  • 1. Data: 2007-08-01 14:28:45
    Temat: Pobyt stały i czasowy.
    Od: Andrzej <n...@i...cy>

    Witajcie.
    Mam krótkie pytanie: czy gdzieś znajdę definicję pobytu czasowego i pobytu
    stałego? Czy istnieje jakaś regulacja dokładnie to precyzująca?
    Pozdrawiam.
    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 2. Data: 2007-08-01 14:29:21
    Temat: Re: Pobyt stały i czasowy.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.08.2007 Andrzej <n...@i...cy> napisał/a:
    > Witajcie.
    > Mam krótkie pytanie: czy gdzieś znajdę definicję pobytu czasowego i pobytu
    > stałego? Czy istnieje jakaś regulacja dokładnie to precyzująca?

    Ustawa o ewidencji ludności.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-08-02 13:06:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 14:29:21 +0000, Samotnik napisał(a):

    > Ustawa o ewidencji ludności.

    Chyba że chodzi o pobyt cudzoziemca, wtedy ustawa o cudzoziemcach.

    p. m.

  • 4. Data: 2007-08-02 16:45:15
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r.

    o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    Rozdział 3

    Zameldowanie

    Art. 10.

    1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem
    dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub
    czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.

  • 5. Data: 2007-08-02 17:01:43
    Od: "e...@p...wp" <n...@o...pl>

    > 1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem
    > dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub
    > czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.

    Obowiązku takiego juz dawno nie ma.

    KO

  • 6. Data: 2007-08-02 20:45:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "e...@p...wp" <n...@o...pl> wrote in message

    > Obowiązku takiego juz dawno nie ma.

    serio?
    a jak to wydedukowales, bo ja o zmianie ustawy o ewidencji ludnosci nie
    slyszalem.
    obowiazek jest i jak narazie nikt nie zamierza tego zmieniac

  • 7. Data: 2007-08-03 15:44:00
    Od: "WYTNIJ S...@P...WP" <n...@o...pl>

    > serio?
    > a jak to wydedukowales, bo ja o zmianie ustawy o ewidencji ludnosci nie
    > slyszalem.
    > obowiazek jest i jak narazie nikt nie zamierza tego zmieniac

    Otóż... dwa lata temu sprzedałem mieszkanie i naturalnie musiałem się
    wymeldować.Wtedy w urzędzie miasta w wydz. ew.ludności urzędniczka oznajmiła
    że należy jakis nowy adres ale obowiązku meldunku już nie ma.Z przyczyn
    niezależnych nie mogłem podać żadnego adresu który można by wpisac,zatem
    dow.osobistym (nowym) miałem wpis "bez zameldowania i stałego pobytu".Podczas
    wymiany paszportu trzeba było tylko czakać dłużej,dokładnie 52 dni.
    Trwało to 19 miesięcy.Pracowałem i pracuję,założyłem konto,otrzymałem karte
    kredytową....nigdy z tego powodu nie miałem problemów,nawet podczas rutynowej
    kontroli drogowej.Hee,nawet sprzęt AGD do nowego lokum kupiłem na raty.Po
    prostu podawałem -słownie-adres pod którym przebywam.Równiez w banku,jak i
    zakładzie pracy potwierdzono ze takiego obowiązku nie ma.
    Drugi przykład mojego kolegi.Od 2004 roku nie posiada żadnego adresu
    zameldowania ,pobytu stałego itd.Ma konto,kredyt ,pracuje na wysokim
    stanowisku,wymienił paszport,przekracza granice i żyje normalnie.
    Jak przeskrobiesz to i tak cie znajda :)

  • 8. Data: 2007-08-03 18:57:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 17:44:00 +0200, WYTNIJ S...@P...WP napisał(a):

    > [...] urzędniczka[...] oznajmiła że [...] obowiązku meldunku już nie
    > ma.[...]Równiez w banku,jak i zakładzie pracy potwierdzono ze takiego
    > obowiązku nie ma[...]

    No ślicznie, to teraz urzędniczki, banki i zakłady pracy kolegów stanowią
    prawo. Tak trzymać :)

    p. m.

  • 9. Data: 2007-08-03 19:13:36
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 03 Aug
    2007 17:44:00 +0200, WYTNIJ S...@P...WP zeznał(a):

    > ale obowiązku meldunku już nie ma.
    > Równiez w banku,jak i
    > zakładzie pracy potwierdzono ze takiego obowiązku nie ma.

    źle zrozumiałeś
    obowiązek meldunkowy istnieje.

    Urzędniczka mówiła, że przy wymeldowaniu nie musisz podawać nowego adresu
    zameldowania.

    A dwa kolejne przypadki dotyczyły tego, że nie musisz mieć stałego
    zameldowania, żeby skorzystać z usług banku / znaleźć pracę.

  • 10. Data: 2007-08-03 20:24:44

    > obowiązek meldunkowy istnieje.
    Jeżeli tak, to dlaczego ani w stoasunku do mnie ,ani tym bardziej do kolegi
    nie wyciaga sie konsekwencji prawnych?
    Dlaczego także nie karze sie tych u których ów niezameldowany przez wiele lat
    mieszka?
    Dlaczego wydaje sie dowody,paszporty itd osobom bez stałego zameldowania,bądz
    pobytu?

    pozdro