  • 1. Data: 2004-02-15 17:30:15
    Temat: w kafejce nie daja paragonu...
    Od: "Maciek" <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Ostatnio przeprowadzilem sie do Radomia, a tutaj troszke inne jest podejscie
    do pewnych spraw wynikajacych z mentalnosci ludzkiej chyba :)

    Czesto spotykam sie z odmowa wydania paragonu.
    Szczytem byla nastepujaca sytuacja :

    Poszedlem w sobote do kafejki internetowej.
    Sprzedawca ( na oko 12-13 lat ) zainkasowal 5 zl. Kasa fiskalna byla
    wlaczona ( bylo napisane 0.00 zl ). Chlopak wlozyl 5 zl do szuflady od kasy.
    Na moja prosbe : " Prosze mi dac paragon " odpowiedzial " Przykro mi,
    paragony wydajemy od poniedzialku do piatku ".
    Rece mi opadly...
    I stad moje pytanie :
    Czy jestem w bledzie, czy zawsze mam prawo otrzymac paragon z kasy fiskalnej
    ?
    Po drugie : czy podobnie jest z fakturami VAT?
    Co zrobic gdy sprzedawca mowi, dzisiaj nie wystawiamy lub cos podobnego?
    I trzecie pytanie : Jaki organ odpowiada za wymierzenie sprawiedliwosci
    wobec takich sytuacji? To tak na przeszlosc dla mojej wiadomosci, zebym mogl
    uprzedzic sprzedawce ze moge przyjsc z "inspekcja" lub cos podobnego....

    Nie mialem za duzo do czynienia z prawem wiec moge sie mylic, ciekaw jestem
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2004-02-15 17:41:00
    Temat: Re: w kafejce nie daja paragonu...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Odmowa wydania paragonu (jeśli jest kasa) lub faktury stanowi przestępstwo
    skarbowe. Niektórzy twierdzą, że w zależności od kwoty może to być
    wykroczenie, aczkolwiek ja się z takim poglądem nie zgadzam.

  • 3. Data: 2004-02-15 18:13:54
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

> [...]
    > Szczytem byla nastepujaca sytuacja :
    >
    > Poszedlem w sobote do kafejki internetowej.
    > Sprzedawca ( na oko 12-13 lat ) zainkasowal 5 zl.

    Małolat nie ma prawa prowadzic kafejki

> [...]
    > Rece mi opadly...
    > I stad moje pytanie :
    > Czy jestem w bledzie, czy zawsze mam prawo otrzymac paragon z kasy

    Tak

    > Po drugie : czy podobnie jest z fakturami VAT?

    Tak

    > Co zrobic gdy sprzedawca mowi, dzisiaj nie wystawiamy lub cos podobnego?

    Zagrozic wezwaniem ponizszych sluzb

    > I trzecie pytanie : Jaki organ odpowiada za wymierzenie sprawiedliwosci
    > wobec takich sytuacji?

    Inspektor kontroli skarbowej

    Nieewidecjonowany obrót to jest to co lubia w UKS bardzo. Mozna przywalic
    niezly podatek po oszacowaniu go wraz z karnymi odsetkami.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 4. Data: 2004-02-15 18:22:00
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Maciek wrote:
    > Co zrobic gdy sprzedawca mowi, dzisiaj nie wystawiamy lub cos podobnego?

    Jeśli Ci się chce, to pisać zawiadomienie o przestępstwie...

> [...]
    > uprzedzic sprzedawce ze moge przyjsc z "inspekcja" lub cos podobnego....

    Urząd Skarbowy, Inspekcja Handlowa

    KG