  • 11. Data: 2005-10-09 18:45:28
    Temat: Re: Polecony - brak adresata
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dibeqs$kvi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Są generalnie dwa rozwiązania. Albo list odnieść na pocztę. Albo
    odesłać go nieotwieranego na adres firmy windykacyjnej z odpowiednim
    wyjaśnieniem, że takiej osoby nie ma.

  • 12. Data: 2005-10-09 19:30:49
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Anakonda" <a...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > może pomyśłałeś ,że nie sobie ale komuś mogłeś zerobić powazny
    > problem.Np.:
    > bank uznał ,że na czas nie otrzymał odpowiedzi i nie przyzna kredytu ,albo
    > ktoś nie otrzyma pozwolenia albo tysiące innych, przez to ,że piszący
    > adres
    > pomylił jedną literkę a ktoś bezmyślnie przyjął nie swoją korespondencję
    > ,a
    > instytucja wysyłayjąca uznała ,że list zaostał doręczony
    > prawidłowo.Zastanów się to wywołuje skutki prawne ,nie pomyślałeś o tym ?

    1. Niczego nie odebrałem, bo sprawa dotyczy innej osoby, zobacz tekst
    pierwszego postu.
    2. Moja wypowiedź z podstawą prawną dotyczy rozważań ogólnych, a nie
    opisanego przypadku. Zastanów się na jakiej podstawie żona odbiera listy
    polecone do męża itp.
    3. W opisanych przypadku szczegółowym zadaję sobie sprawę z konsekwencji i
    dlatego chcę pomóc osobie w rozwiązaniu problemu.Sytuacja pojawiła się w
    związku z pomyłką, którą opisywałem.

  • 13. Data: 2005-10-09 19:30:53
    Od: Anakonda <a...@p...onet.pl>

  • 14. Data: 2005-10-09 19:32:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał
    > I miec nadzieje, ze poczta to potraktuje, jak zwrocony list z "wrzutki do
    > skrzynki R'ek"...

    chyba nie, bo ponoć list ciągle pojawia się w skrzynce oddawczej

  • 15. Data: 2005-10-09 20:01:49
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > Przekreslic odbiorce, dopisac "ZWROT - adresat wyprowadzil sie w 2004
    > r. ", narysowac strzalke w kierunku danych nadawcy, wrzucic do
    > skrzynki "zwroty" lub do skrzynki pocztowej lub oddac na poczcie.

    Co to za bzdury? Co to niby miałoby zmienić???
    Przypominam, że list został już odebrany!

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 16. Data: 2005-10-10 00:07:46
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 9 Oct 2005 19:25:27 +0200, *Piotr [trzykoty]*
    <news:dibjql$ch7$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Dopilnował. Osoba, która go dostała była pod adresem, na który został
    > wysłany, więc miała prawo go odebrać. To nie było do rąk własnych. Czasem
    > tak jest, że ktoś np. z rodziny odbiera listy dla innego domowanika. W tym
    > przypadku akurat nie był to ktoś z rodziny, ale odbierający był pod tym
    > adresem, więc jak sądze miał prawo odbioru listu adresowanego na tenże adres

    Aha

    > A można zwrócić polecony-odebrany???

    A co robić? Ja bym odniosła na pocztę otwarty i przy pracowniku poczty
    napisała, że dostarczono mi przez omyłkę, na kopercie napisała "Zwrot do
    nadawcy" i poprosiła pracownika poczty ( panią w okienku), żeby to odesłała.

    --
    Kaja

  • 17. Data: 2005-10-10 03:59:33
    Od: " JaMyszka" <j...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał:

    > Co zrobić z odebranym listem poleconym, który zaadresowany jest na nasz
    > adres, ale na nazwisko osoby, która pod tym adresem nie mieszka. Niestety
    > nie można ustalić, gdzie ta osoba jest.

    Kiedyś, w podobnej sytuacji, nadałam również poleconym nieotwartą przesyłkę z
    informacją na kopercie, że obecny adres adresata jest mi nieznany.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 18. Data: 2005-10-10 05:12:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik " JaMyszka" <j...@g...pl> napisał
    > Kiedyś, w podobnej sytuacji, nadałam również poleconym nieotwartą
    > przesyłkę z
    > informacją na kopercie, że obecny adres adresata jest mi nieznany.

    W drugiej kopercie czy bez opakowania?

  • 19. Data: 2005-10-10 05:22:59
    Od: " " <j...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał:
    > [...]
    > W drugiej kopercie czy bez opakowania?

    Oczywiście, że w drugiej;>

    --
    Pozdrawiam:)
    JM

  • 20. Data: 2005-10-10 08:44:54
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Kaja napisał(a):

    > A co robić? Ja bym odniosła na pocztę otwarty i przy pracowniku poczty
    > napisała, że dostarczono mi przez omyłkę,

    Otwierasz korespondencję nie adresowaną do siebie??? I po co masz
    odpisywać przy pracowniku poczty?

    Kiedyś z ZUS przyszedł list adresowany na nieżyjącego adresata. Miesiąc
    wczesniej ZUS wypłacił zasiłek pogrzebowy, ale widać to nie
    przeszkodziło wysłać listu z dokumentacją "do rąk własnych",
    opieczętowanego na czerwono. Listonosz pozwolił sobie to pismo zostawić
    w drzwiach, no młody, głupi, postanowiłam zwrócić pismo osobiście
    nadawcy ( szkoda mi było listonosza, przystojny jest;-)). Ponieważ dość
    długi czas nie mogli znaleźć "pani od korespondencji", więc list został
    rzucony na biurko w sekretariacie z komentarzem, żeby sobie z nim
    robili, co chcą, bo adresat nie żyje, odwróciłam się na pięcie i
    wyszłam.
    Justyna
    "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo tutaj obowiązuje."
    Johnson