  • 1. Data: 2010-10-30 16:00:48
    Temat: Pod co to podciągnąć?
    Od: "Yorgi" <Y...@g...pl>

    Spotkała mnie dziś taka sytuacja:
    jadąc samochodem wyprzedzałem w miejscu niedozwolonym (trochę przegiąłem z
    przepisami ruchu), jadący za mną gościu miał zamontowany swój video
    rejestrator. Gdy zatrzymaliśmy się na światłach podszedł do mnie i
    zaproponował, że jak dam mu 50 zeta, to nie zgłosi tego na policję. Olałem
    gościa, ale zastanawiają mnie trzy kwestie:

    1. Czy takie nagranie można zgłosić na Policję, a Policja nałoży jakiś
    mandat na sprawcę? I czy to zależy od "wielkości" przewinienia?
    2. Jeżeli ja miałbym takie nagranie to wystarczy to przekazać Policji, czy
    później będą mnie ciągać jako świadka i będę miał przerąbane z tego powodu?
    3. Czy takie wyciąganie kasy za niezgłoszenie na Policję jest zgodne z
    prawem? Nie jest to łapówka czy coś podobnego?

  • 2. Data: 2010-10-30 16:09:16
    Temat: Re: Pod co to podciągnąć?
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-10-30 18:00, Yorgi pisze:
    [..]
    > 3. Czy takie wyciąganie kasy za niezgłoszenie na Policję jest zgodne z
    > prawem? Nie jest to łapówka czy coś podobnego?

    Pod szantaż.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-10-30 16:50:42
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

> [...]
    >
    > 1. Czy takie nagranie można zgłosić na Policję, a Policja nałoży jakiś
    > mandat na sprawcę? I czy to zależy od "wielkości" przewinienia?

    Jeśli złożysz doniesienie o popełnieniu wykroczenia, to policja może (i
    powinna) wszcząć sprawę (przed sądem) [złożyć wniosek o ukaranie] w
    której będziesz świadkiem.

    > 2. Jeżeli ja miałbym takie nagranie to wystarczy to przekazać Policji,
    > czy później będą mnie ciągać jako świadka i będę miał przerąbane z tego
    > powodu?
    Tak. Będą ciągać. Przerąbane.

    > 3. Czy takie wyciąganie kasy za niezgłoszenie na Policję jest zgodne z
    > prawem? Nie jest to łapówka czy coś podobnego?

    Nie jest. To szantaż. Gdybyś Ty też miał rejestrator (świadka), to
    gościu też ma przejebane i to bardziej.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-10-30 17:31:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest. To szantaż. Gdybyś Ty też miał rejestrator (świadka), to gościu
    > też ma przejebane i to bardziej.

    Może jego rejestrator nagrał to jego wystąpienie. Szantaż, to przestępstwo.
    Biegły od odczytywania mowy po ruchach warg i wbrew pozorom wilk moze się
    zmienić w zająca.

  • 5. Data: 2010-10-30 18:30:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest. To szantaż. Gdybyś Ty też miał rejestrator (świadka), to gościu
    > też ma przejebane i to bardziej.

    A konkretnie dyspozycji ktorego art. kk znamiona to wypelna?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-10-30 18:59:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.10.2010 19:31, Robert Tomasik pisze:
    > Może jego rejestrator nagrał to jego wystąpienie. Szantaż, to
    > przestępstwo. Biegły od odczytywania mowy po ruchach warg i wbrew
    > pozorom wilk moze się zmienić w zająca.

    Myślisz, że on tak sobie udostępni nagranie przeciwko sobie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-10-30 20:38:35
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-30 20:30, SDD pisze:
    > Użytkownik "SQLwiel"<n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A konkretnie dyspozycji ktorego art. kk znamiona to wypelna?

    A co, Gugla wyłączyli, czy w szkole jeszcze nie uczyli trudnych słówek?

    Pierwsze trafienie -> Wikipedia, -> Art. 191 § 1. kto stosuje przemoc
    wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do
    określonego działania, zaniechania lub znoszenia,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-10-30 23:20:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > określonego działania, zaniechania lub znoszenia,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    A jaka jest definicja grozby bezprawnej?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-10-31 12:48:13
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A jaka jest definicja grozby bezprawnej?

    Powyższy art. jest przykładem groźby prawnej. Grozi się 3 latami więzienia,
    ale zgodnie z prawem. Bezprawna to taka, że ktoś ci grozi nie mając poparcia
    w prawie (w opisywanym przypadku prawio nie przewiduje 50 zł dla osoby
    rejestrujacej wykroczenie)...

    Przemek

  • 10. Data: 2010-10-31 13:12:03
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Przemek Lipski wrote:

> [...]
    > nie mając poparcia w prawie (w opisywanym przypadku prawio nie
    > przewiduje 50 zł dla osoby rejestrujacej wykroczenie)...

    AFAIR groźba zawiadomienia organów o przestępstwie nie jest groźbą
    bezprawną tylko w przypadku kiedy groźba ma na celu obronę dobra
    zagrożonego tymże przestępstwem.

    Czyli po ludzku:
    Można powiedzieć "jeśli nie przestanie pan tak jeździć/kraść moich
    jabłek/kopać mnie po kostkach, zawiadomię policję" i nie jest to żaden
    szantaż czy groźba bezprawna, ale już domaganie się np. jakiejś
    gratyfikacji w zamian za odstąpienie od zawiadomienia już takową groźbą
    bezprawną jest.

    --
    Pozdro
    Massai