  • 1. Data: 2004-01-18 22:25:35
    Temat: Plakietka GOŚĆ i zostawianie dowodu osobistego.
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Czy ochrona ( ochroniarz ) budynku użyteczności publicznej może zatrzymać
    dowód osobisty czy np. paszport w zamian za plakietkę "GOŚĆ" na czas pobytu
    klienta w obiekcie ?

    Czy ochrona budynku użyteczności publicznej może legitymować osoby w
    granicach chronionego budynku czy strefy ? Podobno może wg ustawy o ochronie
    osób i mienia.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

  • 2. Data: 2004-02-23 14:18:04
    Od: "Fortune Teller" <f...@p...onet.pl>

> [...]

    > Czy ochrona budynku użyteczności publicznej może legitymować osoby w
    > granicach chronionego budynku czy strefy ? Podobno może wg ustawy o ochronie

    Witaj!
    Z tego co mi wiadomo, to ochroniarz może Cię wylegitymować i to tyle. NIE MA
    PRAWA do zabrania Ci dowodu osobistego. Dowód osobisty to Twoja własność. W
    momencie, gdy tylko weźmie go do łap, możesz go oskarżyć o kradzież (słynny motyw
    przy spisywaniu przez kanarów). Okazać znaczy okazać - a nie DAĆ!

    Pozdrowionka
    Fortune Teller