  • 1. Data: 2002-12-07 14:10:57
    Temat: poczta polska
    Od: s...@p...onet.pl

    witam. ostatnio mialam taka sytuacje. nadalam paczke do pewnej firmy
    komputerowej / chodzilo o dysk twardy/ na paczce podany byl adres firmy, tzn.
    ulica, miejscowosc oraz nazwa firmy. gdy wysylalam, to ucieszylam sie nawet, bo
    dysk padl mi na kilkanascie dni przed uplywem gwarancji. dysk zostal wyslany
    paczka 21 listopada, uplyw gwarancji 4 grudnia. po wyslaniu paczki nie mialam
    jakiegokolwike odzewu, czekalam na nowy dysk. wczoraj nadszedl:-))) na
    mikolajki:-)))zadowolona otwieram - a tu ten sam dysk, co wyslalam. co sie
    okazalo. Firma, do ktorej wyslalam dysk - zmienila swoja siedzibe. pod adresem -
    na ktory wyslalam dysk miesci sie juz inna firma, ale nie ta, ktorej nazwa
    figurowala na paczce i na moim pokwitowaniu. /tych szczegolow o zmianie
    siedziby foirmy dowiedzialam sie telefonujac do firmy, ktora mi dysk odeslala/
    nie powiem, troszke sie zdenerwowalam, tym bardziej, ze przeslano mi ten dysk
    przewoznikiem, za ktorego zaplacilam 70 zl:-(((. w zwiazku z tym mam pytania:

    1. czy poczta postapila zgodnie ze swoim regulaminem dostarczajac paczke pod
    wskazany adres - ale nie temu odbiorcy?czy poczta postapila zgodnie z prawem?

    2. czego moge sie domagac / mysle, ze co namjniej zwrotu kosztow odbioru tej
    paczki tj. 70 zl/, a le czy moglabym zadac jakiejs rekompensaty z tytulu utraty
    dysku? w sumie dysk oderbralam 6 grudnia, a jak juz mowilam, gwarancja konczyla
    sie 4 grudnia.

    3. na jakie artykuly kodeksu cywilnego moglabym sie tu powolac lub jakies inne?

    pozdr

    Magda

  • 2. Data: 2002-12-09 12:05:13
    Temat: Re: poczta polska
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > 1. czy poczta postapila zgodnie ze swoim regulaminem dostarczajac paczke
    pod
    > wskazany adres - ale nie temu odbiorcy?czy poczta postapila zgodnie z
    prawem?

    Z tego co wiem, to Poczta dostarcza zawsze pod adres.
    I tyle.
    Nie sprawdzaja czy Pan Kowalski Antoni istotnie mieszka na ulicy 1szego Maja
    6.
    Nie maja zadnego spisu lokatorow, i chyba nie moga miec.

    Michal.

  • 3. Data: 2002-12-09 14:47:39
    Od: s...@p...onet.pl

    > pod
    > prawem?
    > >
    > Z tego co wiem, to Poczta dostarcza zawsze pod adres.
    > I tyle.

    chyba nie... nie jest wazny adresat? to po co pisza w regulaminie swoim?;
    § 37.

    Przesyłka rejestrowana lub przekaz pocztowy podlegają doręczeniu lub wydaniu w
    placówce oddawczej po uprzednim:
    - ustaleniu przez pracownika pocztowego osoby odbiorcy, uprawnionej do odbioru,
    - sprawdzeniu tożsamości odbiorcy, o ile nie jest znany osobiście,
    - uiszczeniu przez odbiorcę opłat ciążących na przesyłce,
    - pokwitowaniu odbioru przez odbiorcę.

    § 44.

    1. Przesyłki i przekazy pocztowe adresowane do osób prawnych i jednostek
    organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej są doręczane lub wydawane
    kierownikom jednostek organizacyjnych podanych w adresie oraz osobom fizycznym
    upoważnionym przez kierowników tych jednostek na podstawie pełnomocnictwa
    ogólnego lub pocztowego.

    2. Jeżeli adresatem przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego jest osoba
    prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
    pokwitowanie odbioru przesyłki rejestrowanej winno zawierać obok czytelnego
    podpisu odbiorcy i daty odbioru - odcisk stempla firmowego .

    > Nie sprawdzaja czy Pan Kowalski Antoni istotnie mieszka na ulicy 1szego Maja
    > 6.
    > Nie maja zadnego spisu lokatorow, i chyba nie moga miec.

    ja nieoczukuje, zeby mieli spis lokatorow, ja tylko oczkeuje, zeby odoali list
    temu adresatowi, ktory jest napisany na paczce. ja oczekiwalam, by paczka
    zostala z powrotem zwrocona do mnie z adnotacja, ze pod wskazanym adresem - ta
    firma nie figuruje. i tyle.a poczta oddala paczke innej firmie, ktora tam
    urzedowala.

    magda

  • 4. Data: 2002-12-09 14:48:02
    Od: s...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-12-09 15:27:29
    Temat: Odp: poczta polska
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
> [...]
    pod
    > wskazany adres - ale nie temu odbiorcy?czy poczta postapila zgodnie z

    tak..
    > 2. czego moge sie domagac / mysle, ze co namjniej zwrotu kosztow odbioru
    tej
    > paczki tj. 70 zl/,

    a dlaczego? na jakiej podst.?

    Sandra

  • 6. Data: 2002-12-09 15:40:20
    Od: s...@p...onet.pl

    > prawem?
    >
    > tak..

    czyli jak sie przeprowadzisz do innego miasta, a twoja kolezanka, kolega o tym
    nie beda wiedzieli, i wysla na twoj stary adres przesylke to poczta powinna
    dostarczyc przesylke pod twoj stary adres - niewazne, ze nazwisko adresata jest
    inne?!!!!???jesli ktos przesle ci pieniadze, pod stary adres - bo nie wie, ze
    sie przeprowadzilas, to pieniadze powinny byc dostarczone pod twoj stary adres
    i przekazane nowemu lokatorowi w twoim danym mieszkaniu?!!!!??

    > tej
    >
    > a dlaczego?  na jakiej podst.?

    chocby na podstawie "ichniego" regulaminu, ktory cytowalam powyzej.podejrzewam
    tez, ze kodeks cywilny tez to reguluje, tylko nie wiem jakie przepisy. przeciez
    ponioslam jakas szkode - i to nie z wlasnej winy.

    magda

  • 7. Data: 2002-12-09 16:13:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...

> [...]
    adres
    > i przekazane nowemu lokatorowi w twoim danym mieszkaniu?!!!!??

    w tym wypadku nastąpi zwrot do adresata ..

> [...]
    przeciez
    > ponioslam jakas szkode - i to nie z wlasnej winy.

    może coś pominełam sprawdze ...

    Sandra

  • 8. Data: 2002-12-09 16:16:02
    Od: s...@p...onet.pl

    o wlasnie. tego oczekiwalam, by nastapil zwrot do adresata. przeciez u mnie
    zaistniala taka sama sytuacja. adresat inny, tylko adres sie zgadzal. wysylajac
    nie wiedzialam, ze adresat zmienil siedzibe.a o tyle jest to jescze wazne, ze
    przez ten czas dysk stracil gwarancje.gdyby poczta od razu odeslala mi z
    powrotem dysk - z adnotacja, ze adresat zmienil siedzibe - zapewne zdazylabym
    spokojnie dostarczyc dysk w ramach gwarancji. a tak, nie dosc, ze ponisolam
    koszty przesylki - niepotrzebnej, to jeszcze juz po gwarancji na dysk

    > odbioru

    > powyzej.podejrzewam
    > przeciez
    >
    > może coś pominełam sprawdze ...

    dziekuje, za chec pomocy.

    magda

  • 9. Data: 2002-12-09 16:44:25
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...

    > dziekuje, za chec pomocy.

    przeczytałam twój list dokładnie i muszę stwierdzić,że to nie jest wina
    poczty a dlaczego?
    poczta doręcza na wskazany adres i nie ma informacji o zmianie firmy /nazwy
    ,czy przeobrażenia się firmy w inną / skoro odbiór nastąpił to odpowiada za
    tą przyjętą niewłaściwie przesyłkę adresat ...to on miał obowiązek
    poinformowania pocztę ,że nie jest to ta firma,i nie przyjmie przesyłki...
    skoro to uczynił ,zwrot nie powinien podlegać opłacie przez ciebie ... i to
    powinnaś od niego domagać się pokrycia poniesionych kosztów...

    Sandra

  • 10. Data: 2002-12-09 17:09:56
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > skoro to uczynił ,zwrot nie powinien podlegać opłacie przez ciebie ... i to
    > powinnaś od niego domagać się pokrycia poniesionych kosztów...

    to ja zadam w takim razie pytanie. a z czego to wynika?jakie przepisy reguluja
    to co powiedzialas? dlaczego wiec, gdy zadalam dalam przyklad z pieniedzmi,
    ktore sa przeslane na twoj byly adres - powiedzialas, ze, w taki wypadku
    nastapi zwrot ?czym tamta sytuacja sie rozni od tej?to ze inny adresat przyjal
    paczke - zgadza sie, nie powinien tego uczynic. ale poczta ma chyba obowiazek
    sprawdzenia - komu dostarcza przesylke? przeciez to wynika nawet z ich
    regulaminu. zacytuje go jeszcze raz:

[...]

    moja przesylka winna byc wydana kierownikowi jednostki organizacyjnej podanej w
    adresie, a wiec kierownikowi firmy A/gdyz do takiej firmy byla adresowana/ a
    zostala wydana firmie B.przed wydaniem przesylki, pracownik poczty powinien
    sprawdzic, czy adresat figurujacy na paczce jest tym, do ktorego dostarczyl
    przesylke. naprawde uwazasz, ze nie ma tu jakiejkowliek winy poczty?dlaczego
    wiec, gdy przychodzi list polecony doreczyciel pyta czy tu mieszka taki a taki?
    dlaczego nie wchodzi do mieszkania i nie pozostawia listu poleconego,
    paczki,przekazu pienieznego komukolwiek, tylko stara sie doreczyc wlasnie tej
    osobie? Nie wiem, Sandro, moze masz i racje, ale Twoja argumentacja nijak mnie
    nie przekonuje - bo na logike byloby to bardzo dziwne, ze w sumie wychodziloby
    na to, ze poczta moglaby dostarczac paczki, przesylki - komukolwiek - byleby
    tylko adres sie zgadzal, a ze adresat jest inny - to juz nie wazne. wezmy
    chociazby taka sytuacje, ze kilka osob wynajmuje mieszkanie, jest w nim
    zameldowane, na jednego z nich przychodzi przesylka, przekaz pieniezny i w mysl
    tego co mowisz, to doreczyciel przyszedlby do tego mieszkania i zostawilby te
    paczke komukolwiek? nie chce mi sie w to za bardzo uwierzyc. chyba zasiegne
    porady prawnej. dzieki serdeczne za pomoc, ale to chyba co zaproponowalas, nie
    jest dobrym rozwiazaniem.

    magda