  • 1. Data: 2018-01-25 14:25:13
    Temat: bieg spraw dla zazalenia (po umorzeniu dochodzenia)
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    *Prokurator* - podejmuje decyzję o umorzeniu dochodzenia.
    *Poszkodowany* - w terminie 7 dni, składa, poprzez biuro prokuratora,
    zażalenie do właściwego sądu.

    *PYTANIA* :
    1.
    czy prokurator _musi_ odpowiedziec na pismo typu "czy juz oddal pan sprawe
    zazalenia do sadu i w ogole na jakim etapie - u pana - jest sprawa
    zazalenia?"?
    W jakim trybie (k.p.a?) jest taka korespondencja?

    2.
    czy - jesli jest wiedza, ze sprawa zazalenia juz jest oddana do sadu - sad
    _musi_ odpowiadac na tego rodzaju zapytania?
    w jakim trybie jest tego rodzaju korespondencja z sadem?

  • 2. Data: 2018-01-25 23:02:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-18 o 14:25, 1634Racine pisze:

> [...]
    > zazalenia?"?
    > W jakim trybie (k.p.a?) jest taka korespondencja?

    Prokurator odpisem pisma powiadamia stronę o przesłaniu akt, a zatem
    brak pisma jest dowodem na bezczynność. nie mam pomysłu w jakim trybie
    zapytać, czy nie zapomniał powiadomić strony. Może w trybie prośby o
    kontrolę do prokurator nadrzędnego?

    > 2.
    > czy - jesli jest wiedza, ze sprawa zazalenia juz jest oddana do sadu - sad
    > _musi_ odpowiadac na tego rodzaju zapytania?
    > w jakim trybie jest tego rodzaju korespondencja z sadem?

    Zakładając, ze pyta wnoszący zażalenie, to po prostu jest stroną tego
    postępowania.

  • 3. Data: 2018-01-25 23:54:17
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Tomasik w news:5a6a53df$0$1679$65785112@news.neostrada.pl
    > Prokurator odpisem pisma powiadamia stronę o przesłaniu akt,

    nie powiadomil o czymkolwiek

    > a zatem
    > brak pisma jest dowodem na bezczynność.

    albo... przeslal do sadu, ale poszkodowany nie zostal o tym poinformowany.
    Tak, czy siak - jest problem mroku, w jakim tkwi poszkodowany.

    > nie mam pomysłu w jakim trybie
    > zapytać, czy nie zapomniał powiadomić strony. Może w trybie prośby o
    > kontrolę do prokurator nadrzędnego?

    dobre pytanie: czy prokurator to swieta krowa? czy nie mozna - jak do
    kazdego urzedu - wyslac pisma pytajacego, a urzad MUSI odpowiedziec (kpa)?
    tylko, ze to nie jest takie pewne :) a chodzi o wiedze pewna.
    W kazdym razie - jest problem...

    > Zakładając, ze pyta wnoszący zażalenie, to po prostu jest stroną tego
    > postępowania.

    Tak. Pytac chce poszkodowany. Czy jest (nadal) *strona* , gdy prokurator
    umorzyl postepowanie/dochodzenie? W jakim trybie jest strona? kpk?
    Jesli jest - w jakim trybie moze zadawac prokuratorowi/sadowi pytania
    ponizsze:
    prokurator - czy juz wyslal do sadu.?
    sad - czy dostal od prokuratora?
    Czuje/widze, ze jest problem...
    Bo o ile operacja: postepowanie --> umorzenie --> zazalenie jest dobrze
    opisana co do praw, terminu, to juz milczenie prokuratora po otrzymaniu
    zazalenia raczej na poziomie zerowym opisano. Pisza co prawda w
    publicystyce/opisach/egzegezach, ze powinno byc pismo od niego, ze przekazal
    sprawe do sadu,ale:
    - gdzie to jest prawnie gwarantowane?
    - w jakim terminie MUSI oddac sprawe do sadu (zakladajac, ze sam nie wycofa
    sie z umorzenia)?