  • 1. Data: 2003-05-20 15:09:17
    Temat: Pijani uczniowie na wycieczce szkolnej
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    Znajoma opisuje taką sytuację:

    Wycieczka młodzieży 17-letniej. Młoda wychowawczyni, kilka miesięcy pracy.
    Pierwszy wieczór młódź spędziła "nadużywając", próby opanowania sytuacji nie
    pomogły (zamknięte od wewnątrz pokoje itd.). Ponieważ pokoje z balkonami,
    daszki, tarasy itp., wychowawczyni całą noc pilnowała, by "wycieczkowicze"
    nie zrobili sobie krzywdy. Rano kazała się spakować i wrócili do szkoły -
    (wycieczka miała być trzydniowa). Wezwani do szkoły rodzice stwierdzili
    jednym głosem: nie miała prawa przerwać wycieczki. Nie ma dowodów, że
    młodzież piła alkohol. Brak zeznań świadków, wizyty policji, badania krwi czy
    choćby zdjęć. Obraża rodziców i młodzież. Nie miała prawa "walić w drzwi" i
    żądać wpuszczenia do pokoju o 2. w nocy (dzieci nie mogły się wyspać).
    Młodzież kiedyś musi się wyszaleć. Rodzice byli bardzo wytrwali, doszło do
    zmiany wychowawcy. Prawnicy na spotkaniach w szkołach później tłumaczyli:
    policja wzywana przez nauczyciela przyjedzie tylko w przypadku zagrożenia,
    nigdy - by potwierdzić fakt wypicia alkoholu. Nie wolno przeprowadzać żadnych
    badań krwi, testów narkotykowych itd. Nauczyciel, który wejdzie w nocy do
    pokoju, może zostać oskarżony o molestowanie. Nie wolno zrewidować plecaków.
    Pytam więc, co wolno? Jeśli odpowiadam za zdrowie i życie uczniów, a nie
    zechcą się któregoś dnia zachować rozsądnie, co mogę? To pewnie nadmiar
    starczej wyobraźni, ale boję się, że kiedyś mi się może zdarzyć taka noc, jak
    tej dziewczynie... I mogą mi się zdarzyć tacy rodzice...

    Czy dorosły ustawą zobowiązany do opieki nad dzieckiem mógłby być oskarżony o
    niedopełnienie obowiązków, gdyby w podobnej sytuacji nie sprawdził plecaków
    na okoliczność alkoholu?

    Jak w ogóle skomentujecie całe zdarzenie?

  • 2. Data: 2003-05-20 15:46:48
    Temat: Re: Pijani uczniowie na wycieczce szkolnej
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    [...]

    >Jak w ogóle skomentujecie całe zdarzenie?

    Szczeka mi spadala w trakcie czytania a i wlos mi sie na glowie
    zjerzyl - toz ta historia to nastepny kretynizm naszej rzeczywistosci
    o ile (bo nastepnie ogarnely mnie watpliwosci) cala ta sytuacja jest
    prawdziwa, poniewaz:
    - jedna opiekunka do takiej duzej grupy?
    - obsluga tego hotelu/motelu nie moze poswiadczyc co sie dzialo?

    januszek

  • 3. Data: 2003-05-20 18:12:53
    Od: "Hermi" <h...@s...net>

    Użytkownik "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytam więc, co wolno? Jeśli odpowiadam za zdrowie i życie uczniów, a nie
    > zechcą się któregoś dnia zachować rozsądnie, co mogę?

    Wolno nie organizować wycieczek.. i już.. problem z głowy..

    Hermi

  • 4. Data: 2003-05-20 18:21:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co wiem, to obowiązek zorganizowania wycieczki jest w programie. Nie
    można nieorganizować.

  • 5. Data: 2003-05-20 19:57:35
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    A tak prawnie jak samą tę sytuację skomentujecie?
    Mieli ci prawnicy rację, hm?

  • 6. Data: 2003-05-21 13:15:29
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl> napisał
    żadnych
    > Pytam więc, co wolno? Jeśli odpowiadam za zdrowie i życie uczniów, a nie
    > zechcą się któregoś dnia zachować rozsądnie, co mogę? [...]
    > Jak w ogóle skomentujecie całe zdarzenie?

    A co na to regulamin szkoły? Czy przewiduje on taką sytuację, czy też należy
    odpowiednio stosować postanowienia ogólne (mówiące o godnym zachowaniu się
    lub tym podobne)? ja bym w każdym razie właśnie tam szukał rady.