  • 21. Data: 2015-02-03 18:21:58
    Temat: Re: Poczta Polska doręczenia
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > ---
    > Jak bądź

    No i "doręcznie zastępcze" służy właśnie przymuszeniu do tego, aby
    adresat miał interes w odebraniu pisma.
    Idea słuszna, istniejące rozwiązanie takie sobie.
    Ale Ty chcesz usunąć ideę, nie rozwiązanie.
    ---
    Co jest słusznego w niedoręczaniu ?

  • 22. Data: 2015-02-03 18:25:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Jak mnie ZMUSISZ do odbioru korespondencji?
    > ---

    No i tyle.
    Więc trzeba wywrzeć taki nacisk, żeby "zainteresowany" wolał
    odebrać niż nie odebrać, bo nieodebranie nie da mu nic.

    > Można tylko umożliwić jej odebranie niezależnie od [...]

    Ale NIE CHODZI o UMOŻLIWIENIE, lecz o PRZYMUSZENIE do poniesienia
    sankcji za nieodebranie.
    ---
    Sankcji ? Pojebało ? Niemożność doręczenia może co najwyżej nie mieć
    istotnego znaczenia dla możliwości rozpatrywania sprawy, ale przyjęcie
    domniemania doręczenia to IDIOTYZM pierwszej klasy.

    Po to, aby pozwany nie miał interesu w nieodbieraniu pozwów.
    ---
    A co to za interes ?

    > No i to rozwiązuje ePuap: dostajesz awizo i masz czas na odbiór.

    Ty chyba spodziewasz się, że wszyscy w Polsce mają komputery
    i internet.
    ---
    Na pewno więcej ma niż pilnuje listonosza.

  • 23. Data: 2015-02-03 19:43:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2015, re wrote:

> [...]
    > adresat miał interes w odebraniu pisma.
    > Idea słuszna, istniejące rozwiązanie takie sobie.
    > Ale Ty chcesz usunąć ideę, nie rozwiązanie.

    Czytać umiesz?
    Nie w niedoręczaniu, a spowodowaniu, aby adresat nie miał interesu
    w nieodbieraniu. Jest przymuszony - nieodebranie nic mu nie da,
    odebranie MOŻE coś dać, a nic nie traci.
    Oczywiście, zaznaczyłem że istniejące rozwiazanie NIE JEST
    rewelacyjne (m.in. z powodu możliwego niedoręczenia bez winy
    adresata), a mój głos przeciw dotyczy pomysłu usunięciu przymusu
    odbierania jako takiego.
    Jakaś forma "uznania winy adresata" (który nie chciał odebrać
    przesyłki) musi istnieć.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2015-02-03 19:51:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2015, re wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    >
    > Ale NIE CHODZI o UMOŻLIWIENIE, lecz o PRZYMUSZENIE do poniesienia
    > sankcji za nieodebranie.
    > ---
    > Sankcji ?

    Tak.
    W postaci możliwości utracenia czegoś (np. możliwości
    skorzystania z błedów formalnych)

    > Pojebało ?

    Ciebie? Nie wiem.

    > Niemożność doręczenia może co najwyżej nie mieć
    > istotnego znaczenia dla możliwości rozpatrywania sprawy,

    Ale tak nie jest i już.
    Przyjęto za pewnik, że sądzony MUSI MIEĆ możliwość udziału
    w sprawie. Jako element "definicji praworządności opartej
    na prawie rzymskim".
    Usunięcie tego elementu spowoduje na 100%, że któryś kolejny
    rząd spowoduje posłanie Ci powiadomienia "sprawa była tajna,
    więc oskarżony nie był wzywany, wyrok 2 lata więzienia".

    > ale przyjęcie
    > domniemania doręczenia to IDIOTYZM pierwszej klasy.

    Służy do wymuszania "uznania za doręczone".
    Problem leży w innym miejscu - na dzień dobry braku odpowiedzialności
    za naruszenie procedury doręczania.
    Po drugie braku gwarancji, że wykazanie naruszeń uchyla procedurę
    lub nawet wyrok.

    > Ty chyba spodziewasz się, że wszyscy w Polsce mają komputery
    > i internet.
    > ---
    > Na pewno więcej ma niż pilnuje listonosza.

    Teraz udowodnij że mam komputer :P
    Pamiętaj, że jako winny nie mam obowiązku świadczenia przeciwko sobie.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2015-02-03 22:56:07
    Od: <6...@...225607.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > Teraz udowodnij że mam komputer :P

    Sam udowodniłeś, wysyłając powyższe.

    > Pamiętaj, że jako winny nie mam obowiązku świadczenia przeciwko sobie.

    Ech ta prawnicza gra słów... Winny to juz IMHO po ptokach, trza było
    kombinować będąc podejrzanym/obwinionym

    --
    'Tom N'

  • 26. Data: 2015-02-04 14:07:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-02-03 o 22:56, 6...@...225607.invalid(Tom N) pisze:
    > Gotfryd Smolik news w

    > Sam udowodniłeś, wysyłając powyższe.

    Jak zobaczysz go w autobusie komunikacji miejskiej to też wywnioskujesz,
    że MA autobus?;)

  • 27. Data: 2015-02-04 22:24:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2015, 6...@...225607.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik

    > Sam udowodniłeś, wysyłając powyższe.

    W życiu.
    Ujawniłem że miewam dostęp do komputera, ale wcale nie wynika
    z tego że mam go ZAWSZE (ani że jest mój).

    > Ech ta prawnicza gra słów... Winny to juz IMHO po ptokach, trza było
    > kombinować będąc podejrzanym/obwinionym

    :>

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2015-02-04 22:27:37
    Temat: Re: Re: Poczta Polska doręczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2015, nadir wrote:

    > Jak zobaczysz go w autobusie komunikacji miejskiej to też wywnioskujesz,
    > że MA autobus?;)

    O, dzięki :)

    <OT> Dowcip mi się przypomniał.
    O synu szejka który studiował (za PRLu) w Polsce.
    I zaraportował ojcu, że trochę mu głupio, bo on przyjeżdża Ferrari,
    a wszyscy inni autobusami.
    (tekst depeszy od ojca jako mniemam jest powszechnie znany)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2015-02-05 01:41:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

> [...]
    > a wszyscy inni autobusami.
    > (tekst depeszy od ojca jako mniemam jest powszechnie znany)

    https://www.facebook.com/MisiekISamochody/posts/4486
    94921851808