  • 1. Data: 2005-03-16 08:52:02
    Temat: Pieski
    Od: fv <f...@c...com>

    Witajcie!
    Mój problem może wydać Wam się błachy ale mimo to zapytam, bo jakoś nie
    chce mi się wierzyć w to co "mówią ludzie". A mówią, że nic nie można
    zrobić.

    1. Jaka jest odpowiedzialność cywilna i karna właściciela psa, gdy
    zwierzę mnie pogryzie albo zniszczy mi ubranie.

    2. Czy jeśli ktoś poszczuje mnie psem, mam prawo użyć siły tak jakby
    wyciągnął nóż albo bejzbola? Innymi słowy czy jeśli spowoduję śmierć lub
    kalectwo zwierzęcia, to będzie to obrona osobista? Czy ma znaczenie
    rasa psa?

    3. Czy jeśli ktoś poszczuje mnie psem, mogę (później, po zajściu) złożyć
    zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, usiłowania zabójstwa albo coś
    takiego? Czy jeśli dla ochrony swojego zdrowia lub życia będę musiał
    zaatakować właściciela (np. aby wydał komendę "zostaw") mam prawo to
    zrobić? Do jakich granic użycia siły mogę się posunąć (w grę wchodzą
    wyłącznie gazy obezwładniające i ew. nóż - nie umiem "się bić").

    I lżejsze rzeczy:
    4. Czy jeśli pies jest za płotem na posesji a widać, że nie będzie miał
    kłopotów z jego przeskoczeniem (wielkie bydlę za niską siatką), to czy
    można _cokolwiek_ z tym zrobić? Jeśli tak to co? Kto może mu nakazać
    uwiązanie bydlęcia albo podwyższenie płotu?

    5. Czy można wezwać policję, jeśli ktoś wyprowadza na osiedlu psa bez
    smyczy i kagańca? Jaka za to grozi kara? Chciałbym postraszyć co
    bardziej bezmyślnych właścicieli on-nie-gryzie-niech-pan-sie-nie-boi.
    Bardzo mi zależy na odpowiedzi na to pytanie (oraz 1).

    Uprzedzam, że nie zareaguję na zaczepki: "boisz się piesków?". Tak,
    zostałem pogryziony i widziałem jak sfora psów dobiera się do dzieciaka.

    --
    fv

  • 2. Data: 2005-03-16 09:08:21
    Temat: Re: Pieski
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Uprzedzam, że nie zareaguję na zaczepki: "boisz się piesków?". Tak,
    > zostałem pogryziony i widziałem jak sfora psów dobiera się do dzieciaka.

    Ja też miałem podobną sytuację, więc przyłączam się do pytania. Pozdr.

  • 3. Data: 2005-03-16 09:15:57
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    No własnie, jak też wczoraj musiałam ochraniać dwuletniego malucha przed
    bokserem biegającym luzno w centrum Warszawy, wyprowadzonym przez dresa
    stojącego nieopodal i spokojnie palącego papierosa. A pies podbiegał do
    wszystkich - oczywiście ani smyczy, ani kagańca.

    Moim zdaniem straz miejska powinna karać właścicieli luzno biegających psów
    wysokimi mandatami (sciagalnymi), a psy bez włascicieli po prostu zabierac i
    usypiac, moze by sie ludzie nauczyli.

    Jesli mam wybierac miedzy zdrowiem lub zyciem dziecka, a zdrowiem psa, to
    nawet sie nie zawaham.

    pozdr

    cherokee

  • 4. Data: 2005-03-16 09:45:54
    Od: "markus" <k...@w...pl>

    Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    psów
    > wysokimi mandatami (sciagalnymi), a psy bez włascicieli po prostu zabierac

    a co pies zawinił, ze chcesz go usypiać? nie lepiej uspic durnego
    właściciela?

  • 5. Data: 2005-03-16 10:04:13
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]

    > psów
    > wysokimi mandatami (sciagalnymi), a psy bez włascicieli po prostu zabierac

    Jeśli twój "musk" produkuje takie myśli, to dla dobra społeczeństwa
    powinieneś się uśpić. Co pies zawinił?
    Ten boser i dres też pewnie ci się przyśnił. Gdybyś choć ciut znał się na
    psach to wiedziałbyś dlaczego.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-03-16 10:26:09
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > powinieneś się uśpić.

    Cherokee is she. Uzywa żeńskoosobowych końcówek przy czasownikach:-)

    > Gdybyś choć ciut znał się na psach to wiedziałbyś dlaczego.

    Kurcze, ale ona nie musi się znać na psach i wiedzieć, ze boksery są łagodne
    itp. Jest matką która chroni 2 latka ważącego ok 12-15 kg przed ważącym
    drugie tyle psem. Pies nie musi się rzucić z zębami, aby zrobic krzywdę-
    wystarczy ze skoczy, popchnie takiego malca zeby mu coś złamać czy
    spowodować uraz psychiczny. Mam w domu rottweilera i niespełna 2 letnie
    dziecko- są wychowywani razem wiec dziecko jest przyzwyczajone do psa a pies
    przywiązany do dziecka. Ale na spacery wychodzi na smyczy i w kagańcu i
    chociaz dostaje duposkrętów z radości na widok każdego dziecka nie puszczam
    go luzem i nie tłumaczę radośnie przerażonym matkom, ze on nie ugryzie. I
    maksymalnie wkurwiają mnie [ sorry za język] ludzie, którzy tak postępują

    HaNkA

  • 7. Data: 2005-03-16 10:28:01
    Od: fv <f...@c...com>

    markus claimed:
    > a co pies zawinił, ze chcesz go usypiać? nie lepiej uspic durnego
    > właściciela?

    Lepiej. Ale nie starajmy się kreować państwo prawa i elementarnej
    logiki. Proszę, nie trolujcie, nie wsiadajcie na ludzi którzy chcą
    walczyć z debilizmem.

    Ja mam psa, głupią jamniczkę. I wiem, że muszę jej pilnować, zamykać gdy
    przychodzą goście. To zwykła kultura...

    Psy interpretują strach jako atak na nie. Każde machnięcie ręką może
    być sygnałem do ataku. Pomyślcie o dzieciach - one nie umieją sobie
    powiedzieć "myśl o chmurkach, to pies nie wyczuje że się boisz".

    Proszę o poradę prawną; o jakieś umocowanie przy dyskusjach z
    właścicielami psów... Szukam wiary w to, że jest jakiś bat na
    nieodpowiedzialnych właścicieli psów, tak jak jest bat na wymuszających
    haracze czy kradnących komórki. Musi być jakieś prawo, chroniące moje
    zdrowie i życie przed psem, tak samo jak chroni mnie przed atakiem
    człowieka.

    Skrajne słowa jakie tu padają, wynikają tylko z tego że jedni ludzie
    boją się psów, mają prawo się ich bać, mają prawo sobie tego nie życzyć
    a drudzy źle interpretują ten strach jako znęcanie się na "pieskami".

    Zrozumcie, tu nie chodzi o zmarźniętego kundelka, uciekającego od
    wszystkiego co się rusza tylko o plagę mniej lub bardziej
    podobnych do wilczurów, wyżłów, bokserów, rotwailerów itp. bydląt które
    naprawdę mogą zrobić komuś krzywdę. Zwłaszcza jeśli właściciel zostawi
    je samopas pod sklepem albo w parku.

    To jest dla mnie ważna sprawa i szczerze mówiąc, nie spodziewałem się
    dyskusji na tak niskim poziomie...

    --
    fv

  • 8. Data: 2005-03-16 10:29:28
    Od: fv <f...@c...com>

    markus claimed:
    > a co pies zawinił, ze chcesz go usypiać? nie lepiej uspic durnego
    > właściciela?

    Lepiej. Ale starajmy się kreować państwo prawa i elementarnej

  • 9. Data: 2005-03-16 10:35:20
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Proszę o poradę prawną; o jakieś umocowanie przy dyskusjach z
    > właścicielami psów...

    Zadzwon do strazy miejskiej - oni podadzą Ci jakie przepisy w tej kwestii
    obowiązują na terenie Twojej gminy. W krakowie kazdy pies powyzej 5kg ma byc
    wyprowadzany na smyczy lub w kagancu a psy szczególnie agresywne i na smyczy
    i w kagancu. Niedostosowanie się do tego przepisu kończy sie mandatem
    wystawianym przez SM, która często wizytuje parki i inne miejsca
    wyprowadzania piesów

    Jesli chodzi o jakies przepisy to to co by Cię interesowało to
    - jesli zrobisz krzywdę zwierzęciu w obronie wlasnej
    KC Art. 424. Kto zniszczył lub uszkodził cudzą rzecz albo zabił lub zranił
    cudze zwierzę w celu odwrócenia od siebie lub od innych niebezpieczeństwa
    grożącego bezpośrednio od tej rzeczy lub zwierzęcia, ten nie jest
    odpowiedzialny za wynikłą stąd szkodę, jeżeli niebezpieczeństwa sam nie
    wywołał, a niebezpieczeństwu nie można było inaczej zapobiec i jeżeli
    ratowane dobro jest oczywiście ważniejsze aniżeli dobro naruszone.
    - w przypadku szkody wyrządzonej przez zwierzę
    KC Art. 431. § 1. Kto zwierzę chowa albo się nim posługuje, obowiązany jest
    do naprawienia wyrządzonej przez nie szkody niezależnie od tego, czy było
    pod jego nadzorem, czy też zabłąkało się lub uciekło, chyba że ani on, ani
    osoba, za którą ponosi odpowiedzialność, nie ponoszą winy.
    § 2. Chociażby osoba, która zwierzę chowa lub się nim posługuje, nie była
    odpowiedzialna według przepisów paragrafu poprzedzającego, poszkodowany może
    od niej żądać całkowitego lub częściowego naprawienia szkody, jeżeli z
    okoliczności, a zwłaszcza z porównania stanu majątkowego poszkodowanego i
    tej osoby, wynika, że wymagają tego zasady współżycia społecznego.
    - oraz KW
    Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    trzymaniu zwierzęcia, - podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze
    nagany. Art. 78. Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do
    tego, że staje się niebezpieczne, - podlega karze grzywny do 1 000 złotych
    albo karze nagany.

    Generalnie zapisz sobie w komórce nr strazy miejskiej i dzwon, za kazdym
    razem. Jak jeden mądry własciciel z drugim zaplaci parę razy mandat to pies
    zacznie nosic kaganiec

    HaNkA

  • 10. Data: 2005-03-16 10:41:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > psów
    > wysokimi mandatami (sciagalnymi), a psy bez włascicieli po prostu zabierac

    z pierwszym sie zgadzam jezeli o drugie chodzi to swoim mysleniem nazistow
    przypominasz

    P.