  • 1. Data: 2015-01-25 13:05:55
    Temat: art. 23 Kodeksu Pracy - przejęcie pracowników
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Pracownik najpierw zawiera umowę o pracę na czas określony (2 lata) z pracodawcą A.
    Na 2 miesiące przed końcem umowy firma A zostaje przejęta przez firmę B w trybie art.
    23 Kodeksu Pracy. Po upływie terminu pierwszej umowy pracownik podpisuje kolejną
    umowę na 2 lata, tym razem już z pracodawcą B (między umowami zostaje zachowana
    ciągłość).

    Oto moje 2 pytania:

    1. Czy w tej sytuacji pracownik powinien otrzymać świadectwo pracy dokumentujące jego
    pracę w firmie A od razu po zakończeniu pierwszej umowy albo wręcz od razu po
    przejęciu?

    2. Jeśli odpowiedź na pytanie 1 brzmi "nie", to jak zostanie udokumentowane
    zatrudnienie tego pracownika po zakończeniu jego pracy w firmie B? Czy biorąc pod
    uwagę, że w całym omawianym okresie pracował w dwóch różnych firmach (przez rok i 10
    miesięcy w firmie A, a później w firmie B), otrzyma on dwa świadectwa pracy czy
    jedno?

  • 2. Data: 2015-01-31 12:52:38
    Temat: Re: art. 23 Kodeksu Pracy - przejęcie pracowników
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Nie wiem czy temat jest tak trudny, czy tak nieciekawy, ale może jednak ktoś mógłby
    odpowiedzieć?

  • 3. Data: 2015-02-01 00:19:15
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 stycznia 2015 13:05:56 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    miesięcy w firmie A, a później w firmie B), otrzyma on dwa świadectwa pracy czy

    1. Tak.

  • 4. Data: 2015-02-05 18:15:49
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 1 lutego 2015 00:19:17 UTC+1 użytkownik Marek Wisniewski napisał:
> [...]
    miesięcy w firmie A, a później w firmie B), otrzyma on dwa świadectwa pracy czy

    Przepraszam że najpierw pytam, a później kwestionuję otrzymaną odpowiedź, ale z
    informacji na tej stronie:

    http://kadry.infor.pl/kadry/indywidualne_prawo_pracy
    /odpowiedzialnosc_prawa_i_obowiazki/643432,2,Kto-wyd
    aje-swiadectwo-pracy-za-okresy-pracy-przypadajace-pr
    zed-przejeciem-pracownikow.html

    wynika coś przeciwnego. Oto stosowny cytat: "Jeżeli dochodzi do przejścia pracowników
    w trybie art. 23 Kodeksu Pracy, nie powoduje to rozwiązania stosunków pracy i
    obowiązku wydania świadectw pracy przejmowanym pracownikom.".

    Jak to więc w końcu jest? Jeśli informacje z tej strony są prawdziwe, to pozostaje
    otwarte moje pytanie nr 2: czy po ostatecznym rozstaniu z pracodawcą będą
    przysługiwać dwa świadectwa pracy, czy jedno?

  • 5. Data: 2015-02-05 18:51:29
    Od: kern <k...@w...pl>

    W dniu 05.02.2015 o 18:15, Piotrek pisze:
> [...]
    otwarte moje pytanie nr 2: czy po ostatecznym rozstaniu z pracodawcą będą
    przysługiwać dwa świadectwa pracy, czy jedno?

    Przeżyłem Twój temat. Zwalniając się z pracy dostałem
    jedno świadectwo za całą okres. Pisało tam że pracowałem
    od .... do.... w 1 zakładzie i od.... do..... w 2 drugim zakładzie.
    Przejście na podst. art. 23 par.1 KP.