  • 11. Data: 2017-06-04 09:23:01
    Temat: Re: Poczta Polska
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Jun 2017 13:50:35 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Nieprawidłowo opisanego awiza (bez podania godziny) nie można
    > u was reklamować ?

    Można i ze dwa razy to robiłem. Skutek żaden a musisz extra fatygować
    się na pocztę.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2017-06-04 12:41:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-06-17 o 01:00, z pisze:
    > Daj spokój. Do mnie notorycznie do skrzynki wkładają awiza chociaż jest
    > ktoś w mieszkaniu. Ja ma ruszyć du... i to w konkretnych godzinach żeby
    > odebrać przesyłkę.

    Kiedyś zaobserwowałem listonosza, jak wkładał mi coś do skrzynki -
    akurat przypadkowo w oknie stałem. Idę, a tam awizo. Normalnie nawet nie
    próbował do furtki zadzwonić. Poszedłem do Urzędu i najpierw rozmawiałem
    z kierownikiem, a później na jego prośbę odręcznie napisałem skargę, bo
    powiedział, że bez tego nie d rady wyjaśnić, o co poszło.

    Po dwóch-trzech miesiącach dostałem odpowiedź z wyjaśnieniem. Na poczcie
    są dwa rodzaje doręczyciele. Jedni pieszo czy rowerem to roznoszą i oni
    doręczają listy i malutkie paczuszki, bo mają ograniczenie ciężaru
    torby. Te większe paczki na obszar kilku rejonów wozi inny listonosz,
    który dysponuje samochodem, bo ich przeważnie jest mniej. On również
    podwozi tamtym listonoszom część listów, by nie musieli latać "w te i na
    zad" do Urzędu - zwłaszcza, gdy z rejonu mają daleko do urzędu pocztowego.

    W moim wypadku zadziałała zmowa tych dwóch listonoszy. Pierwszy po
    prostu roznosił awiza, by ten drugi nie musiał jeździć, ale po mojej
    interwencji od dobrych kilku lat nigdy nie ujawniłem takiego problemu. W
    wypadku Stokrotki krążący pozornie bez celu pocztowóz może właśnie
    dostarczać listonoszom dodatkowe listy.

  • 13. Data: 2017-06-04 12:45:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Można i ze dwa razy to robiłem. Skutek żaden a musisz extra fatygować
    > się na pocztę.

    Nie musisz. Możesz zeskanować awizo i wysłać skargę drogą elektroniczną.
    Możesz skargę zostawić na Urzędzie w chwili, gdy odbierasz przesyłkę.
    Tak, czy siak wpisanie tu czasu niewiele zmienia akurat. Mógł domofon
    nie zadziałać. Mogłeś akurat być w ubikacji. Mogło prądu nie być.
    Konieczna byłaby kamera. W opisywanym przeze mnie wypadku listonoszy
    "zgubiło" to, że awizo włożył listonosz, który w ogóle mojej paczki nie
    pobierał do doręczenia, bo to była jakaś paczka z ALLEGRO, o ile pamiętam.

  • 14. Data: 2017-06-04 12:46:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-06-17 o 21:19, Animka pisze:

    > Ten z osiedla nawet z samochodu już nie wyłazi tylko tak sobie jeździ.
    > Od wczoraj samochód parkuje przy ulicy niedaleko mojego domu.
    > Może na tej poczcie pracuje jego siostra albo mamusia, że taki pewny
    > siebie (że z roboty nie wyleci).

    Albo to jego prywatny samochód, a jedynie jest opisany logo poczty. :-)
    Tak przykładowo mają firmy kurierskie często.

  • 15. Data: 2017-06-04 13:09:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Można i ze dwa razy to robiłem. Skutek żaden a musisz extra fatygować
    > się na pocztę.

    A przy odbierze awizowanej przesyłki nie możesz reklamować ?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-06-04 13:18:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > interwencji od dobrych kilku lat nigdy nie ujawniłem takiego problemu. W
    > wypadku Stokrotki krążący pozornie bez celu pocztowóz może właśnie

    Wedle pocztowego regulaminu i przyjętych zasad ten od paczek ma tylko
    paczki, ma je rozwieźć a niedostarczone zostawić na właściwej
    dla danego adresu poczcie. Listonoszy z lokalnej poczty nie widuje
    i nie potrzebuje widywać. Listy dostarcza jeszcze inny pojazd
    i też zgodnie z regulaminem ma je dostarczyć na pocztę a nie
    do listonosza na ulicy. Zresztą dopiero ta poczta je sortuje na
    poszczególne rejony listonoszy więc dawanie jednemu listonoszowi
    wszystkich listów które będzie roznosiło kilku listonoszy i tak
    nie ma uzasadnienia. Są miejsca w kraju gdzie obowiązują inne
    regulaminy i zasady ?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2017-06-04 13:52:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-06-17 o 13:18, RadoslawF pisze:

> [...]
    > wszystkich listów które będzie roznosiło kilku listonoszy i tak
    > nie ma uzasadnienia. Są miejsca w kraju gdzie obowiązują inne

    Tylko, że u nas jest mała miejscowość. Wszyscy listonosze wychodzą z
    jednego miejsca, choć mamy wiele Urzędów Pocztowych. Natomiast nie
    pisałem, że wszystkie listy dają jednemu i ten je segreguje tylko, ze
    już posegregowane podwozi listonoszom z dalszych rejonów. Pewnie w jakoś
    w osobnych workach - nie wiem, ale tak sobie to wyobrażam. Pewnie już
    posegregowane. Nie wiem, jak się to ma do regulaminów, ale takie są moje
    ustalenia co do praktycznego aspektu funkcjonowania tego. Nie
    wykluczone, że jest to niezgodne z jakimiś regulaminami.

  • 18. Data: 2017-06-04 13:55:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > wypadku Stokrotki krążący pozornie bez celu pocztowóz może właśnie
    > dostarczać listonoszom dodatkowe listy.

    Animki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 19. Data: 2017-06-04 14:22:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-06-17 o 13:55, Budzik pisze:

    > Animki...

    Fakt - animki.

  • 20. Data: 2017-06-04 16:18:37
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-06-03 o 13:50, RadoslawF pisze:

    > Nieprawidłowo opisanego awiza (bez podania godziny) nie można
    > u was reklamować ?

    O czym wy mówicie? Na druku awiza w ogóle nie ma rubryczki na wpisanie
    godziny doręczenia.

    MJ