    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pieski
    Date: Wed, 16 Mar 2005 20:50:27 +0100

    Użytkownik "Romino" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:6fdb.00001d06.4238868f@newsgate.onet.pl...

    > 1. nigdzie nie bylo napisane ze pies ktory nie przeszedl "testu z miska"
    > ma isc do uspienia, padlo stwerdzenie ze nie nadaje sie do adopcji

    A co dzieje sie z psami, które nie nadaja się do adopcji? Uwazasz, ze
    schroniska trzymaja je za przeproszeniem do usranej śmierci?

    > uwage ze pies ze schroniska to "wielka niewiadoma" nie wiesz co przeszedl
    > jak
    > byl traktowany kto sie nim zajmowal wiec nie opowiadaj glupot ze wszystko
    > jest
    > takie "piekne i rozowe"

    I niby ten test z miską ma byc jakimś wyznacznikiem? Ciekawy pogląd tym
    bardziej, ze parę linijek niżej piszesz "wiele domowych psow by go nie
    przeszlo ,
    malo ktory jest az tak opanowany". No to czyz nie mialam racji pisząc od
    początku, ze test jest idiotyczny? Ma on powiedzieć, czy pies nadaje sie do
    adopcji chociaz Twoim zdaniem większość psów zsocjalizowanych z ludzmi i
    będących ze swoim właścicielami "od zawsze" by go oblała? Nie twierdzilam,
    wszystko co jest piękne i rózowe [wskaz mi gdzie tak powiedzialam] -
    twierdzilam i nadal twierdzę, ze taki test jest idiotyczny, ale w tym
    zdajesz sie ze mną zgadzać

    > (nie biore pod uwage uzycia brutalnej sily choc mi na taka wygladasz -
    > dominantke stada :/)

    ROTFL. Wyobraż sobie, ze mam byc dominantką stada. W stadzie jest
    przywódca - ja. Reszta stada jest mu podległa. Nie istnieje coś takiego jak
    partnerstwo w stadzie. Jeśli nie ja będę przywódcą stada i będę wysylać
    błedne sygnały mojemu psu co do hierarchii panujacej w naszym stadzie
    [rodzinie] to łatwo mogłoby mu przyjśc do głowy przetasowac ow układ sił. A
    uzywanie siły fizycznej w stosunku do czegokolwiek uwazam za objaw słabości.
    Nigdy nie uderzylam mojego psa. Krzyknęłam na niego parę razy w jego dość
    dlugim psim życiu. Da się wypracowac posluch u psa jasnym ustaleniem reguł i
    konsekwentym ich przestrzeganiem. Jeśli uwazasz inaczej to zdecydowanie
    ogranicz swoj zwierzyniec co najwyżej do chomika.

    HaNkA