  • 11. Data: 2015-09-20 23:43:05
    Temat: Re: Podatek, smierć własciciela.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-20 o 21:44, Kris pisze:
    > Rozwiń proszę. Bo za 50zł to i ja zacznę.

    No to zacznij. Choćby się sprawa miała toczyć i 10 lat, to nie ma
    powodu, aby gmina jako wierzyciel takiego wniosku nie złożyła.

    Zwłaszcza że podatek to może być jeden z najmniej ważnych kłopotów,
    który może (również gminie) generować nieruchomość bez właścicieli.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-09-21 07:20:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 23:43:14 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > No to zacznij.
    Chętnie, gdyby to na 50zł się skończyło. Ale tak się nie da bo po drodze m.in. kilka
    innych spraw spadkowych trzeba będzie przeprowadzić, a i inne formalne kłopoty będą.
    Dlatego póki co nikt nie chce tematu ruszać

> [...]
    > Zwłaszcza że podatek to może być jeden z najmniej ważnych kłopotów,
    > który może (również gminie) generować nieruchomość bez właścicieli.
    Czy i na kogo teraz gmina wystawi decyzje podatkową i kto będzie zobowiązany do
    zapłaty tego podatku?

  • 13. Data: 2015-09-21 07:25:41
    Temat: Re: Podatek, śmierć właściciela.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 12:03:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Gmina za tą nieruchomość pewnie naliczy podatek- dość spory w skali roku bo >duży
    metraż budynków niemieszkalnych a za takie są dużo wyższe stawki.
    > Pytanie: na kogo wystawi gmina decyzje, kto będzie zobowiązany do zapłaty, co >ew
    dalej?
    Kolejna sprawa- chciałbym ubezpieczyć tą nieruchomość- zapewne się da bez problemu.
    Problem pewnie będzie przy likwidacji ew szkody- bo wtedy ubezpieczyciel ze mną nie
    będzie chciał gadać. Jak to wygląda w praktyce?

  • 14. Data: 2015-09-21 07:46:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 07:20, Kris pisze:

    .
    > Czy i na kogo teraz gmina wystawi decyzje podatkową i kto będzie zobowiązany do
    zapłaty tego podatku?

    Na razie na nikogo.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-09-21 08:07:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 07:46:12 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Na razie na nikogo.
    A kiedy i na kogo?
    I ew. za ile lat wstecz?

  • 16. Data: 2015-09-21 09:23:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    b...@g...com
    *Kris* napisał(-a):

    > Chętnie, gdyby to na 50zł się skończyło. Ale tak się nie da bo po
    > drodze m.in. kilka innych spraw spadkowych trzeba będzie
    > przeprowadzić, a i inne formalne kłopoty będą.
    > Dlatego póki co nikt nie chce tematu ruszać

    Myślisz, że z upływem czasu będzie łatwiej? Z pokolenia na pokolenie
    spadkobierców będzie coraz więcej i więcej za tym idących problemów z
    ogarnięciem sprawy.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2015-09-21 11:18:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 09:23:18 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:
    > Myślisz, że z upływem czasu będzie łatwiej? Z pokolenia na pokolenie
    > spadkobierców będzie coraz więcej i więcej za tym idących problemów z
    > ogarnięciem sprawy.
    Łatwiej pewnie nie będzie.
    Ale teraz też za bardzo nikt nie ma chęci podjąć się tematu stąd moje pytanie co z
    podatkiem i od kogo będzie ew egzekwowany.

  • 18. Data: 2015-09-21 11:37:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 11:18, Kris pisze:
    > Łatwiej pewnie nie będzie.
    > Ale teraz też za bardzo nikt nie ma chęci podjąć się tematu stąd moje pytanie co z
    podatkiem i od kogo będzie ew egzekwowany.

    Od spadkobierców co nieruchomość nabyli, ile razy można pisać to samo...

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-09-21 11:59:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 11:37:20 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Od spadkobierców co nieruchomość nabyli, ile razy można pisać to samo...
    Za ile lat wstecz?

  • 20. Data: 2015-09-21 12:29:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 11:59, Kris pisze:

    > Za ile lat wstecz?

    5 lat plus mały hak wynikający z zaokrąglenia.

    --
    Liwiusz