  • 1. Data: 2003-05-20 14:06:48
    Temat: Re: Mandat za jazde bez waznego biletu
    Od: M...@o...pl (KaMil)

    "MariuszR" <m...@n...post.pl> napisał:

    >Przeceniasz mnie, poprostu część osób urodziła się w dość łatwych do
    >zapamiętania datach, np sylwester, boże naordzenie, dzień matki itp itd....
    Ee, to moga byc 2-3 osoby,a nie 20, do tego dla kazdej z nich musisz
    pamiatac rok (a tu juz trudniej). W twej sprawie to musialby byc ktos,
    kto dokladnie zna twoja date urodzenia, imiona rodzicow, a na dodatek
    byc plci meskiej i jeszcze w podobnym wieku ;-)
    No, ale bronic sie zawsze mozesz.

    >jeśli ktoś wie jakie to rozporządzenie to proszę o jakieś namiary.
    Znalazlem: rozp. z 16.06.1998 r. w sprawie zakresu i sposobu
    wykonywania przez straznikow gminnych niektorych czynnosci (Dz. U. Nr
    84, poz. 536)
    § 4. 1. Tożsamość osoby legitymowanej ustala się na podstawie:
    1) dowodu osobistego,
    2) tymczasowego dowodu osobistego,
    3) tymczasowego zaświadczenia tożsamości,
    4) dokumentu stwierdzającego tożsamość cudzoziemca,
    5) paszportu.
    2. Tożsamość osoby legitymowanej można ustalić również na podstawie:
    1) innych nie budzących wątpliwości dokumentów,
    zaopatrzonych w fotografię i adres osoby legitymowanej,
    2) oświadczeń osób, których tożsamość ustalono na podstawie
    dokumentów, o których mowa w ust. 1.

    Jeśli chodzi o Policję, to zasady są takie same, z tym, ze dodatkowo
    moga w pkt. 2): "a takze telefonicznego lub osobistego porozumienia
    sie z osobami wskazanymi przez legitymowanego".
    Czyli sprawdzenie w spisie nie było ustaleniem tozsamosci.

  • 2. Data: 2003-05-20 14:32:24
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    Użytkownik "KaMil" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Znalazlem: rozp. z 16.06.1998 r. w sprawie zakresu i sposobu
    > wykonywania przez straznikow gminnych niektorych czynnosci (Dz. U. Nr
    > 84, poz. 536)

    Dzieki ci za to:) Czekam jeszcze na odpowiedź z MSWiA, wysłałem e-mail z
    podobnym pytaniem a następnie zadzwoniłem, byłem mile zaskoczony że od razu
    skojarzyli mnie z wiadomością wysłaną rano, dziś albo jutro mam dostać
    odpowiedź.

    Mariusz Rzepkowski

  • 3. Data: 2003-05-23 08:23:49
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    MariuszR wrote:

> [...]
    > e-mail z podobnym pytaniem a następnie zadzwoniłem, byłem mile
    > zaskoczony że od razu skojarzyli mnie z wiadomością wysłaną rano,

    Ostatnio, gdy ustalalismy dane gapowicza z pomoca Strazy Miejskiej w
    Katowicach funkcjonariusz prosil o : imie, nazwisko, dokladny adres, data i
    miejsce urodzenia, imiona rodzicow, nawisko panienskie matki...

    Naprawde _ciezko_ by bylo komus podac tak kompletne informacje moim zdaniem.

    > Pozdrawiam

    pozdr
    eMeM