  • 11. Data: 2010-11-01 18:23:46
    Temat: Re: Pod co to podciągnąć?
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Sun, 31 Oct 2010 13:12:03 +0000, Massai napisał(a):

    > AFAIR groźba zawiadomienia organów o przestępstwie nie jest groźbą
    > bezprawną tylko w przypadku kiedy groźba ma na celu obronę dobra
    > zagrożonego tymże przestępstwem.

    Czyli w przypadku kolizji drogowej, gdy powiem sprawcy (który np.
    wyjechał z podporządkowanej albo na czerwonym), że chcę x zł i się
    rozjezdzamy albo wzywam policje, to jestem przestępcą?

    Poza tym autor wątku popełnił wykroczenie a nie przestępstwo. Po trzecie,
    masz jakieś źródło takiej interpretacji?

    --
    . JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
    . mail: rmrmg(at)wp(dot)pl | przy odpowiednim

  • 12. Data: 2010-11-01 22:02:11
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    rmrmg wrote:

> [...]
    >
    > Poza tym autor wątku popełnił wykroczenie a nie przestępstwo. Po
    > trzecie, masz jakieś źródło takiej interpretacji?

    Od końca jadąc - art. 115 par. 12 kodeksu karnego.

    Co do tego "wykroczenie a nie przestępstwo" to moja wina, zbyt to
    zawęziłem. Przepis mówi ogólnie "groźba spowodowania postępowania
    karnego", a postępowanie w przypadku wykroczenia jest również
    postepowaniem karnym.

    Co do tego przykładu z kolizją drogową - zależy. Jeśli domagasz się
    tylko pokrycia kosztów naprawy (obojętnie tu i teraz czy poprzez
    podpisanie oświadczenia dla TU), to tylko kwestia umowy miedzy Tobą a
    sprawcą.
    Natomiast jeśli domagasz się ekstra kasy "bo jak nie to wezwę policję i
    dostanie pan mandat, więc chcę połowę tego potencjalnego mandatu" - to
    już owszem, groźba bezprawna.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2010-11-02 15:02:09
    Temat: Re: Pod co to podci?gn???
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-10-31 01:20, SDD pisze:
    > U?ytkownik "SQLwiel"<n...@c...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A jaka jest definicja grozby bezprawnej?

    nie jest grozba grozba spowodowania postepowania karnego ale tylo jezeli
    ma na celu ochrone pokrzywdzonego (to ze slowniczka z kk)

    http://nowedopalacze.eu/
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    /