  • 1. Data: 2004-02-15 19:08:26
    Temat: komornik - rodzice maja dlugi a on chce kase ode mnie
    Od: "siniak" <m...@o...pl>

    witam,

    szukalem na googlach ale nic nie znalazlem wiec zwracam sie z pytaniem;
    sprawa wyglada tak:

    jestem zameldowany u rodzicow ale nie mieszkam z nimi, oni wisza troche kasy
    spoldzielni mieszkaniowej ale jej po prostu teraz nie maja, wiec komornik
    przyniosl pismo ze chce te pieniadze sciagnac ze mnie i z mojego brata...
    czy on wogole moze cos takiego zrobic (mieszkanie jest na ojca)? czy moze mi
    wejsc na konto i do pensji sie przyczepic?

    bylem dzisiaj w domu i szczeki z ziemi nie moglem podniesc jak zobaczylem
    ten papier, teraz nie wiem co o tym wszystkim myslec i czuje w tym lekka
    paranoje

    pozdrawiam,
    siniak

  • 2. Data: 2004-02-15 19:32:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "siniak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    To znaczy jak to komornik chce zrobić? Musiał by mieć prawomocny tytuł
    wykonawczy przeciwko Tobie i bratu. Inaczej sobie tego nie wyobrażam.

  • 3. Data: 2004-02-15 19:44:18
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > czy on wogole moze cos takiego zrobic (mieszkanie jest na ojca)? czy moze mi
    > wejsc na konto i do pensji sie przyczepic?

    kpc

    Art. 824.
    § 1. Postępowanie umarza się w całości lub części z urzędu:

    2) jeżeli wierzyciel lub dłużnik nie ma zdolności sądowej albo gdy egzekucja
    ze względu na jej przedmiot lub na osobę dłużnika jest niedopuszczalna;

    Art. 825.
    Organ egzekucyjny umorzy postępowanie w całości lub części na wniosek:

    3) jeżeli egzekucję skierowano przeciwko osobie, która według klauzuli
    wykonalności nie jest dłużnikiem i która sprzeciwiła się prowadzeniu
    egzekucji, albo jeżeli prowadzenie egzekucji pozostaje z innych powodów
    w oczywistej sprzeczności z treścią tytułu wykonawczego;
    zażalenie.

    komornik jest zwiazany wnioskiem o wszczecie egzekucji i pewnie wierzyciel
    wskazal Ciebie i brata w tym wniosku. egzekucja moze byc prowadzona jedynie
    na podstawie tytulu wykonawczego. organ ekzekucyjny nie jest uprawniony do
    badania zasadnosci i wymagalnosci obowiazku objetego tytulem wykonawczym
    i dlatego spory miedzy dluznikiem a wierzycielem co do tresci tytulu
    egzekuzyjnego moga byc rozstrzygane jedynie w drodze procesu.

    komornik nie bada zasadnosci wniosku.
    a wniosek ma klauzule wykonalnosci przeciwko Wam?

    musicie wniesc powodztwo opozycyjne przeciwko wierzycielowi zwalczajace tytul
    wykonawczy.
    art. 840. k.p.c.

    przedstawilem kilka opcji bo nie znam dokladnie sprawy. troszke sie wiec
    rozpisalem
    pozdrawiam
    marcin

  • 4. Data: 2004-02-16 22:30:05
    Od: "siniak" <m...@o...pl>

    cos mi sie nakrecilo w wysylaniu..

  • 5. Data: 2004-02-16 22:48:47
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    > Użytkownik "siniak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To znaczy jak to komornik chce zrobić? Musiał by mieć prawomocny tytuł
    > wykonawczy przeciwko Tobie i bratu. Inaczej sobie tego nie wyobrażam.

    Czasami ogladam w telewizji programy typu "Sprawa dla reportera". Trudno
    sobie wyobrazić co wyprawiają komornicy. Może tez potrenuj wyobraźnię w ten
    sposób. Tomek

  • 6. Data: 2004-02-17 19:15:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomek tarasiuk" <l...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c0rhcf$5tv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    Trudno
    > sobie wyobrazić co wyprawiają komornicy. Może tez potrenuj wyobraźnię w

    Moja wyobraźnia jest zbyt małą, by uwierzyć w te brednie przedstawiane w
    tego typu programach. Nawiedzony redaktor, co nie zadaje sobie nawet
    trudu, by zrozumieć o co w sprawie chodzi raczej niczego nie przedstawi.