  • 1. Data: 2004-02-15 19:46:00
    Temat: Podpis za kogoś
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy można karnie odpowiadać za podpisywanie się za drugą osobe jeżeli ta o
    tym fakcie wiedziała i na której polecenie było to wykonywane?? Nikt nie
    został wprowadzony przez to w błąd.
    Proszę o wyjaśnienie

    Mrls

  • 2. Data: 2004-02-15 20:10:18
    Temat: Re: Podpis za kogoś
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Mrls wrote:
    > Czy można karnie odpowiadać za podpisywanie się za drugą osobe jeżeli ta o
    > tym fakcie wiedziała i na której polecenie było to wykonywane??

    tak

    > Nikt nie
    > został wprowadzony przez to w błąd.

    to może będzie warunkowe umorzenie...

    KG

  • 3. Data: 2004-02-15 20:19:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy można karnie odpowiadać za podpisywanie się za drugą osobe jeżeli ta
    > tym fakcie wiedziała i na której polecenie było to wykonywane?? Nikt nie
    > został wprowadzony przez to w błąd.
    > Proszę o wyjaśnienie

    Tak, o ile się podpisałeś czytelnie albo z podpisu wyraźnie wynika, ze to
    tamtej osoby podpis miał się znaleźć w tym miejscu. Bo inaczej, to
    ewentualnie można próbować traktować to jako własny podpis złożony z
    upoważnienia.

  • 4. Data: 2004-02-15 22:41:33
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > to może będzie warunkowe umorzenie...

    Nie może być - zagrożenie do 5 latek.

  • 5. Data: 2004-02-15 23:16:13
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Może rozszerzę zakres informacji...
    Byłem upoważniony do odbioru gotówki w sklepie. Miałem pisemne upoważnienie
    w tym zakresie i zgodę prezesa aby podpisać się za niego na dokumencie KP.
    Wręczający mi gotówkę wiedzieli kim jestm i akceptowali mój podpis za
    prezesa spółki (podpisywałem się nazwiskiem prezesa o czym oni wiedzieli).
    Czy zatem jeżeli byłem upoważniony do tego wszystkiego i działałem z
    polecenia można mi coś w związku z tym zarzucić?? szczególnie chodzi mi o
    fałszowanie podpisu czy dokumentu??

    dzięki

  • 6. Data: 2004-02-16 00:16:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Czy zatem jeżeli byłem upoważniony do tego wszystkiego i działałem z
    > polecenia można mi coś w związku z tym zarzucić?? szczególnie chodzi mi

    Jeśli wpisywałeś nazwisko prezesa, to popełniałeś przestępstwo. Było pisać
    "z upoważnienia - Kowalski". Pewnie również by zaakceptowali.

  • 7. Data: 2004-02-16 04:13:41
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0ond3$5l4$1@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > tamtej osoby podpis miał się znaleźć w tym miejscu. Bo inaczej, to
    > ewentualnie można próbować traktować to jako własny podpis złożony z

    Nie do końca rozumiem, ale wydaje mi się, że o ile z formy nie wynika
    jasno, że taki podpis ma charakter informacyjny, czyli odrecznie napisane
    np. "za Arnolda Szwarcenengera podpisal sie <podpis> Grzegorz Lato
    </podpis>" to będzie to zawsze Art. 270.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-02-16 05:56:23
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcyś wrote:
    > Nie może być - zagrożenie do 5 latek.

    no nie może :)

    KG

  • 9. Data: 2004-02-16 07:36:18
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

> [...]
    > Czy zatem jeżeli byłem upoważniony do tego wszystkiego i działałem z
    > polecenia można mi coś w związku z tym zarzucić?? szczególnie chodzi mi o

    Tak, mozna.
    Podrobiles podpis prezesa. Nie licza sie okolicznosci ulotne. Zostal dowód
    na papierze. Innymi slowy, prezes ma cie w garsci.
    Jedyne co ci moze pomóc to to absurdalne upowaznienie podpisane przez
    prezesa. Tylko bedziesz musial udowadniac, ze to upowaznienie tez nie
    podpisales sam. Juz przeciez podrabiales jego podpis.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 10. Data: 2004-02-16 07:54:19
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

> [...]
    > Czy zatem jeżeli byłem upoważniony do tego wszystkiego i działałem z
    > polecenia można mi coś w związku z tym zarzucić?? szczególnie chodzi mi o

    A nie lepiej by było, żeby przezes upoważnił cię do odbioru gotówki i
    podpisania się swoim nazwiskiem, a nie na tworzeniu fikcji. Wyszło by na to
    samo kase byś odebrał i nie miał byś teraz problemu. A teraz prezes może ci
    powiedzieć nie było mojego upoważnienia a ty podrobiłeś mój podpis a kasę
    sobie wpłaciłes na swoje konto w Szwajcari :-)).