  • 1. Data: 2002-04-25 10:37:43
    Temat: Plus GSM i "opłata za wezwanie do zapłaty"
    Od: Tomasz <p...@t...na.news.pl>

    Czy firma ma prawo dodawać na fakturze pozycję w stylu:
    - opłata za obsługę długu
    - opłata za proces wystawienia wezwania do zapłaty itp

    I doliczać go do kwoty faktury? Czy coś reguluje wysokość takich opłat?
    Czy można np. napisać fakturę na której będzie:
    - opłata za (coś tam) 10 zł
    - koszty obsługi przeterminowanej płatności 1000zł? (gdy np. faktura będzie
    zapłacona dzień po terminie)?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-04-25 10:47:48
    Temat: Re: Plus GSM i "opłata za wezwanie do zapłaty"
    Od: Tomasz <p...@t...na.news.pl>

    Tomasz <p...@t...na.news.pl> wrote in

> [...]
    > - opłata za (coś tam) 10 zł
    > - koszty obsługi przeterminowanej płatności 1000zł? (gdy np. faktura
    Oczywiście poprzednia faktura

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 3. Data: 2002-04-25 15:36:39
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Czy firma ma prawo dodawać na fakturze pozycję w stylu:
    > - opłata za obsługę długu
    > - opłata za proces wystawienia wezwania do zapłaty itp

    To POLKOMTEL robi takie numery ???
    Z tego co wiem, to pobierają 4,10 netto za "monitorowanie stanu należności" i
    jest to zgodne z ich regulaminem.

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2002-04-25 17:21:43
    Od: Tomasz <p...@t...na.news.pl>

    <l...@p...onet.pl> wrote in

    > To POLKOMTEL robi takie numery ???
    > Z tego co wiem, to pobierają 4,10 netto za "monitorowanie stanu
    > należności" i jest to zgodne z ich regulaminem.

    Obojętne jak to nazwać - w kazdym razie jest to znacznie skuteczniejsze niż
    jakieś noty odsetkowe czy coś innego. Zastanawiam się czy tego nie można
    wykorzystać. Bo w sumie po co się użerać z płaceniem po terminie...

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 5. Data: 2002-04-25 18:00:14
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Obojętne jak to nazwać - w kazdym razie jest to znacznie skuteczniejsze niż
    > jakieś noty odsetkowe czy coś innego. Zastanawiam się czy tego nie można
    > wykorzystać. Bo w sumie po co się użerać z płaceniem po terminie...

    Chcesz wykorzystac _to_ w stosunku do swoich klientow?

  • 6. Data: 2002-04-25 18:30:04
    Od: Tomasz <p...@t...na.news.pl>

    <l...@p...onet.pl> wrote in

    > Chcesz wykorzystac _to_ w stosunku do swoich klientow?

    Mnie to uderzyło, że nikt nie protestuje, wszyscy się zgadzają itp. W sumie
    - żeby 4 zł odsetek było, to jakie musi być zadłużenie? Np. spóźniasz się 1
    dzień - na kolejnej masz 4 zł :) Cudowne

    Wiesz - dotychczas mi się wydaje, własnych klientów należy głaskać, a nie
    walić kijem po głowie. Ale może - z drugiej stroney - nie płacą w
    terminie....

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 7. Data: 2002-04-25 19:03:14
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Mnie to uderzyło, że nikt nie protestuje, wszyscy się zgadzają itp. W sumie
    > - żeby 4 zł odsetek było, to jakie musi być zadłużenie? Np. spóźniasz się 1
    > dzień - na kolejnej masz 4 zł :) Cudowne

    Nikt nie protestuje, bo wszyscy abonenci sie na to zgodzili (regulamin)

    > Wiesz - dotychczas mi się wydaje, własnych klientów należy głaskać, a nie
    > walić kijem po głowie. Ale może - z drugiej stroney - nie płacą w
    > terminie....

    Zgadzam się z Tobą, ale "duży może więcej" :-(

    Pzdr

  • 8. Data: 2002-04-26 11:27:35
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On 25 Apr 2002 21:03:14 +0200, <p...@p...onet.pl> wrote:

    >Nikt nie protestuje, bo wszyscy abonenci sie na to zgodzili (regulamin)

    To jest bezprawie :-((
    Zadnej zgody na taką "usługę" nie wrażałem.
    Regulamin na nic takiego nie pozwala.
    (dlaczego tylko 4 zł a nie np 400 ?).
    Wprost przeciwnie zmiana w regulaminie upoważnia
    mnie do zerwania umowy bez konsekwencji wynikających
    z regulaminu promocji.
    (to że nie chcę tego robić to inna bajka).

    Jak ktoś zapłacił jeden dzień po terminie,
    to raczej winny jest system bankowy
    i nie potrzebne jest do tego "monitorowanie" przez +)

    Np. W Lukasie (przed 'wprowadzeniem" monitorowania)
    zauważyłem że przelew zlecony na dzień płatności
    był ksiegowany w +) dzień póżniej.
    Teraz przelewam dzień wcześniej.

    Dla mnie jest to próba nakłonienia ludzi do PZ.

    A narzekania i pseudoargumentacja
    była na grupie dot. gsm

    BAH

  • 9. Data: 2002-04-27 17:07:34
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > Jak ktoś zapłacił jeden dzień po terminie,
    > to raczej winny jest system bankowy
    > i nie potrzebne jest do tego "monitorowanie"  przez +)

    Polkomtel nie uruchamia tej 'uslugi' przy parodniowych opoznieniach.
    BTW nareszcie wplaty w salonie firmowym sa ksiegowane na koncie abonenckim
    w dniu wplaty a nie d+2 jak to bylo do tej pory (w moim przypadku)

    > Dla mnie jest to próba nakłonienia ludzi do PZ.

    TO juz realne wytlumaczenie :-)