  • 1. Data: 2007-09-12 20:35:02
    Temat: wyludzil, zlapali go, oddal pieniadze i co dalej?
    Od: Michał Trych <m...@U...TO.trych.pl>

    witam,
    mialem przypadek oszustwa - wyludzenia, sprawa w prokuraturze,
    zawieszona, bo czlowiek zagranica i ma kilka innych spraw - jest
    poszukiwany, po kilku miesiacach odwieszona, bo go zlapali, dwa tygodnie
    po tym jak dostalem pismo ze go zatrzymali, dostaje przelew do domu od
    tego czlowieka. pytanie - czy policja go wypuscila, ze dostalem od niego
    przelew, czy moze byc taka sytuacja ze oddal pieniadze to mu to
    odpuszcza? chlopak ma 24lata.
    tak sobie mysialem, ze pieniadze oddal, ale moze zeby mu zycie
    uprzykrzyc, to niech jeszcze odda odsetki? to sa groszowe sprawy,
    bardziej bym chcial mu zycie uprzykrzyc, zeby sie pofatygowal na poczte
    wplacil te pare zl, zaplacil za przekaz itp...
    bede wdzieczny za jakies wiesci w temacie,
    pozdrawiam
    michal trych

  • 2. Data: 2007-09-12 21:23:38
    Temat: Re: wyludzil, zlapali go, oddal pieniadze i co dalej?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Michał Trych pisze:

    > przelew, czy moze byc taka sytuacja ze oddal pieniadze to mu to
    > odpuszcza? chlopak ma 24lata.

    To, że oddał, nie zmienia faktu, że przestępstwo popełnił (choć
    jak rozumiem - nie stwierdzono tego jeszcze wyrokiem).

    Liczy na niższy wymiar kary.
    Ale z drugiej strony, skoro oddał, to być może (z naciskiem na
    być może) nie wyłudził, a *nie miał jak*/*nie mógł*/*nie miał z
    czego* oddać ... i to może już się różnie przed sądem potoczyć.

    > tak sobie mysialem, ze pieniadze oddal, ale moze zeby mu zycie
    > uprzykrzyc,

    Poniosłeś jakąś tam szkodę/krzywdę. Jak zrozumiałem - została
    naprawiona ... co Ci po tym ?

    > to niech jeszcze odda odsetki? to sa groszowe sprawy,

    Pozwij go cywilnie, w czym masz problem ?

    --
    Rafał "SP" Gil
    Odtwarzacz sam. CD/MP3 od 1 PLN ; CALGARY MP35+KIESZEŃ GRATIS

  • 3. Data: 2007-09-13 05:31:57
    Od: Michał Trych <m...@U...TO.trych.pl>

    > Poniosłeś jakąś tam szkodę/krzywdę. Jak zrozumiałem - została naprawiona
    > ... co Ci po tym ?

    W zasadzie nic poza tym, tyle ze wlasnie mam wrazenie, ze skoro tak
    szybko oddal po tym jak go zlapali, to mu to odpuszcza... faktycznie
    moze to robienie sobie niepotrzebnnego klopotu z marnym skutkiem...
    jesli tak bedzie, to po co pracowac, mozna krasc- moze to lepsze
    rozwiazanie niz uczciwa praca...

    co do pozwania cywilnego, to za duzo zachodu, sprawa tyczy sie przekretu
    na alegro - kiedys o tym pisalem, wyslal lewego maila z numerem konta,
    na ktore wplacilem pieniadze za aukcje i duzo i malo.
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2007-09-13 08:02:10
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Michał Trych pisze:

    > jesli tak bedzie, to po co pracowac, mozna krasc- moze to lepsze
    > rozwiazanie niz uczciwa praca...

    Myślisz, że jak go złapali, to znów ukradł żeby Ci oddać ?