    Subject: Re: Poczta Polska
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 4 Jun 2017 12:41:54 +0200

    W dniu 04-06-17 o 01:00, z pisze:
    > Daj spokój. Do mnie notorycznie do skrzynki wkładają awiza chociaż jest
    > ktoś w mieszkaniu. Ja ma ruszyć du... i to w konkretnych godzinach żeby
    > odebrać przesyłkę.

    Kiedyś zaobserwowałem listonosza, jak wkładał mi coś do skrzynki -
    akurat przypadkowo w oknie stałem. Idę, a tam awizo. Normalnie nawet nie
    próbował do furtki zadzwonić. Poszedłem do Urzędu i najpierw rozmawiałem
    z kierownikiem, a później na jego prośbę odręcznie napisałem skargę, bo
    powiedział, że bez tego nie d rady wyjaśnić, o co poszło.

    Po dwóch-trzech miesiącach dostałem odpowiedź z wyjaśnieniem. Na poczcie
    są dwa rodzaje doręczyciele. Jedni pieszo czy rowerem to roznoszą i oni
    doręczają listy i malutkie paczuszki, bo mają ograniczenie ciężaru
    torby. Te większe paczki na obszar kilku rejonów wozi inny listonosz,
    który dysponuje samochodem, bo ich przeważnie jest mniej. On również
    podwozi tamtym listonoszom część listów, by nie musieli latać "w te i na
    zad" do Urzędu - zwłaszcza, gdy z rejonu mają daleko do urzędu pocztowego.

    W moim wypadku zadziałała zmowa tych dwóch listonoszy. Pierwszy po
    prostu roznosił awiza, by ten drugi nie musiał jeździć, ale po mojej
    interwencji od dobrych kilku lat nigdy nie ujawniłem takiego problemu. W
    wypadku Stokrotki krążący pozornie bez celu pocztowóz może właśnie
    dostarczać listonoszom dodatkowe listy.