  • 1. Data: 2007-09-13 00:08:30
    Temat: PoRD "niedostosowanie prędkości do warunków..."
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Cichociemni i wideorejestrator...
    Jechali sobie dość długo za mną, tereny przeróżne (od zabudowanego do
    fragmentów autostrady), pogoda paskudna. Zatrzymany zostałem, "panie, co
    tak szybko jedziemy, będzie mandacik 200zł" - ciekawy byłem za co jak
    jadę zgodnie z przepisami tylko że spieszy mi się okrutnie -
    "niedostosowanie prędkości do warunków drogowych" bo pogoda paskudna,
    pada, ciemno, a ja grzeje na drodze szybkiego ruchu 90km/h i jeszcze
    miejscami na przerywanej ośmielam się wyprzedać (bez przekroczenia
    dozwolonej prędkości!, pare razy wyskoczyło na rejestratorze
    91-92km/h)... Udało mi się tylko dowiedzieć że mandat ma być z "art. 60"
    (pewnie PoRD)
    Mandatu nie przyjąłem, panowie poburczeli o sądzie grodzkim w "zadupiu
    dolnym" - dyskutować się nie chciało i powiedziałem że jak chcą to niech
    piszą, najwyżej przyjadę.
    Jak myślicie - straszyli czy napiszą, jak napiszą - mam szanse przegrać,
    jak przegram to o ile mogę przegrać. Na nagraniu widać jak parę razy
    wyprzedzam w miejscu _dozwolonym_ (ale nie jak wariat, z naprzeciwka
    pusto), oraz jadę sobie drogą, z prędkością dozwoloną...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2007-09-13 02:53:25
    Temat: Re: PoRD "niedostosowanie prędkości do warunków..."
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK wrote:

> [...]
    > wyprzedzam w miejscu _dozwolonym_ (ale nie jak wariat, z naprzeciwka
    > pusto), oraz jadę sobie drogą, z prędkością dozwoloną...

    Dyskusyjne. Szanse przegrać zawsze masz, ale IMHO nie będzie żadnej
    sprawy, bo policjanci nie będą mieli z tego żadnego zysku, a fatygę
    znaczącą.

    IMHO zwyczajnie chcieli łapówkę wydoić.

  • 3. Data: 2007-09-13 06:35:07
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > jadę zgodnie z przepisami tylko że spieszy mi się okrutnie -
    > "niedostosowanie prędkości do warunków drogowych" bo pogoda paskudna,

    Nie mozna mowic o niedostosowaniu, bo sie nic nie stalo, ergo: predkosc
    jak widac byla jaknajbardziej dostosowana.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2007-09-13 08:49:30
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyprzedzam w miejscu _dozwolonym_ (ale nie jak wariat, z naprzeciwka
    > pusto), oraz jadę sobie drogą, z prędkością dozwoloną...

    Z tego co napisałeś to Art.60 nie został naruszony, chyba, że miałeś
    pasażera i robiłeś coś co jemu zagrażało. Jeśli już to Art.19 o prędkości w
    stosunku do warunków, ale jeśli nie było przesłanek, że nie panujesz nad
    pojazdem to moim zdaniem jest to szykanowanie kierowców lub liczenie na
    łapówę. Jest jednak druga strona medalu. Przekroczyłeś prędkość, ale nie
    jest to niedostosowanie do warunków tylko do przepisów. Trzeba było jechać
    89.

    neelix

  • 5. Data: 2007-09-13 08:51:03
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    neelix pisze:
    > Jest jednak druga strona medalu. Przekroczyłeś prędkość, ale nie
    > jest to niedostosowanie do warunków tylko do przepisów. Trzeba było jechać
    > 89.

    Niby tak, ale SG na pewno za 2 km/h nie wlepi 200zł bo to idiotyzm.
    Dlatego IMO warto się było nie zgadzać bo niebieskim się nie będzie
    raczej chciało szarpać, a nawet gdyby, to nie będzie jakichś
    szczególnych problemów poza kłopotem z dojechaniem na rozprawę.

    chester

  • 6. Data: 2007-09-13 08:53:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    neelix pisze:
    > Przekroczyłeś prędkość, ale nie
    > jest to niedostosowanie do warunków tylko do przepisów. Trzeba było jechać
    > 89.
    Ja twierdzę że nie przekroczyłem. Mój licznik twierdził że nie
    przekraczałem. A że mój licznik posiada jakiś błąd pomiaru, ich radar
    też, to mogą być przekłamania. Domyślałem się że jadą za mną a te 1-2km
    to może być błąd pomiaru prędkości lub zakłócenie, zwłaszcza jak pomiar
    często/szybko się zmienia. Jeśli kiedykolwiek oglądałeś takie video to
    wiesz że pomiar jest co 1-2s i kolejne bywają całkiem rozbieżne od
    sredniej, z czysto metrologicznego punktu widzenia odchyłki należałoby
    uśrednić a nie brać maksimum lub minimum. Jak wyskakuje po kolei np 89,0
    85,3 88,5 90,8 89,2 ...
    Po za tym - był ulewny deszcz, teoretycznie nie powinna woda mieć wpływu
    znaczącego na to pasmo (radar w okolicy 37GHz chyba?) i na efekt
    doplerowski, ale skąd ja biedny mam to wiedzieć czy oni mogą prawidłowo
    zmierzyć moją prędkość w takich warunkach ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2007-09-13 09:09:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > też, to mogą być przekłamania. Domyślałem się że jadą za mną a te 1-2km
    > to może być błąd pomiaru prędkości lub zakłócenie, zwłaszcza jak pomiar

    Pomiar nie odbywał się za pomocą licznika samochodu tylko urządzenia do tego
    przeznaczonego. Oczywiście jest kwestia dokładności pomiaru, ale na dziś
    prędkość przekroczyłeś.

    > znaczącego na to pasmo (radar w okolicy 37GHz chyba?) i na efekt
    > doplerowski, ale skąd ja biedny mam to wiedzieć czy oni mogą prawidłowo
    > zmierzyć moją prędkość w takich warunkach ;)

    Dlatego powinieneś jechać nie więcej niż 80-85kph. No chyba, że wiesz, że
    licznik zawyża. :-)

    neelix

  • 8. Data: 2007-09-13 09:11:47
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > raczej chciało szarpać, a nawet gdyby, to nie będzie jakichś
    > szczególnych problemów poza kłopotem z dojechaniem na rozprawę.

    Jak ktoś lubi ryzyko i ewentualne łażenie po sądach...

    neelix

  • 9. Data: 2007-09-13 09:12:34
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    | Z tego co napisałeś to Art.60 nie został naruszony, chyba, że miałeś
    | pasażera i robiłeś coś co jemu zagrażało.

    Akurat art 60 pkt 1 dotyczy "osoby znajdującej się w pojeździe lub poza
    nim;" wiec obecność pasażera w pojeździe IMHO nie jest wymagana , ta osobą
    jest sam kierowca. Poza tym na drodze publicznej są inni jej uzytkownicy ,
    wątkotwórcva pisze o kilkukrotnym wyprzedzaniu - masz tu osoby znajdujące
    sie poza pojazdem.

  • 10. Data: 2007-09-13 10:12:41
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 13-09-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'BartekK' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

    > A że mój licznik posiada jakiś błąd pomiaru, ich radar
    > też, to mogą być przekłamania.

    Tylko, że radar musi posiadać legalizację, co czyni go bardzie wiarygodnym
    urządzeniem niż Twój szybkościomierz w samochodzie.

    Ale zerknij sobie tu http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0129.htm

    § 22. Błędy graniczne dopuszczalne przy zatwierdzeniu typu oraz legalizacji
    wynoszą:
    1) ? 1 % wartości mierzonej, lecz nie mniej niż ? 1 km/h podczas
    sprawdzania w warunkach laboratoryjnych;
    2) ? 3 % wartości mierzonej, lecz nie mniej niż ? 3 km/h podczas
    sprawdzania w warunkach użytkowania.

    Przy prędkości 90 km/h w sądzie (ewentualnie, w co raczej wątpię)
    niedokładność pomiaru będzie Twoim atutem - Twoje przekroczenie prędkości
    są rzędu 2% czyli mniejsze niż błąd pomiaru - nikt Cię na tej podstawie za
    pirata drogowego nie uzna.

    --
    TomaSz.