  • 1. Data: 2018-01-25 11:27:18
    Temat: kto może przesłuchiwać świadków
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    ... kiedy w kolizji drogowej uczestniczy Prezes Rady Misiewiczów?

    "Jak ustaliła ,,Rzeczpospolita", większość świadków cywilnych przesłuchała
    Elżbieta Wrońska, doświadczona psycholog kliniczna z listy biegłych Sądu
    Okręgowego w Krakowie. Kolejnych czterech - już inna ekspertka.

    Jak ustaliliśmy (prokuratura odmówiła nam podania nazwisk), drugą psycholog
    była Joanna Łuczyńska-Nieśpielak z Oświęcimia, prowadząca pracownię badań
    (figuruje w ewidencji psychologów transportu marszałka woj. małopolskiego).
    Ta psycholog nie jest biegłą sądową z listy sądu.

    Wątpliwości budzi to, że Łuczyńska-Nieśpielak jest żoną Jeremiego
    Nieśpielaka, przedsiębiorcy, który w 2011 r. startował do Sejmu z
    oświęcimskiej listy PiS, okręgu nr 12 - tego samego, z którego startowała
    Beata Szydło (późniejsza premier) i Krzysztof Szczerski (prezydencki
    minister). Nieśpielak do Sejmu się nie dostał (zdobył ponad 2,6 tys.
    głosów, Szydło - 43,6 tys.).

    Niewątpliwie Jeremi Nieśpielak zna Beatę Szydło, która wtedy była szefową
    zarządu PiS w zachodniej Małopolsce i decydowała o kandydatach partii w
    wyborach.

    Dlaczego Elżbieta Wrońska, która uczestniczyła w większości przesłuchań
    świadków i sporządziła ich pozytywne opinie psychologiczne, została
    zmieniona na inną psycholog?

    ,,Konieczność zmiany psychologa, pierwotnie powołanego do uczestnictwa w
    powyżej wskazanych czynnościach procesowych, wynikała z faktu, że z uwagi
    na obowiązki zawodowe nie mógł on uczestniczyć w kolejnych przesłuchaniach
    świadków" - twierdzi Janusz Hnatko, rzecznik Prokuratury Okręgowej w
    Krakowie.

    Kto i dlaczego wytypował akurat Łuczyńską-Nieśpielak, mając do wyboru ok.
    30 psychologów z listy biegłych? Tego prokuratura nie umie nam wyjaśnić.
    Prok. Hnatko: ,,inni biegli nie mogli w tym dniu uczestniczyć w powyżej
    wymienionej czynności".

    całość:
    http://www.rp.pl/Sadownictwo/301249920-Wypadek-premi
    er-Kontrowersje-wokol-ekspertki.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 2. Data: 2018-01-25 12:44:54
    Temat: Re: kto może przesłuchiwać świadków
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 11:27:18 +0100, Olin napisał(a):

    [...]
> [...]
    > 30 psychologów z listy biegłych? Tego prokuratura nie umie nam wyjaśnić.
    > Prok. Hnatko: ,,inni biegli nie mogli w tym dniu uczestniczyć w powyżej

    Biegłych w praktyce "powołuje" Pani Kasia z sekretariatu, gdyż podczas
    rozprawy/posiedzenia sędzia nie wie "czy biegły może".
    Skoro powołano panią psycholog, która nie widnieje na liście biegłych to
    było to powołanie w trybie "ad hoc" przez sędziego, a nie przez Panią
    Kasię... więc nie może być mowy o przypadku.

  • 3. Data: 2018-01-25 19:25:24
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-25 o 12:44, dantes pisze:
> [...]
    > było to powołanie w trybie "ad hoc" przez sędziego, a nie przez Panią
    > Kasię... więc nie może być mowy o przypadku.

    Bzdura na bzdurze.

    Biegłych powołuje w postępowaniu przygotowawczym prokurator, sądowym -
    sędzia. Biegłych wybiera się z listy.
    Pani Kasia może najwyżej napisać postanowienie o powołaniu biegłych na
    zarządzenie sędziego lub prokuratora.

    W przypadku tej akurat sprawy sędzia miał g... do gadania, bo jest ona w
    fazie postępowania przygotowawczego. Biegły poza tym nie przesłuchuje
    świadka, a co najwyżej uczestniczy w jego przesłuchaniu i potem wydaje
    opinię w zakresie określonym postanowieniem o powołaniu.

    To, że w tej sprawie akurat powołano TĘ biegłą zdecydowanie nie jest
    przypadkiem, jako że jej mąż jest znajomym marionetki Szydło. Dodatkowo
    poprzednia biegła wydawała "nieprawomyślne" opinie uznając świadków i
    ich ich zeznania za wiarygodne.

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2018-01-25 19:42:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-18 o 11:27, Olin pisze:
    > ... kiedy w kolizji drogowej uczestniczy Prezes Rady Misiewiczów?

    Zlituj się i nie czytaj głupot. Żaden biegły nie może przesłuchiwać
    świadków, bowiem nie taka jest jego rola. Rolą biegłego jest
    uczestnictwo w przesłuchaniu i ewentualnie wydanie opinii - pewnie tu co
    do wiarygodności zeznań. Czasem do czynności przybiera się specjalistę -
    w wypadku psychologów, to akurat dość częsta praktyka.

    Kodeks Postępowania Karnego dość dokładnie opisuje, kiedy zachodzą
    przesłanki do wyłączenia przykładowo biegłego, ale nie ma tam na pewno
    bycia żoną człowieka, który 7 lat temu startował z tej samej listy do
    sejmu, co jeden ze świadków - bo przecież Premier pojazdem nie
    kierowała. A i sama znajomość małżonka biegłego z jakimś tam świadkiem
    byłaby trochę niedorzeczna przesłanką. Zwłaszcza, że dziennikarze piszą
    o znajomości wynikającej li tylko z faktu, że była ona szefową lokalnych
    struktur, czyli nie wykluczone, że to była taka sama znajomość, jak moja
    czy Twoja z Panią Premier. Ja, czy Ty ją znamy, ale wątpię, by Pan
    Premier kojarzyła moja osobę - nie wiem jak Twoją :-D

  • 5. Data: 2018-01-25 20:57:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > czy Twoja z Panią Premier. Ja, czy Ty ją znamy, ale wątpię, by Pan
    > Premier kojarzyła moja osobę - nie wiem jak Twoją :-D

    Ty nie znieważaj sugestiami niemal stuletniego politycznego zacofania!
    Pani b. premier powinna ciebie doskonale pamiętać po zajrzeniu do swoich
    archiwów Farleya [1]! ;-)

    [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Farley_file [Wersji po polsku tam nie ma]

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2018-01-25 21:35:34
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 19:25:24 +0100, Sonn napisał(a):

> [...]
    er-Kontrowersje-wokol-ekspertki.html

    > Bzdura na bzdurze.
    >
    > Biegłych powołuje w postępowaniu przygotowawczym prokurator, sądowym -

    Ahhh się rozpędziłem... to dopiero przygotowawcze...

    > Biegłych wybiera się z listy.
    Problem w tym, że tej Pani na liście nie było/nie ma

    > Pani Kasia może najwyżej napisać postanowienie o powołaniu biegłych na
    > zarządzenie sędziego lub prokuratora.
    Yhm.

    > W przypadku tej akurat sprawy sędzia miał g... do gadania, bo jest ona w
    > fazie postępowania przygotowawczego.
    Faktycznie gówno.

    > Biegły poza tym nie przesłuchuje
    > świadka,
    Nikt nie mówił o przesłuchiwaniu (poza tytułem)

    > a co najwyżej uczestniczy w jego przesłuchaniu i potem wydaje
    > opinię w zakresie określonym postanowieniem o powołaniu.
    >
    > To, że w tej sprawie akurat powołano TĘ biegłą
    Ta pani nie widnieje/ła na liście bieglych więc KTOŚ zastosował tryb ad hoc
    więc to nie Pani Kasia.

    > zdecydowanie nie jest
    > przypadkiem,
    zdecydowanie nie bo Pani Kasi tego nie wolno

    > jako że jej mąż jest znajomym marionetki Szydło. Dodatkowo
    > poprzednia biegła wydawała "nieprawomyślne" opinie uznając świadków i
    > ich ich zeznania za wiarygodne.
    Klasyka gatunku.

    Teraz wystarczy wykazać, że żona męża była z mężem na cherbacie u Beaty
    i powołany zostanie trzeci biegły.

  • 7. Data: 2018-01-25 22:39:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 19:42:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > świadków, bowiem nie taka jest jego rola. Rolą biegłego jest
    > uczestnictwo w przesłuchaniu i ewentualnie wydanie opinii - pewnie tu co

    Akurat w przypadku wypadkow drogowych ... biegly od ustalenia
    przebiegu zdarzenia, to by sie chyba przydalo, zeby sie z zeznaniami
    zapoznal, moze wlasne pytania zadal ...

    > Czasem do czynności przybiera się specjalistę -
    > w wypadku psychologów, to akurat dość częsta praktyka.

    To borowikow na wykrywacz klamstw :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-01-25 22:50:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-18 o 20:57, A. Filip pisze:

    > Ty nie znieważaj sugestiami niemal stuletniego politycznego zacofania!
    > Pani b. premier powinna ciebie doskonale pamiętać po zajrzeniu do swoich
    > archiwów Farleya [1]! ;-)

    Boję się, ze nawet w tych aktach mnie nie ma.

  • 9. Data: 2018-01-25 23:01:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Boję się, ze nawet w tych aktach mnie nie ma.

    Jak kiedyś ci się będzie nudzić możesz sobie przeczytać książkę SF
    "Dubler" ("Double Star") Heinlein-a. Dowiesz się dlaczego twoja
    sugestia powyżej "może być" obraźliwa.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2018-01-25 23:46:50
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...com.pl>

    W dniu 25.01.2018 o 21:35 dantes <d...@q...com> pisze:

    > Teraz wystarczy wykazać, że żona męża była z mężem na cherbacie u Beaty
    A czy ta cherbata była hińska?
    > i powołany zostanie trzeci biegły.

    Pozdrawiam
    Kamil