  • 1. Data: 2010-10-30 20:21:25
    Temat: definicja prawna słowa "przebywać"
    Od: Adam Gołaszewski <g...@n...podam.pl>

    Cześć

    Mam w jednym z urzędowych dokumentów wpisać czy przebywałem za granicą.
    Jaka jest definicja prawna słowa "przebywać" ?
    Czy turystyczny wyjazd to już przebywanie, czy dopiero jak jestem gdzieś
    zameldowany? Czy jeszcze inaczej?

    Jest jakiś przepis który to reguluje ?

    Pzdr,

    AG.

  • 2. Data: 2010-10-30 20:24:56
    Temat: Re: definicja prawna słowa "przebywać"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Gołaszewski" <g...@n...podam.pl> napisał w
    wiadomości news:iahuo5$d42$1@news.net.icm.edu.pl...
> [...]
    > Jaka jest definicja prawna słowa "przebywać" ?
    > Czy turystyczny wyjazd to już przebywanie, czy dopiero jak jestem gdzieś

    Nie sądzę, jedynie słownik.

  • 3. Data: 2010-10-30 20:46:02
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 30 Oct 2010 22:21:25 +0200, Adam Gołaszewski napisał(a):

    > Czy turystyczny wyjazd to już przebywanie

    IMO jak najbardziej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2010-10-31 13:15:36
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Adam Gołaszewski wrote:

> [...]
    > Czy turystyczny wyjazd to już przebywanie, czy dopiero jak jestem
    > gdzieś zameldowany? Czy jeszcze inaczej?

    Część przepisów np. dotyczących poświadczeń bezpieczeństwa zdaje się
    dośc konkretnie opisuje co jest przebywaniem a co nie (we wniosku o
    postępowanie trzeba określić i wymienić gdzie się przebywało).
    I AFAIR granicą było 3 dni.

    W efekcie wyjazdy turystyczne jak najbardziej się łapią, jednodniowy
    wypad do Berlina - już nie.

    --
    Pozdro
    Massai