  • 91. Data: 2005-03-16 18:08:32
    Temat: Re: Odp: Pieski
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik albert napisał:

    > póki co to właściciel psa i jego pies będzie się dostosowywał do mnie
    > a nie ja do niego, pies mi nie będzie dyktował co mam robic a co nie
    > a bezpańskie psy należy usypiac nic w tym złego.
    > to to samo co odstrzał zwierzyny w lesie.
    > lub walka ze szkodnikami typu szczur.

    Ale bzdury. Sam jestes jak szkodnik. Czy to usprawiedliwia uspienie Cie?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 92. Data: 2005-03-16 19:02:18
    Temat: Re: Pieski
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Romino" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > masz dosyc specyficzne poczucie humoru jesli nadal cie to bawi

    Ty natomiast nie masz kompletnie wyobrazni albo kompletnie nie znasz sie na
    psach i dzieciach. Mam w domu rottweilera - psa rasy uznanej za szczególnie
    agresywną i niespełna 2letnie dziecko które wychowuje sie z nim od 3 doby
    życia. Jedną z pierwszych rzeczy, których moje dziecko sie nauczylo w
    momencie kiedy zaczął raczkować to tego, ze rocich misek nie wolno ruszac. I
    nie rusza. Na podobnej zasadzie wytłumaczylam mu ze nie wolno ruszac noży.
    Ty byś zapewne był zwolennikiem niszczenia wszystkich noży bo są ostre,
    prawda? Koniec końców od czegoś są Ci rodzice nie? nalezy byc
    odpowiedzialnym zarówno za to co sie oswaja, jak i za to czemu daje się
    zycie. Kolejnym idiotyzmem jest moim zdaniem kupowanie psa dla dziecka -
    pies nie jest zabawką. To stworzenie, które odczuwa emocje i równiez ma
    prawo do prywatnosci. Mój synek nie rusza rocich zabawek, rott wie ze nie
    wolno ruszac zabawek dzidzi. Ale obaj tego zostali nauczeni przeze mnie.

    Idiotyczny test z odbieraniem miski mój pies prawdopodobnie by zdal. Pisze
    prawdopodobnie bo nigdy nie wpadłam na pomysł aby mu odbierać miskie w
    trakcie jedzenia. Nie wiem co taki test mialby udowodnic. Czy pies jest
    agresywny czy nie zalezy w znacznym stopniu od jego pozycji w stadzie. Nie
    myśli kategoriami takimi jak my - trzeba poczytac odrobine o hierarchii
    stada np wilczego aby nie wychować dominanta na wlasne zyczenie. Ale to tez
    wymaga większego wysiłku niż sięgnięcie po miske psa i zawyrokowanie, ze psa
    nalezy uśpić

    HaNkA

  • 93. Data: 2005-03-16 19:07:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ja wymyślałam, tylko ludzie, którzy pewnie znają się na tym lepiej.

    Śmiem wątpić. Pooglądaj np "policję dla zwierząt" na kanale Animal Planet.
    Nawet pies który kogoś ugryzł nie jest usypiany bezwarunkowo. Pracuje z nim
    przez parę tygodni treser i psi behawiorysta zanim poweźmie sie decyzję o
    ewentualnej adopcji psa czy tez jego uśpieniu. test z miską kryterium jako
    takim być nie może, bo jeśli pies nie byl nigdy uczony prawidłowej
    hierarchii stada to zawsze zawarczy w takiej sytuacji. Ty tez byś oblala
    test, do którego się nigdy nie przygotowywałas. Chciałabyś aby od tego
    zależało Twoje zycie? Byc moze test miskowy był koncowym etapem weryfikacji
    zachowan agresywnych u psa, ale nie wierzę, ze mógł być jedynym kryterium

    HaNkA

  • 94. Data: 2005-03-16 19:18:40
    Od: "Romino" <g...@v...pl>

    jak ty wybiorczo czytasz

    1. nigdzie nie bylo napisane ze pies ktory nie przeszedl "testu z miska"
    ma isc do uspienia, padlo stwerdzenie ze nie nadaje sie do adopcji

    2. co do twojego psa to zapewne jest on u ciebie "od zawsze" zwroc laskawie
    uwage ze pies ze schroniska to "wielka niewiadoma" nie wiesz co przeszedl jak
    byl traktowany kto sie nim zajmowal wiec nie opowiadaj glupot ze wszystko jest
    takie "piekne i rozowe"

    3. co do uczenia psa czegokolwiek to oczywiscie mozna psa czegos nauczyc tyle
    tylko ze jak juz wczesniej wspomnialem pies ze schroniska to klebek niewiadomych
    i tak naprawde to nie masz pewnosci czy dasz rade wpoic mu jakies "zasady"
    (nie biore pod uwage uzycia brutalnej sily choc mi na taka wygladasz -
    dominantke stada :/)

    4. co do idotycznych testow z miska to wiele domowych psow by go nie przeszlo ,
    malo ktory jest az tak opanowany no ale tu wiele zalezy od wlasciciela

  • 95. Data: 2005-03-16 19:29:54
    Od: "typek" <t...@w...pl>

> [...]
    tez
    > wymaga większego wysiłku niż sięgnięcie po miske psa i zawyrokowanie, ze

    Ogólnie ludzie dzielą się na tych co swoje psy kochają oraz tych co cudzych
    wcale nie - osobiście należę do tej drugiej grupy. Bezkrytyczne wielbienie
    swojego czworonoga nie przeszkadza mi do czasu póki nie próbuje i mi się go
    narzucić. Niestety jak widać, osoby zakochane chcą swoją miłość wszczepić
    całemu otoczeniu. Z punktu widzenie prawa miłość nie istnieje, liczą się
    zdarzenia i ich skutki.
    Więc nie życzę sobie by zdarzało się, że pies lata sobie bez smyczy i
    kagańca, szczeka na co mu się podoba i robi gdzie chce - niezależnie czy
    jest kochany, miły, zły, mały, czarny czy łysy. Nie życzy sobie tego też
    ustawodawca i tego się trzymajmy.

  • 96. Data: 2005-03-16 19:38:03
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "typek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ogólnie

    Ogólnie to tnij cytaty i wyjasnij mi dlaczego uznales za zasadne ogłosić
    swój manifest akurat jako odpowiedz na mój post, chociaz nie odnosi się on w
    zaden sposob do niego?

    HaNkA

  • 97. Data: 2005-03-16 19:41:40
    Od: "typek" <t...@w...pl>

    > Ogólnie to tnij cytaty i wyjasnij mi dlaczego uznales za zasadne ogłosić
    > swój manifest akurat jako odpowiedz na mój post, chociaz nie odnosi się on
    > zaden sposob do niego?
    Ogólnie to tak słodko pisałaś o swoim Rott'cie, że mi się ciepło na sercu
    zrobiło - to i o miłości tu napisałem...

  • 98. Data: 2005-03-16 19:46:23
    Od: "typek" <t...@w...pl>

    No i bym zapomniał - jestem przekonany, że masz dziecko równie dobrze
    wystresowane jak psa i nigdy nie zdarzy mu się zapomnieć, że miski ruszać
    nie wolno. Nie zdarzy mu się też przechodzić w okolicy jedzącego psa i się
    przypadkowo podknąć, szczególnie jak Cię nie będzie w okolicy...

  • 99. Data: 2005-03-16 19:50:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > 1. nigdzie nie bylo napisane ze pies ktory nie przeszedl "testu z miska"
    > ma isc do uspienia, padlo stwerdzenie ze nie nadaje sie do adopcji

    A co dzieje sie z psami, które nie nadaja się do adopcji? Uwazasz, ze
    schroniska trzymaja je za przeproszeniem do usranej śmierci?

> [...]
    > jak
    > byl traktowany kto sie nim zajmowal wiec nie opowiadaj glupot ze wszystko

    I niby ten test z miską ma byc jakimś wyznacznikiem? Ciekawy pogląd tym
    bardziej, ze parę linijek niżej piszesz "wiele domowych psow by go nie
    przeszlo ,
    malo ktory jest az tak opanowany". No to czyz nie mialam racji pisząc od
    początku, ze test jest idiotyczny? Ma on powiedzieć, czy pies nadaje sie do
    adopcji chociaz Twoim zdaniem większość psów zsocjalizowanych z ludzmi i
    będących ze swoim właścicielami "od zawsze" by go oblała? Nie twierdzilam,
    wszystko co jest piękne i rózowe [wskaz mi gdzie tak powiedzialam] -
    twierdzilam i nadal twierdzę, ze taki test jest idiotyczny, ale w tym
    zdajesz sie ze mną zgadzać

    > (nie biore pod uwage uzycia brutalnej sily choc mi na taka wygladasz -
    > dominantke stada :/)

    ROTFL. Wyobraż sobie, ze mam byc dominantką stada. W stadzie jest
    przywódca - ja. Reszta stada jest mu podległa. Nie istnieje coś takiego jak
    partnerstwo w stadzie. Jeśli nie ja będę przywódcą stada i będę wysylać
    błedne sygnały mojemu psu co do hierarchii panujacej w naszym stadzie
    [rodzinie] to łatwo mogłoby mu przyjśc do głowy przetasowac ow układ sił. A
    uzywanie siły fizycznej w stosunku do czegokolwiek uwazam za objaw słabości.
    Nigdy nie uderzylam mojego psa. Krzyknęłam na niego parę razy w jego dość
    dlugim psim życiu. Da się wypracowac posluch u psa jasnym ustaleniem reguł i
    konsekwentym ich przestrzeganiem. Jeśli uwazasz inaczej to zdecydowanie
    ogranicz swoj zwierzyniec co najwyżej do chomika.

    HaNkA

  • 100. Data: 2005-03-16 19:57:03
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > No i bym zapomniał - jestem przekonany, że masz dziecko równie dobrze
    > wystresowane jak psa

    Zwierzęta sie tresuje, dzieci wychowuje. Naucz sie dostrzegać te subtelną
    róznicę, zanim dorobisz się dziecka.

    >i nigdy nie zdarzy mu się zapomnieć, że miski ruszać
    > nie wolno.

    O to jestem spokojna. Miski psa stoją na swoim miejscu od zawsze. Jesli 6
    mczne dziecko wiedzialo ze miski są be, to tym bardziej starsze dziecko
    będzie rozumialo dlaczego dotykać ich nie wolno. Skoro są caly czas dostępne
    nie stanowią zakazanego owocu, którego sie pragnie za wszelką cenę

    > Nie zdarzy mu się też przechodzić w okolicy jedzącego psa i się
    > przypadkowo podknąć, szczególnie jak Cię nie będzie w okolicy...

    Moje dziecko ma obecnie niespełna 2 lata. Nie wiem jakie układy panują w
    Twojej rodzinie, ale w mojej takiego dziecka się nie puszcza samopas. Poza
    tym stosuję zasadę ograniczonego zaufania. To ze mam psa nie znaczy ze
    radosnie wyciągam rękę i podchodze do kazdego psa na ulicy. Zamierzam też
    tego nauczyc swoje dziecko. A poza tym widzisz jakąs róznicę miedzy
    potknięciem sie w obecności jedzącego psa a zabieraniem mu miski sprzed
    nosa?

    HaNkA