  • 11. Data: 2002-12-08 00:49:13
    Temat: Re: Podswietlenie auta a prawo ??
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grooha" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:astrf9$bfd$1@news.gazeta.pl...

    > zamontowalem to sam, ale wydaje mi sie jak kolega w poscie wyzej
    > stwierdzil... ze skoro to jest sprzedazy... i jest to przeznaczone WLASNIE
    > TYM CELU... to dlaczego to jest zabronione ?? a poza tym skad wziac
    > homologacje na podswietlenie auta ?? i na swietliki oczywiscie........ na
    > opakowanmiu pisze : <PL> badez lepiej widoczny :)))) wiec chce byc
    > lepiej widoczny na drodze i dlatego to zalozylem. Ciagle jakos nie moge
    > tego pojac....

    Jako użytkownik dróg mogę stwierdzić, iż takie światełka bardzo mnie
    rozpraszają na drodze, gdyż po prostu śmieszą mnie do łez. Mój znajomy
    chwalił się kiedyś, iż kupuje "jakiś tam" samochód, bo ma podświetlane
    pedały. Stało się to dowcipem dla wszystkich i przejawem "dulszczyzny"
    naszych czasów.
    Gdy pierwszy raz zobaczyłam na drodze samochód z niebieskim podświetleniem
    to mało nie wjechałam na chodnik, tak się śmiałam.
    Rodzaj świateł jest określony w przepisach i innych nie wolno montować.
    Dodam jeszcze, że te światełka, oprócz śmieszności mnie osobiście w niemiły
    sposób "oślepiają", drażnią i jazda za takim pojazdem jest dla moich oczu
    bardzo przykra.
    Spróbuj w inny sposób zwracać na siebie uwagę na drodze - może np. dużą
    kulturą jazdy?

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 12. Data: 2002-12-08 03:16:30
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:astkvo$o4s$1@news.tpi.pl...
    > Nie ma przepisu, który tego zabrania. S? jedynie przepisy dokładnie
    > okre?laj?ce, jakie ?wiatła mog? być zamontowane w samochodzie.

    A gdzie na sieci można znaleźć te przepisy?

    Mnie z kolei chodzi o inną rzecz, czy dozwolone są kierunkowskazy
    naprzemienne, tzn. że w prawej lampie zespolonej są dwa oddzielne światła
    pomarańczowe (np. Nexia tak ma). Normalnie migają jednocześnie (dwa palą ---
    dwa nie palą), a gdyby było tak: pali 1 ---- pali 2 ?

    Piotr

  • 13. Data: 2002-12-08 11:04:05
    Od: "Grooha" <m...@g...pl>

    Wiwióra Wrote:

    >Mój znajomy
    >chwalił się kiedyś, iż kupuje "jakiś tam" samochód, bo ma podświetlane
    >pedały. Stało się to dowcipem dla wszystkich i przejawem "dulszczyzny"
    >naszych czasów.

    jesli kupowal auto tylko dla podwietylonych pedalow to fakt - jest to
    komedia :)

    >Gdy pierwszy raz zobaczyłam na drodze samochód z niebieskim podświetleniem
    >to mało nie wjechałam na chodnik, tak się śmiałam.

    smiales sie ?? to w takim wypadku cos z Toba niewporzadku.......:( ja sie
    smieje jak na kabaret pojde albo komedie ogladam...... zrob cos z tym....
    moze jakis lekarz ??

    >Dodam jeszcze, że te światełka, oprócz śmieszności mnie osobiście w niemiły
    >sposób "oślepiają", drażnią i jazda za takim pojazdem jest dla moich oczu
    >bardzo przykra.

    swiatelka Cie oslepieja.... to mi sie wydaje ze nie powinienes w zadnym
    wypadku wiecej wsiadac do auta...... tyle swiatel na innych autach, i na
    zewnatrz, na budynkach, reklamach...... ojej !!!!! i kto ludzia prawo jazdy
    daje :( dlatego tyle wypadkow......
    A co do podwietlenia spodu auta - to z pewnoscia nie oslepia !!! a swietliki
    swieac na maske - anie prosto w oczy nadjezdzajacemu z przeciwka kierowcy
    !!!!!!!!

    --
    pozdrawiam, Grooha
    --------------------------------

  • 14. Data: 2002-12-08 11:05:04
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Podobnież lampy typu "kogut" - produkować wolno, sprzedawać wolno,
    > *wozić* (również nie włączonej) nie wolno...
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Ello

    Dwa pytanka:
    1. A czy mozna by miec auto p[omalowane tak jak auta policyjne??? Lacznie z
    napisem POLICJA z boku???
    2. Czy mozna by jezdzic autem, ktore jest sciagnietym ze stanow wozem
    policyjnym??? Z napisem POLICE??? Bo widzialem takie cudo na sprzedaz -
    jakis 30 letni amerykanski woz patrolowy - i zastanawaim sie czy mozna by
    tym w PL jezdzic???

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 15. Data: 2002-12-08 11:11:59
    Od: "Grooha" <m...@g...pl>

    Wiewióra wrote:

    > Mój znajomy
    > chwalił się kiedyś, iż kupuje "jakiś tam" samochód, bo ma podświetlane
    > pedały. Stało się to dowcipem dla wszystkich i przejawem "dulszczyzny"
    > naszych czasów.

    a moze to TY stales sie dowcipem ?? i wszyscy Twoi znajomi smialiscie sie z
    wlasnej glupoty albo niewiedzy..........????? pomyslales nad tym ??? Moze
    smialiscie sie z zazdrosci ze bedzie mial nowe auto jeszcze w dodatku z
    wypasionym wnetrzem ?? A moze ten Twoj znajomy chcial podswietlane pedaly
    dlatego, ze jest wzrokowcem, i nie pamieta gdzi jest sprzeglo a gdzie
    hamulec ?? a bal sie przyznac do swojej wady... o ktorej pewnie wiedzialby
    ze bedzie psmiewiskeim dla innych ?!?!?

    --
    pozdrawiam, Grooha
    --------------------------------

  • 16. Data: 2002-12-08 13:24:09
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdy pierwszy raz zobaczyłam na drodze samochód z niebieskim podświetleniem
    > to mało nie wjechałam na chodnik, tak się śmiałam.

    Może jesteś niezrównoważony psychicznie??

    > Dodam jeszcze, że te światełka, oprócz śmieszności mnie osobiście w
    niemiły
    > sposób "oślepiają",

    Jeśli te diodki niebieskie Cię oślepiają to nie wsiadaj za
    kierownicę!!!!Stanowisz zagrożenie dla innych.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 17. Data: 2002-12-08 15:26:15
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Grooha" <m...@g...pl> wrote in message
    [......................]
> [...]
    > dlatego, ze jest wzrokowcem, i nie pamieta gdzi jest sprzeglo a gdzie
    > hamulec ?? a bal sie przyznac do swojej wady... o ktorej pewnie wiedzialby

    zawsze wiedziałem, że montaż podświetlenia auta, świetlówek na antenie,
    progach, pedałach i zderzakach oraz wieszanie płyty na CD lusterku nie jest
    tylko kaprysem "gówniarza", który robi to dla szpanu, ale że mato jakieś
    głębsze podłoże :))))))
    no i w końcu się dowiedziałem :)
    kolega jest genialny i od dzisiaj jego wypowiedź będę cytował na każdym
    większym spotkaniu towarzyskim :))))))
    pedały, antenę, zderzaki i inne takie rzeczy podświetla się po to, aby
    wiedzieć gdzie są :) i nie pomylić na przykład pedału przyspieszenia ze
    sprzęgłem, jeśli jest się "wzrokowcem" :)))))))))))))))))))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 18. Data: 2002-12-08 15:33:08
    Od: "Grooha" <m...@g...pl>

    plusz wrote:

> [...]
    > wiedzieć gdzie są :) i nie pomylić na przykład pedału przyspieszenia
    > ze sprzęgłem, jeśli jest się "wzrokowcem" :)))))))))))))))))))

    no widzisz... jak raz ponioslo mnie ale roznie bywa...... Ty troszke widze
    za malo myslac przeczytales powyzszy post ale kazdemu sie zdaza.... nie bede
    komentowal..

    --
    pozdrawiam, Grooha
    --------------------------------

  • 19. Data: 2002-12-08 16:00:15
    Od: "Grooha" <m...@g...pl>

    hmmmmmmm........... Przeczytalem wlasnie kodeks drogowy a w tym...
    UZYWANIE SWIATEL ZEWNETRZNYCH - art 51 i art 52.......

    Jakos nigdzie tam nie pisze o zakazie uzywania innego oswietlenia.....
    !!!!!!!!!!!!!!! Czy jestescie pewni swoich odpowiedzi ?? Bo cos nie bardzo
    mi sie wydaje..... Jesli znowuz jestescie pewni - oprosze o przytoczenie mi
    odpowiedniej ustawy, artykulu w ktorym jest czarne na bialym opisany wlasnie
    w/w zakaz...

    --
    pozdrawiam, Grooha
    --------------------------------

  • 20. Data: 2002-12-08 20:55:04
    Od: Lulek <l...@p...onet.pl>

    On Sat, 7 Dec 2002 23:04:39 +0100, "Grooha" <m...@g...pl> wrote:

    >zamontowalem to sam, ale wydaje mi sie jak kolega w poscie wyzej
    >stwierdzil... ze skoro to jest sprzedazy... i jest to przeznaczone WLASNIE W
    >TYM CELU... to dlaczego to jest zabronione ??

    Aspekty prawne wyłożyli Ci tutaj inni, ale dodam od siebie, iż te
    dodatkowe światełka dużą część kierowców denerwują i rozpraszają uwagę
    (przez to że ściągają wzrok). Zabronienie montowania tych lampek jest więc
    całkiem logiczne, ja osobiście mam nadzieję że ta głupia moda minie tak
    samo jak minęły czasy robienia "kleksów" na karoserii.

    (-)
    Lulek