwaj z
    potencjalnych sprawców byli jednocześnie w pokoju? Wiesz, to akurat taka
    akademicka dywagacja. Chodzi o to, że przyznanie się do winy nie jest
    dowodem.

  • 24. Data: 2018-01-27 00:25:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-18 o 23:21, Shrek pisze:

    > Ty bładzisz. Nie jestem pierwszą ani ostatnią osobą, która mówi ci, że
    > coś z twoją logiką jest nie tak.

    Przekonaj mnie argumentami merytorycznymi. Hejtowanie. Jakieś osobiste
    przytyki, to nie są dla mnie żadne argumenty.

    > Już wpadli. Powyższy wątek jest tego przykładem. Prokuratura realizuje
    > polityczne zamówienia. Za chwilę sądy.

    Chcę wierzyć, że nie.

  • 25. Data: 2018-01-27 00:32:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > potencjalnych sprawców byli jednocześnie w pokoju? Wiesz, to akurat taka
    > akademicka dywagacja. Chodzi o to, że przyznanie się do winy nie jest

    Ja wiem, że akademicka, ale i tak mnie ciekawi. Czyli co, jeśli nie ma
    innych, bardziej "twardych" dowodów to samo przyznnie w tej sytuacji
    nie wystarczy (skoro fizycznie można kogoś udusić we dwójkę)?

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-01-27 00:45:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-18 o 00:32, Marcin Debowski pisze:

    > Ja wiem, że akademicka, ale i tak mnie ciekawi. Czyli co, jeśli nie ma
    > innych, bardziej "twardych" dowodów to samo przyznnie w tej sytuacji
    > nie wystarczy (skoro fizycznie można kogoś udusić we dwójkę)?

    Nie. To kardynalne akurat. Musimy dowieść,który z nich jest sprawcą, a
    nie skazać obydwu.

    Przyznanie do winy bywa czasem "naginane". Sprawca się przyznaje i w
    sumie wielu "dochodzeniowców" jedynie sprawdza, czy jego sprawstwo nie
    jest wykluczone przez dowody. Wprowadzono instytucje dobrowolnego
    poddania się winie (art. 335 kpk), ale ona wymaga oczywistości - a z tym
    różnie bywa. Ale to z kolei kwestia etyki. Wiele rzeczy rozbija sieo
    czynnik ludzki.

  • 27. Data: 2018-01-27 02:40:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > poddania się winie (art. 335 kpk), ale ona wymaga oczywistości - a z tym
    > różnie bywa. Ale to z kolei kwestia etyki. Wiele rzeczy rozbija sieo

    A jeśli: a) jest motyw (u obydwu)? b) psycholog po rozmowie z obydwoma
    wyda opinie, że prawdopodobnie mówią prawdę?

    Jeśli (a) lub (b) nie wystarczy to czy (a) + (b) wystarczy?

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2018-01-27 04:01:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Apropos, nie wiem czy ktoś już napisał (mogło mi umknąć):
    8808,policja-jednak-pokaze-zdjecia-sprawcow-ataku-na
    -dom-michala.html

    "Po interwencji Romana Giertycha, pełnomocnika Donalda Tuska,
    prokuratura podjęła decyzję o upublicznieniu wizerunków osób, które
    rzuciły kamieniem"

    Cytują m.in. Giertycha za jego FB:

    "Roman Giertych - strona oficjalna
    Prokuratura w Gdańsku wreszcie podjęła decyzję o upublicznieniu twarzy
    sprawców zamachu na rodzinę Donalda Tuska. Śmieszne jest tylko
    tłumaczenie Prokuratury do dziennikarzy "Gazety Wyborczej", że zrobili
    to dopiero dziś, bo dostali moje zażalenie do sądu, w którym żądam tego
    upublicznienia."

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2018-01-27 08:43:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przekonaj mnie argumentami merytorycznymi. Hejtowanie. Jakieś osobiste
    > przytyki, to nie są dla mnie żadne argumenty.

    Przecież padły. To że bierzesz je do siebie osobiście, bo odnoszą się do
    twoich wypowiedzi nic nie zmienia.

    Obiektywnie - jak trzeba postawić zarzuty matkom, które straciły dzieci
    prokuratorzy nie widzą problemów, żeby postawić zarzuty. Jak faszystom
    to prokuratora ogarnia niemoc i nawet za propagowanie faszyzmu nie
    potrafi ich ścignąć... Takie są obiektywne fakty.

    > Chcę wierzyć, że nie.

    Przejrzyj na oczy. Najpierw prokuratura (od dawna), potem kulsony,
    strażacy ustawiający barierki po cywilu, w międzyczasie władza, co "nie
    popiera ale rozumie". Powiedz jeszcze, że wierzysz w kampanie
    "sprawiedliwe sądy"... proadzoną już po przejęciu sądów powszechnych.
    Daj spokój... Clou stanowi władza która nie popiera ale rozumie.
    Prokurator też rozumie, czego od nie go oczekuje minister.

    Shrek

  • 30. Data: 2018-01-27 10:37:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-18 o 02:40, Marcin Debowski pisze:

    > A jeśli: a) jest motyw (u obydwu)? b) psycholog po rozmowie z obydwoma
    > wyda opinie, że prawdopodobnie mówią prawdę?
    > Jeśli (a) lub (b) nie wystarczy to czy (a) + (b) wystarczy?

    To, co on mówią w tym wypadku oraz motyw, to poszlaki, a nie dowód.